ریمپ ایسیو کوپا و نتایج آن

کوپا T210 محصول ریگان خودرو بوده که در اصل یکی از محصولات زوتی با کد T600 می باشد.

از معایب این خودرو که به کمک ریمپ برطرف می شوند می توان به کندی زیاد حرکت اولیه، تاخیر زیاد پدال گاز، لگ زیاد توربو، افت توان در دورهای بالا، ضعف کشش در سربالایی ها، مصرف زیاد بنزین، اپیدمی ناک سرگاز (صدای چق چق) اشاره نمود. همچنین این خودرو با اپیدمی خرابی واشر سرسیلندر به دلیل حرارت بیش از حد موتور در سیلندر ۲ و ۳ مواجه است  و شمع های این دو سیلندر بصورت مکرر نیازمند تعویض هستند که در پروسه ریمپ توسط کارشناسان تیونینگ طاهری بطور کامل رفع می شود گه در ادامه به چگونگی رفع این اپیدمی به کمک ریمپ می پردازیم.

ویژگی های کوپا

کوپا T210 محصول ریگان خودرو بوده که در اصل یکی از محصولات زوتی با کد T600 می باشد. از مزایای این خودرو در نمونه فلگشیب می توان به رادار نقطه کور،  فرمان برقی دو حالته حساس به سرعت، صندلی های زیبا، راحت، کابین جادار، سیستم تهویه مطبوع دوگانه مجهز به یونایزر با دریچه تهویه مستقل عقب، کی لس، شارژر وایر لس، سقف پانوراما، اتو هلد، سیستم TCS (کنترل کشش) ، ESC  کنترل پایداری الکترونیکی و  سنسور بین خطوت به همراه آلارم اشاره نمود.

از سویی عدم وجود قطعات یدکی، تعداد نمایندگی های کم و خدمات رسانی بسیار ضعیف  جزء مواردی هستند که رانندگان این خودرو با آن مواجه اند. مثلا  در صورت خراب شدن هر قطعه جزئی به علت نبود قطعات این خودرو باید مدت زیادی در نمایندگی بماند.

پس از ریمپ کوپا چه تغیراتی ایجاد می شود؟

افزایش شتاب و توان

شتاب و توان این خودرو که در قبل از ریمپ در محدود شده بود ارتقاء پیدا کرده و به صورت محسوس افزایش پیدا می کند.

سازگار شدن با بنزین ایران

به دلیل نیاز موتورهای توربو به بنزین اکتان بالا و عدم ارائه بنزین با کیفیت در جایگاه های سوخت، لازم است نرم افزار خودرو با بنزین بی کیفیت کالیبره شود تا دچار پدیده های مخرب نظیر ناک یا احتراق پیش رس نشود، بنابراین پس از ریمپ ایسیو، موتور خودرو توانایی کارکردن با بنزین اکتان پایینتر هم پیدا می کند.

رفع اپیدمی خرابی واشر سر سیلندر

تیونینگ طاهری بر پایه دانش فنی به همراه علم و تجربه این اپیدمی را با کالیبره تخصصی و تنظیم صحیح سوخت جهت خنک شدن سیلندر ها رفع می نماید. دمای احتراق با تنظیم پاشش  سوخت موجب خنک شدن دمای کاری موتور در حالت فول بوست می گردد.

کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دورها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد و توان موتور بر اساس حالت best power  تنظیم می گردد.

رفع تآخیر پدال گاز

به کمک ریمپ می توان پاسخ دهی پدال گاز به راننده را سریع تر نموده و شتاب و کشش خودرو در دور های پایین را افزایش داد. همچنین حساسیت پدال افزایش پیدا کرده و برای دستیابی به کشش بیشتر در دورهای پایین نیازی به فشردن زیاد و تخته کردن پدال نخواهد بود.

رفع محدودیت سرعت

سرعت این خودرو به ۱۸۰ KM/H محدود شده است که در پروسه ریمپ به درخواست مشتری گرامی این محدودیت می تواند حذف گردد.

کاهش لگ توربو

در شروع به حرکت با این خودرو متوجه می شوید که توربو بسیار دیر وارد مدار می شود که به اصطلاح به آن لگ توربو می گویند که پس از ریمپ این لگ تا حدود زیادی کاهش می یابد و توربو سریع تر وارد مدار خواهد شد.

رفع ناک (صدای چق چق)

صدای ناک که به غلط از سوی مکانیکها به صدای سوپاپ (چق چق) مشهور شده است، در واقع صدای لغزش پیستون می باشد. از ایرادات واضح خودروی کوپا ، صدای ناک می باشد. اصلی ترین دلیل آن کالیبراسیون غلط ایسیو با بنزین اکتان بالا می باشد. صدای ناک موجب فرسودگی موتور و شکستگی پیستونها می گردد. که بعد از ریمپ بطور کامل برطرف می گردد.

رفع  خطاهای کاذب

خطاهای کاذب خودرو نظیر فرسودگی کاتالیست یا خرابی سنسور اکسیژن دوم یا احتراق ناقص (در صورت سلامت کامل سیستم جرقه) قابل حذف شدن می باشد.

مشخصات ایسیو کوپا

ایسیو این خودرو BOCSH ME17 می باشد که به دلیل حساسیت ایسیو های خودرو های چینی ریمپ و کالیبراسیون خاص آنها باید به متخصصان سپرده شود. همچنین سری ایسیو های ME17 دارای قفل نرم افزاری بوده و عدم رعایت نکات این مورد موجب از کار افتادن میکروی مرکزی برد ایسیو می شود . تیونینگ طاهری بدون باز نمودن ایسیو و تنها از طریق درگاه OBD این خودرو را ریمپ می کنند.

پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ آن به کد  ۱۵S4G به صورت ۴ سیلندر خطی ۱۶سوپاپ با نسبت تراکم ۹٫۵:۱ می تواند قدرت ۱۵۶  اسب بخار و  ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در ترکیب با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، ارائه دهد.

نتایج ریمپ  کوپا:

کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

افزایش توان (۱۰ اسب بخار)

افزایش گشتاور (۱۵ نیوتن متر)
رفع ایراد شایع خرابی واشر سرسیلندر

سازگاری با بنزین کشور

حذف محدودیت سرعت

کاهش مصرف سوخت

اصلاح عملکرد گیربکس

افزایش کشش خودرو در سربالایی ها

افزایش ریسپانس دریچه گاز

اصلاح لگ توربو

رفع اپیدمی ناک (صدای چق چق)

رفع کندی حرکت اولیه