ریمپ ایسیو فیدلیتی

برند جتور (Jetour) تازه در سال ۲۰۱۸ در کشور چین معرفی شده و در نتیجه طبیعی است که شاید نامش به گوشتان نخورده باشد. اما پشت این اسم جدید، یک برند نسبتا قدیمی و معتبر بنام چری قرار گرفته که اتفاقاً سابقه طولانی در عرضه محصولاتش به کشورمان داشته است.

ریمپ ایسیو فیدلیتی | ریمپ ایسیو جتور X70
ریمپ ایسیو فیدلیتی | ریمپ ایسیو جتور X70

در واقع جتور یکی از زیر مجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید پس اگر از محصولاتی مانند چری تیگو ۷ یا آریزو ۶ خاطره خوبی دارید می‌توانید نسبت به جتور X70 که در ایران با نام فیدلیتی شناخته می‌شود نیز خوش بین باشید.

نگاه کلی به فیدلیتی

فیدلیتی یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ است. که جثه‌ای کوچکتر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ دارد. شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته هیجان‌انگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما بخاطر پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، این اطمینان وجود دارد که برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای، با مشکل و کمبودی مواجه نخواهید شد. البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگی‌های فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیت‌های ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحت‌تر از دست اندازهای معمول، قد کشیده است.

کلیات ریمپ فیدلیتی

ریمپ ایسیو فیدلیتی یکی از روش های تیونینگ ECU (واحد کنترل موتور) است که امروزه برای بهبود عملکرد و تقویت وسایل نقلیه استفاده می شود. چیپ تیونینگ مدرن ترین روش تیونینگ ECU است و به سرعت در بازار و در عرصه خودروهای اصلاح شده بسیار محبوب شده است. این به دلیل سهولت نصب، تنوع سازگاری ، قیمت مناسب و هزینه مناسب آن است.

مزایای ریمپ ایسیو فیدلیتی

اهم فواید و مزایای ریمپ ایسیو فیدلیتی و یا ریمپ جتور X70 بشرح ذیل است:

رفع لگ توربو

بزرگترین ایراد فیدلیتی که چندان خوشایند مالکان نیست و لذت رانندگی را کاهش می دهد، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ بطور معمول از حدود ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، کم کم وارد مدار شده. در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان می رسد که به حالت فول بوست مشهور است.

اما روی دیگر این سکه ابتدای وارد شدن توربو به مدار می باشد. چون در شروع حرکت، سرعت دوران پره های توربوشارژ به نهایت دور خود نرسیده، ابتدا مکث یا اصطلاحا کپ زیر پدال گاز ایجاد می شود. این فرایند لگ توربو یا Turbo lag نامیده می شود. در ریمپ توسط تیونینگ طاهری با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ به حداقل خود می رسد.

افزایش توان و گشتاور

علی رغم آنکه ایسیو موتور این خودرو با چری آریزو۶ و تیگو۷ یکسان است. اما در کالیبراسیون کاملا متفاوت بوده و گراف داینو آن با خودروی تیگو۷ متفاوت است. با این حال تیونینگ طاهری قادر است پس از ریمپ توان خودرو را تا ۱۴ اسب و ۱۵ نیوتن-متر افزایش بدهد.

رفع تاخیر شروع حرکت

به دلیل کالیبراسیون خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۵ ، جداول عملکردی دریچه گاز ایسیو این خودرو به گونه ای طراحی شده که در شروع حرکت به آهستگی باز می شود و حتی اگر راننده ناگهان پدال را تا انتها فشار دهد، دریچه گاز کامل باز نمی شود. این نقص پس از ریمپ ایسیو به طور کامل برطرف می گردد..

کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی

همانطور که می دانید موتورهای توربو به بنزین حساس هستند. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.

ارسال دیدگاه