پیشینه ورود پژو ۲۰۶ به بازار ایران به سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد. در دهه ۸۰ شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن ۲۰۶ در خیابان‌ها دارد! ۲۰۶ در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال ۱۳۹۱ فقط تیپ‌های ۲ و ۵ آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های ۲۰۶ برای تیپ ۲ آن اتفاق افتاد که از سال ۱۳۹۰ به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌ راننده مجهز شد و سپس از سال ۱۳۹۲ ایربگ سرنشین جلو نیز به آن اضافه شد. سری نخست تیپ ۵ نیز تا قبل از ۱۳۸۶ با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌۲ و تیپ۵ وجود ندارد. در ادامه به ریمپ ایسیو ۲۰۶ تیپ ۵ می پردازیم:

مشخصات پژو ۲۰۶ تیپ ۵

زیر کاپوت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از موتور TU5 استفاده شده است. این موتور ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی از نوع ۱۶ سوپاپ با دو میل سوپاپ در بالا است و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مشخصات می‌توانند ۲۰۶ تیپ ۵ را با وزنی در حدود ۱۰۵۴ کیلوگرم در زمان ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. مصرف سوخت موتور چهار سیلندر ۲۰۶ تیپ ۵ بسیار پایین و در سیل ترکیبی تنها ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. موتور TU5 بر خلاف موتور خانواده ۴۰۵ و سمند، موتوری پر مصرف و پر استهلاک نیست و یکی از موتورهای خوب و پر طرفدار بازار کشور است. این موتور در ۲۰۶ تیپ ۵ به یک گیربکس ۵ دنده دستی متصل شده است.

ایسیوی EeasyU

ایسیوی EeasyU از خانواده زیمنس بوده و الگوریتم برنامه داخلی آن مشابه زیمنس می باشد.

این ایسیو متشکل از جداول اصلی مانند:  ، سنسور اکسیژن، سوخت، جرقه، لیمیترها و محدود کننده ها، گشتاور حجم هوا و … می باشد.

نتایج ریمپ ایسیو ۲۰۶ تیپ ۵ با ایسیو EeasyU2.5 ,2.8

کپ بین دنده ها مخصوصا دنده ۲ و ۳ نیز با ریمپ ایسیو رفع می گردد.

در ریمپ ۲۰۶ تیپ ۵ با ایسیو EeasyU ، تیونینگ طاهری می تواند توان موتور را تا ۱۰ اسب بخار افزایش داده و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر ارتقا دهد.

همچنین کاتاف حالت درجا و در حال حرکت را در این مدل می توان تا عدد دلخواه مشتری افزایش داد.  (مثال : درجا ۶۹۰۰ – حرکت ۷۲۰۰)

تمام خدمات ریمپ در تیونینگ طاهری ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد. همچنین خدمات ، تیونینگ طاهری با گارانتی کتبی ۳۰ ماهه ارایه می شود.

ارسال دیدگاه