یکی از مشکلاتی که بر سر راه بسیاری از خریداران و رانندگان خودرو های عصر جدید و به اصطلاح یورو چهار Euro4 وجود دارد خطاهای فرسودگی کاتالیزر و یا خطای رقیق بودن سوخت و یا خطاهای مربوط به سنسور اکسیژن دوم می باشد که گاهی اوقات به دلیل برداشت کاتالیزر و یا دستکاری آن و در بعضی مواقع نیز به دلیل فرسودگی کاتالیزر و عدم توان آن در فیلتر نمودن دود های خروجی می باشد که موجب روشن شدن چراغ چک شده که در برخی از موارد نیز حتی با تعویض کاتالیزر و یا تعویض سنسورهای اکسیژن نیز خطا از بین نرفته و چراغ چک خودرو روشن می ماند و حتی بعد از پاک نمودن این خطا و روشن نمودن خودرو بعد از دقایقی و یا حتی بعد از چند روز دوباره چراغ چک روشن شده و خاموش نمی گردد.

ریمپ ایسیو و حذف سنسور اکسیژن دوم
مرکز اتوتیونینگ طاهری با ریمپ ای سی یو و تنظیم نمودن مجدد جداول سنسور اکسیژن قادر است حساسیت سنسور اکسیژن اول و یا دوم را به گونه ای تنظیم نماید که دیگر از لحاظ ایسیو خطایی گرفته نشود و چراغ چک خودرو روشن نشده و یا حتی می توان با حذف نمودن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کار ای سی یو خودروهای یورو ۴ را نیز تبدیل به یورو ۲ نماید.

فواید حذف سنسور اکسیژن دوم

سنسور اکسیژن با توجه به سخت گیرانه شدن ضوابط و قوانین محیط زیست که لزوم استفاده از منبع کاتالیز را در اگزوز  اجباری نموده نقش بسزایی دارد. این منبع وظیفه تصفیه گازهای خروجی اگزوز را برعهده دارد و سنسور اکسی‍ژن دوم بعد از کاتالیز نصب می شود که کاتالیز ماشین را مورد برسی قرار می دهد که وظیفه را خوب انجام داده است یا نه.

متاسفانه به دلیل عدم کیفیت مناسب بنزین ها. کاتالیز ماشین یا زود خراب می شود یا نمی تواند تصفیه لازم را بخوبی انجام دهد و با خطای کاتالیز مواجه می شوید.

و یا به دلیل چینی بودن لوازم و عدم کیفیت مناسب این سنسور اکسیژن در بازار مصرف بالایی دارد و بعد از حداکثر یک سال باید دوباره تعویض گردد.

که متوسط هزینه تعویض کاتالیست ۴۰۰ تومان و تعویض سنسور اکسیژن ۲۰۰ تومان هست.

راهکار تیونیگ طاهری، حذف این سنسور هست (تبدیل یورو۴ به یورو۲)

که دیگر با خطای سنسور اکسیژن دوم و یا کاتالیز مواجه نمی شوید و با این کار به توان و شتاب ماشین نیز اضافه می گردد ( به آن میزانی که برای استاندارد محیط زیست کنترل شده است)

54 thoughts on “فواید حذف سنسور اکسیژن دوم

  1. Milad

    بهترین کار حذف سنسور دوم اکسیژن هه.خیال خودتونو راحت کنید

    1. با انجام ریمپ ایسیو این مشکل خودروی شما کاهش یافته و تقریبا رفع میشه.

    2. حذف سنسور دوم اکسیژن کار اشتباهی نیست چون تاثیر مستقیمی روی عملکرد خودرو ندارد. اگر بخواهید تعویض کنید باز خراب میشه و هر بار چند صد تومن هزینه داره. ولی با حذف کردن آن خیالتان راحت خواهد شد.

