ریمپ ایسیو SWM G01

ریمپ ایسیو SWM G01

از معایب این خودرو که به کمک ریمپ برطرف می گردد میتوان به کندی حرکت اولیه ، تاخیر زیاد پدال گاز ، لگ زیاد توربو ، مکث تعویض دنده در حالت دنده دستی، دیر معکوس کشیدن گیربکس ، افت توان در دورهای بالا ، ضعف کشش در سربالایی ها ، مصرف زیاد بنزین و ناک سرگاز (صدای چق چق) اشاره نمود.

ویژگی های SWM G01,G01F:

از آپشن هایی این خودرو که نسبت به خودروهای هم رده خود متمایز باشد. فرمان برقی با قابلیت تغییر میزان سفتی ، دوربین ۳۶۰ درجه ، رادار نقطه کور، همچنین وجود گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض تیپ ترونیک ، کروز کنترل ، چرخش چراغ ها در پیچ ، شارژر وایر لس تلفن همراه ، صندلی برقی ، تهویه مطبوع دیجیتال ، فرمان D CUT SHAPE و وجود صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی و ترمزدستی برقی و سیستم پایداری الکترونیکی ESP و دوربین ثبت وقایع را ذکر نمود.

از سویی ایمنی بسیار ضعیف این خودرو حتی با دارا بودن ۶ ایربگ(۲ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP) ، خدمات پس از فروش بسیار محدود ، کم بودن نمایندگی های سیف خودرو و نبود قطعات یدکی از جمله مواردی هستند که رانندگان این خودرو با آن مواجه خواهند بود.

پس از ریمپ SWM G01,G01F،خودرو چه تغییری خواهد کرد؟

سازگار شدن با بنزین ایران

با توجه به بالا بودن دمای احتراق موتورهای توربو ، خطر احتراق پیش رس در صورت استفاده از بنزین نامرغوب وجود دارد که پس از ریمپ ، موتور خودرو با بنزین بی کیفیت تطبیق داده می شود و با تمامی بنزین های موجود در جایگاه ها سازگار می گردد لذا در هنگام سفر و یا استفاده از این خودرو در شهرستان های فاقد بنزین با کیفیت مشکل بنزین نخواهید داشت.

 افزایش شتاب و توان

به دلیل استفاده از توربوشارژ در این موتور، بوسیله ریمپ توان و گشتاور بیشتری نسبت به موتورهای اتمسفریک قابل استحصال است. افزایش توان و گشتاور به میزان ۱۵ اسب و ۲۵ نیوتن متر در SWM G01 دور از انتظار نیست.

کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دور ها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد.

اصلاح عملکرد گیربکس

عملکرد گیربکس که تابعی از وضعیت دریچه گاز است ، اصلاح شده و مشکلات معکوس کشیدن آن ، مکس تعویض دنده ها در حالت دستی ، کندی حرکت اولیه و کشش در سربالایی ها  تصحیح می شود.

افزایش واکنش پدال گاز

به کمک ریمپ می توان پاسخ دهی پدال گاز به راننده را سریع تر نمود و شتاب و کشش خودرو در دور های پایین افزایش می یابد. همچنین حساسیت پدال افزایش پیدا می کند و برای دستیابی به دورهای بالاتر نیازی به فشردن زیاد و تخته کردن پدال نیست.

رفع خطاهای کاذب

در صورت حذف کاتالیست و بروز خطای فرسودگی کاتالیست P0420 یا خطای سنسور اکسیژن دوم ، می توان خطای مربوطه را در پروسه ریمپ برطرف گردد.

کاهش لگ توربو

مدت زمان لازم برای سرعت گرفتن پره های توربو تا رسیدن به حالت فول بوست را لگ توربو می نامند. در هنگام رانندگی با این خودرو، در دورهای پایین متوجه لگ زیاد توربو آن خواهید شد که پس از ریمپ این لگ تا حدود زیادی کاهش می یابد و توربو سریعتر وارد مدار خواهد شد.

رفع ناک سرگاز ( صدای چق چق)

خودرو های چینی اغلب صدای ناک سرگاز دارند که این خودرو نیز از آن مستثناء نیست. منشا این ایراد ناشی از عدم ارائه بنزین با کیفیت می باشد. ضمنا عدم برطرف کردن این ایراد موجب فرسودگی زودهنگام موتور و در نتیجه شکستگی پیستون می گردد.

مشخصات ایسیو  SWM G01 F و  SWM G01:

ایسیو هر دو مدل این خودرو BOCSH ME17.8.8  می باشد که به دلیل حساسیت ایسیو های خودرو های توربو چینی ، ریمپ و کالیبراسیون خاص آن ها باید به متخصصان سپرده شود.

کارشناسان تیونینگ طاهری، بدون باز نمودن ایسیو و تنها از طریق درگاه OBD آن را ریمپ می کنند. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ آن با کد DG15T به صورت ۴ سیلندر خطی ۱۶v که می تواند قدرت ۱۵۶  اسب بخار آن و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ارائه دهد. البته وزن ۱۵۶۰ کیلویی این خودرو نیز در کندی آن بی تاثیر نبوده است.

مزایای ریمپ  SWM G01 F و  SWM G01:

کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و سلامت موتور)

۱۵اسب بخار افزایش توان

افزایش کشش خودرو در سربالایی ها

۲۵ نیوتن متر افزایش گشتاور

اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس

کالیبراسیون با بنزین ایران و افزایش سلامت موتور

کاهش مصرف سوخت

رفع ناک سرگاز

رفع کندی حرکت اولیه

تصحیح لگ توربو

افزایش حساسیت و  تسریع پاسخ دهی پدال گاز به راننده

ارسال دیدگاه