یکی از مشکلاتی که بر سر راه بسیاری از خریداران و رانندگان خودرو های عصر جدید و به اصطلاح یورو چهار Euro4 وجود دارد خطاهای فرسودگی کاتالیزر و یا خطای رقیق بودن سوخت و یا خطاهای مربوط به سنسور اکسیژن دوم می باشد که گاهی اوقات به دلیل برداشت کاتالیزر و یا دستکاری آن و در بعضی مواقع نیز به دلیل فرسودگی کاتالیزر و عدم توان آن در فیلتر نمودن دود های خروجی می باشد که موجب روشن شدن چراغ چک شده که در برخی از موارد نیز حتی با تعویض کاتالیزر و یا تعویض سنسورهای اکسیژن نیز خطا از بین نرفته و چراغ چک خودرو روشن می ماند و حتی بعد از پاک نمودن این خطا و روشن نمودن خودرو بعد از دقایقی و یا حتی بعد از چند روز دوباره چراغ چک روشن شده و خاموش نمی گردد.

ریمپ ایسیو و حذف سنسور اکسیژن دوم
مرکز اتوتیونینگ طاهری با ریمپ ای سی یو و تنظیم نمودن مجدد جداول سنسور اکسیژن قادر است حساسیت سنسور اکسیژن اول و یا دوم را به گونه ای تنظیم نماید که دیگر از لحاظ ایسیو خطایی گرفته نشود و چراغ چک خودرو روشن نشده و یا حتی می توان با حذف نمودن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کار ای سی یو خودروهای یورو ۴ را نیز تبدیل به یورو ۲ نماید.

فواید حذف سنسور اکسیژن دوم

سنسور اکسیژن با توجه به سخت گیرانه شدن ضوابط و قوانین محیط زیست که لزوم استفاده از منبع کاتالیز را در اگزوز  اجباری نموده نقش بسزایی دارد. این منبع وظیفه تصفیه گازهای خروجی اگزوز را برعهده دارد و سنسور اکسی‍ژن دوم بعد از کاتالیز نصب می شود که کاتالیز ماشین را مورد برسی قرار می دهد که وظیفه را خوب انجام داده است یا نه.

متاسفانه به دلیل عدم کیفیت مناسب بنزین ها. کاتالیز ماشین یا زود خراب می شود یا نمی تواند تصفیه لازم را بخوبی انجام دهد و با خطای کاتالیز مواجه می شوید.

و یا به دلیل چینی بودن لوازم و عدم کیفیت مناسب این سنسور اکسیژن در بازار مصرف بالایی دارد و بعد از حداکثر یک سال باید دوباره تعویض گردد.

که متوسط هزینه تعویض کاتالیست ۴۰۰ تومان و تعویض سنسور اکسیژن ۲۰۰ تومان هست.

راهکار تیونیگ طاهری، حذف این سنسور هست (تبدیل یورو۴ به یورو۲)

که دیگر با خطای سنسور اکسیژن دوم و یا کاتالیز مواجه نمی شوید و با این کار به توان و شتاب ماشین نیز اضافه می گردد ( به آن میزانی که برای استاندارد محیط زیست کنترل شده است)

107 thoughts on “فواید حذف سنسور اکسیژن دوم

  1. Milad

    بهترین کار حذف سنسور دوم اکسیژن هه.خیال خودتونو راحت کنید

    1. با انجام ریمپ ایسیو این مشکل خودروی شما کاهش یافته و تقریبا رفع میشه.

    2. حذف سنسور دوم اکسیژن کار اشتباهی نیست چون تاثیر مستقیمی روی عملکرد خودرو ندارد. اگر بخواهید تعویض کنید باز خراب میشه و هر بار چند صد تومن هزینه داره. ولی با حذف کردن آن خیالتان راحت خواهد شد.

      1. Omid

        سلام من حذف میکنم ماشینم ریپ میزنه یا سوکتش رو درمیارم بازم ریپ میزنه الانم که رو ماشینه سنسور یعنی وصله راه نمیره نمیدونم چشه؟

    3. Amiro

      حذفش کردم ماشین جون گرفت

    4. Amiro

      حذفش کردم ماشین جون گرفت

  2. maziar

    سلام خسته نباشید.من مدتی بود که نفس ماشین کمی کم شده بود و به جایی که مراجعه کردم ایشون منبع کاتالیست ماشین رو خالی کرد (پراید یورو ۴)الان مدتی هست مشکل چراغ چک و ارور سنسور های اکسیژن رو دارم و موتور ها دماش زیادی یالا میره ممنون میشم کسی راهنمایی کنه مشکلم حل بشه

    1. سلام، این مشکلی که خودروی شما دارد بخاطر خطای سنسور اکسیژن دوم هست که به آن خطای کاتالیست هم می گویند. ما با ریمپ ایسیو می توانیم سنسور را حذف کنیم که در نتیجه آن مشکلات چراغ چک حل می شود و مصرف سوخت و عملکرد موتور استاندارد می گردد.