      1. Omid

        سلام من حذف میکنم ماشینم ریپ میزنه یا سوکتش رو درمیارم بازم ریپ میزنه الانم که رو ماشینه سنسور یعنی وصله راه نمیره نمیدونم چشه؟

  2. maziar

    سلام خسته نباشید.من مدتی بود که نفس ماشین کمی کم شده بود و به جایی که مراجعه کردم ایشون منبع کاتالیست ماشین رو خالی کرد (پراید یورو ۴)الان مدتی هست مشکل چراغ چک و ارور سنسور های اکسیژن رو دارم و موتور ها دماش زیادی یالا میره ممنون میشم کسی راهنمایی کنه مشکلم حل بشه

    1. سلام، این مشکلی که خودروی شما دارد بخاطر خطای سنسور اکسیژن دوم هست که به آن خطای کاتالیست هم می گویند. ما با ریمپ ایسیو می توانیم سنسور را حذف کنیم که در نتیجه آن مشکلات چراغ چک حل می شود و مصرف سوخت و عملکرد موتور استاندارد می گردد.

      1. امير

        آدرس دقیق میدین به این شماره ٠٩١١٢٩٢٨۴٠١

        1. خیابان قطران، تقاطع صائب، روبـروی بانک تجارت، اتوتیونینگ طاهری

  3. محمد

    ال پی جی بستم،ماشینم یورو ۴
    چراغ چکش روشنه اول ندونسته اقدام به تعویض سنسور کردم بعد یه اوستا کار درست حسابی بهم گفت باید تبدیل کنم به یورو۲ کهحتما باید انجام بدم
    نه سوختا استاندارده نه سنسورا قابلیت دقیق تشخیص دارن پس یورو ۴ با یورو ۲ عملا هیچ فرقی ندارن

  4. Ab

    آیا حذف سنسور دوم مصرف سوخت رو بالا میبره؟

    1. با سلام، در صورت خرابی سنسور اکسیژن دوم که در هنگام خالی کردن کاتالیزور رخ می دهد، مصرف سوخت بالا می رود که با حذف سنسور اکسیژن دوم این مشکل رفع شده و مصرف سوخت به حالت طبیعی بر می گردد.

  5. ELHAM

    من یکسال نیست ماشین ساینا خریدم صفر بود حالا موقع سر بالای و تو جاده ریپ میزنه ب زور گاز میخوره ول میکنه حالانمیدونم حذف کنم یا عوض کنم

    1. با انجام ریمپ ایسیو این مشکل خودروی شما کاهش یافته و تقریبا رفع میشه.

    2. علی عل

      سلام من سنسور دوم اکیسژن را حذف کردم کار خوبی از یور ۴به یور دو تبدیل و مشکل شتاب گیری و افزایش قدرت خودرو بهتر سده است و بعد از ان می بایست صحفه کلاج تیبا را شرکت نصب کرد

      1. به صفحه کلاج ربطی نداره

  6. حامد

    پژو مدل ۹۱یورو ۲ هستش کاتال حذف کنیم باید سنسور اکسیژن هم حذف شه؟

  7. مَهدی

    سلام-انصافا خدا پدرتون رو بیامرزه عالی شد ماشینم با حذف سانسور اکسیژن دوم -حرفم با خودروسازان داخلی اینه آخه مسلمونا تا جایی که گلیم داری پاتو دراز کن-یه ساله انقد هزینه بیخودی گذاشتی دستمون یورو۴ چه ربطی به ایران داره؟!!

    1. خیلی ممنون نظر لطف شماست

  8. آزاد

    سلام.تیبا دوگانه دارم و چراغ چک روشن میشه و خطای سنسور اکسیژن و کاتالیزور میده.چندین بار تنظیم موتور بردم و خطا رو حذف کرده و بعد از چند روز دوباره همون خطا رو میده.تعمیرگاه بردم میگن چون یورو ۴ اگه کاتالیزور رو ور داریم ماشین ریپ میزنه میگه تنها کار اینکه سنسور اکسیژن و کاتالیز رو عوض کنم ۱میلیون هزینه هردو بعد میگه این هر ۱۵۰هزار کیلومتر این هزینه رو داره.ممنون میشم راهنمایی کنید.باسپاس

    1. سلام، این مشکل خودرو شما توسط ما قابل حل است، حضوری تشریف بیارید (آدرس) یا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس حاصل فرمایید.

