خودروی ریچ Rich Pickup محصولی از شرکت دانگ فنگ می باشد. این خودرو از سال ۹۳ کم کم جایگزین نیسان پیکاپ پارس خودرو شد.  خودروی ریچ با ایسیو چینی دلفی MT22U عرضه شده است. متاسفانه این ECU با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین مورد استفاده کالیبره نشده است. به همین دلیل شاهد مشکلاتی هستیم که در ادامه ذکر خواهد شد.

ایرادات اصلی پیکاپ ریچ

از ایرادات اصلی پیکاپ ریچ مصرف بالای سوخت آن است.  همچنین توان ریچ نسبت به نیسان پیکاپ ضعیف تر است. هویت اصلی این خودرو از دانگ فنگ موتورز چین نشات می گیرد که به عنوان شریک تجاری نیسان به حساب می آید.

در خودروی ریچ، کیفیت قطعات بسیار پایین بوده. ضعف خدمات نمایندگی ها، استهلاک بالای دیسک و صفحه مناسبی ازگلایه های دارندگان این خودروی بحساب می آید.

ابهام در طراحی موتور ریچ توسط نیسان

 دانگ فنگ ریچ بر اساس پلتفرم آلفا نیسان پیکاپ D22 طراحی شده و از لحاظ طراحی داخلی و خارجی نیز از همان خودرو الگو گرفته است. گفته می شود در موتور ZG24 از تکنولوژی نیسان استفاده شده. اما متاسفانه شاهد هستیم که این موتور نسبت به موتور اصلی نیسان پیکاپ با کد KA24DE حدود ۲۵ اسب بخار ضعیف تر است.  جای سوال است که چرا نیسان باید ده سال بعد از ارائه یک موتور ۱۶۰ اسب بخاری، موتوری ۱۳۵ اسبی را برای دانگ فنگ طراحی کرده باشد؟!

در ریمپ چه اتفاقی برای پیکاپ ریچ رخ می دهد؟

 کاهش مصرف سوخت

یکی از ایرادات بارز این خودرو، مصرف بالای سوخت ریچ می باشد. در ریمپ ریچ برنامه ریزی موتور به شکلی اصلاح می شود که این نقص تا حد زیادی برطرف گردد.

افزایش شتاب و کشش ریچ

با در نظر گرفتن اینکه توان این موتور از موتور اصلی ژاپنی کمتر است، اما می توان با ریمپ ریچ شتاب و کشش این خودرو را تا قابل قبولی اصلاح کرد تا مالکان این خودرو بتوانند در بیراهه (Off Road) راندمان بیشتری از خودروی خود دریافت کنند.

بهبود تاخیر دریچه گاز

شروع حرکت  ریچ سنگین و کند است. در نظر داشته باشید، توان موتور ۴ سیلندر ریچ محدود است. با اصلاح ریسپانس دریچه گاز شروع حرکت خودرو به نسبت تیزتر می شود. تا استهلاک دیسک و صفحه کمتر گردد.

مزایای ریمپ پیکاپ ریچ

  • افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار
  • افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای صاف و بیراهه
  • شروع به حرکت تیزتر، کاهش لختی شروع حرکت از سکون
  • حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست
  • کاهش دمای فن به میزان ۵ درجه (مخصوص خودروهای صحرانوردی)
  • افزایش واکنش پدال گاز
  • افزایش سرعت نهایی  (TOP SPEED)
  • کاهش مصرف سوخت نیم لیتر واقعی

ارسال دیدگاه