      1. رضا

        من شهرستانم این مشکل رو دارم چیکار کنم؟

        1. باید با ماشین حضوری تشریف بیارید حذف کنیم

  9. جواد

    سلام وقت بخیر شیش ماه پیش من دنا مدل۹۴ خریدم
    ماشین تنبل بود دیسک و صفحه والوع انداخت تسمه تایم و دینام رو هم عوض کردم بازم خوب نشود
    با پیش نهاد مکانیک رفتم کاتالیزور نکاه کردم دیدم هم بسته شده هم سوراخ طرح انداختم یکم بهتر شده
    ولی بازم دل چسب نیست
    بعد چند هفته خطای سنسور اکسیژن بالای رو میده و سوخت ناقص
    بوی سوخت خام میده
    بی زحمت من رو راهنمای کنید

    1. سلام، تشریف بیارید سنسور دوم رو حذفش کنیم تا این مشکل خودرو شما حل بشه.(آدرس) یا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس حاصل فرمایید.

  10. H. K

    سلام برای معاینه فنی گیر نمیدن اگه حذفش کنیم

    1. سلام، نه مشکل معاینه فنی نداره

  11. سعید

    سلام.من برای معاینه فنی رفتم برای سنسور اکسیژن ردم کردن.پراید مدل ۹۵.تو کامنتا خوندم اگه حذف بشه از مدار مشکلی نداره.چطور باید اینکارو انجام بدم؟میشه راهنمایی کنید؟؟؟ مشهدم

    1. سنسور اکسیژن اول یا همون بالایی باشه نباید حذف کنید باید تعویض کنید ولی سنسور دوم رو اگه بدید ریمپ کارهای حرفه ای حذف میکنن (یه هیج وجه سنسور اول رو حذف نکنید)

  12. سعید مهدوی نیا

    سلام خسته نباشید.معاینه فنی بخاطر سنسور اکسیژن رد کرد.رفتم دیاگ زدم گفتن سنسور پایینی از مدار خارج کردن قبلا.سنسور بالایی هم خرابه.بهم گف یک باک بنزین سوپر بزن احتمالا درست بشه نظر شما چیه استاد؟

    1. سلام ممنون.سنسور بالایی باید تعویض بشه حذف کردنش کار درستی نیست. ولی سنسور پایینی رو‌میشه حذف کرد مشکلی نداره.

  13. احسان

    سلام.من پراید ۱۴۱ مدل ۸۵ دارم چراغ چکم روشنه .دستگاه زدم میگه سنسور اکسیژن خرابه مصرفم بالاست .ماشین هم دود سیاه میده .میگن مال سنسور اکسیژنه ولی نمی‌خوام هزینه زیادی کنم چکار کنم میشه حذفش کنم

    1. سلام.حذف کردن سنسور اکسیژن اول کار اشتباهی هست .باید تعویض بشه(البته اگه دوگانه دستی)نباشه

      1. محمد

        سلام سنسور که بالا قرار داره رو موتور تیبا سانسور اول یا دوم؟؟

      2. سلام ببخشی سنسور اول رو موتور قرار داره؟؟

  14. مصطفی

    سلام . من سنسور اکسیژن دوم حذف کردم. ماشینم پراید یورو ۴مدل ۹۵هست.حالا می خوام کاتالیزور خالی کنم آیا معاینه فنی ایراد میگیره؟متشکرم

    1. سلام احتمال گیر دادنشون خیلی کمه

  15. محمد

    درود من تیبا یک مدل ۹۸ دارم ماشین بعضی وقتا ریپ میزنه وقتی پا از سرگاز برداشتی خوب میشه رفتم تعمیرگاه فیش سنسور اکسیژن کشید گفت بچرخ چند روز ببین‌خوب میشه .حالا این‌سنسور رو موتور سنسور اول یا دوم ایا میشه حذف کرد یه سری هم شرکت عوضش کرده هزینه هم ۷۰۰ تمن میشه ؟؟
    خوزستان هستیم‌ لطف میکنید اگه راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام دوست عزیز. اگه سنسور اکسیژن بالایی باشه یا همون سنسور اول نباید حذقش کرد و حذف آن کار اشتباهیه و باید تعویص بشه. به نمایندگیهای شهر خود و یا مراکز معتبر که در این زمینه تخصص دارند مراجعه فرمایید.

  16. شهرام

    با سلام،
    من ماشینم پژو پارس سال مدل ۸۹ هستش. سال ۹۶ ال پی جی انداختم روش. از اون به بعد با بنزین که میخای برونی یه کم اول ریپ میزنه بعد میفته روی دور.
    مکانیکم پیشنهاد داد سنسور اکسیژن رو حذف کنم.
    به نظر شما با اینکار مشکل حل میشه؟
    ممنون

    1. درود؛ چون گاز نصب کردین برای همون سنسور اکسیژن خراب میشه و اون مواردی که مطرح کردین بخاطر همونه. بهترین راه حل نصب شبیه ساز هست. برای مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس بگیرین.

  17. لقائی

    سلام شما کاتالیزوز رو هم خالی میکنین یا فقط ریمپ میزنین

  18. مصطفی

    سلام
    من تیبا ۹۷رو تازه ال پی جی بستم
    دو روز بعد بستن چراغ چکش روشن شد بعد ی روز خاموش شد
    بعد یه مدت دوتا چراغ چک روشن میشد که رفتم گفتن از سنسور اکسیژنه اول یا دومو نگفت
    با دیاگ چراغو خاموش کرد
    بعدشم دوبار روشن شد ی صب تا ظهر دوتا چراغ چک
    حس میکنم رو بنزین که کار میکنه خاموش میشه رو گاز ارور میده
    حالا اگه از سنسور دوم باشه حذفش کنم
    معاینه فنی گیر نمیده
    یا اون قسمتایی که طرح آلودگی هوا داره تو تهران
    ؟
    اگه ی چیز اضافه س خود کارخونه براچی گذاشته اخه

    1. با درود؛ ببرید تست موتور ببینید خطا چی میندازه. خطا را ذر اینجا مطرح کنید.

  19. حسین

    با سلام
    نبود سنسور اکسیژن اول چ‌تاثیری داره؟
    من پراید ۹۲ دارم دوتا سنسور حذف کردم
    مشکلی برای ماشین پیش میاد؟

    1. سلام مصرف بالا میره و در بعضی دورها ماشین خفه می‌کنه. حذف سنسور دوم مسئله ای نداره، ولی سنسور اول نباید حذف بشه.

  20. حامد

    سلام من هردو سنسور رو حذف کردم تاثیر روی مصرف بنزین میزاره؟

    1. سلام حذف سنسور اول مصرف رو بالا میبره و اشتباهه.

  21. مسعود

    سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناس عزیز من پژو slx مدل ۹۷ دارم پارسال خطای سنسور اکسیژن رو داد منم بردمش خطاشو حذف کردن الان باک رو لب ریز کردم و بدون کولر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر سرعت توی اتوبان حرکت کردم درست وقتی رسید به ۱۰۰ کیلومتر رسیدم به پمپ بنزین دوباره لب ریزش کردم ۱۱ لیتر مصرف کرده بود چند روز پیش استپرشو هم عوض کردم شمع های ماشین رو هم نشون دادم گفتن کاملا سالمه تمیزشون هم کردم حالا نمی‌دونم چرا اینقدر مصرفش بالاست دیاگ هم زدم میگن میزان پاشش و مصرفش درسته نظرتون چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و عرض ادب.اگه سنسور اکسیژن اول بوده باشه حذف کردین اشتباه بزرگی کردین. اونو باید تعویض کنین. سنسور اکسیژن اول سنسور مهمی هست و نباید حذف کرد.

ارسال دیدگاه