      1. امير

        آدرس دقیق میدین به این شماره ٠٩١١٢٩٢٨۴٠١

        1. خیابان قطران، تقاطع صائب، روبـروی بانک تجارت، اتوتیونینگ طاهری

      2. محمد

        هزینه حذف سنسور اکسیژن دوم چقدره برا ساینا و پراید

  3. محمد

    ال پی جی بستم،ماشینم یورو ۴
    چراغ چکش روشنه اول ندونسته اقدام به تعویض سنسور کردم بعد یه اوستا کار درست حسابی بهم گفت باید تبدیل کنم به یورو۲ کهحتما باید انجام بدم
    نه سوختا استاندارده نه سنسورا قابلیت دقیق تشخیص دارن پس یورو ۴ با یورو ۲ عملا هیچ فرقی ندارن

  4. Ab

    آیا حذف سنسور دوم مصرف سوخت رو بالا میبره؟

    1. با سلام، در صورت خرابی سنسور اکسیژن دوم که در هنگام خالی کردن کاتالیزور رخ می دهد، مصرف سوخت بالا می رود که با حذف سنسور اکسیژن دوم این مشکل رفع شده و مصرف سوخت به حالت طبیعی بر می گردد.

  5. ELHAM

    من یکسال نیست ماشین ساینا خریدم صفر بود حالا موقع سر بالای و تو جاده ریپ میزنه ب زور گاز میخوره ول میکنه حالانمیدونم حذف کنم یا عوض کنم

    1. با انجام ریمپ ایسیو این مشکل خودروی شما کاهش یافته و تقریبا رفع میشه.

    2. علی عل

      سلام من سنسور دوم اکیسژن را حذف کردم کار خوبی از یور ۴به یور دو تبدیل و مشکل شتاب گیری و افزایش قدرت خودرو بهتر سده است و بعد از ان می بایست صحفه کلاج تیبا را شرکت نصب کرد

      1. به صفحه کلاج ربطی نداره

  6. حامد

    پژو مدل ۹۱یورو ۲ هستش کاتال حذف کنیم باید سنسور اکسیژن هم حذف شه؟

  7. مَهدی

    سلام-انصافا خدا پدرتون رو بیامرزه عالی شد ماشینم با حذف سانسور اکسیژن دوم -حرفم با خودروسازان داخلی اینه آخه مسلمونا تا جایی که گلیم داری پاتو دراز کن-یه ساله انقد هزینه بیخودی گذاشتی دستمون یورو۴ چه ربطی به ایران داره؟!!

    1. خیلی ممنون نظر لطف شماست

      1. سجاد

        سلام میشه سنسوراکسیژن دوم پراید را جایگزین سنسور اولی کرد؟یعنی جاشونو تغییر داد؟

        1. سلام باید بدین یک کارشناس فنی بررسی کنن.

  8. آزاد

    سلام.تیبا دوگانه دارم و چراغ چک روشن میشه و خطای سنسور اکسیژن و کاتالیزور میده.چندین بار تنظیم موتور بردم و خطا رو حذف کرده و بعد از چند روز دوباره همون خطا رو میده.تعمیرگاه بردم میگن چون یورو ۴ اگه کاتالیزور رو ور داریم ماشین ریپ میزنه میگه تنها کار اینکه سنسور اکسیژن و کاتالیز رو عوض کنم ۱میلیون هزینه هردو بعد میگه این هر ۱۵۰هزار کیلومتر این هزینه رو داره.ممنون میشم راهنمایی کنید.باسپاس

    1. سلام، این مشکل خودرو شما توسط ما قابل حل است، حضوری تشریف بیارید (آدرس) یا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس حاصل فرمایید.

      1. رضا

        من شهرستانم این مشکل رو دارم چیکار کنم؟

        1. باید با ماشین حضوری تشریف بیارید حذف کنیم

  9. جواد

    سلام وقت بخیر شیش ماه پیش من دنا مدل۹۴ خریدم
    ماشین تنبل بود دیسک و صفحه والوع انداخت تسمه تایم و دینام رو هم عوض کردم بازم خوب نشود
    با پیش نهاد مکانیک رفتم کاتالیزور نکاه کردم دیدم هم بسته شده هم سوراخ طرح انداختم یکم بهتر شده
    ولی بازم دل چسب نیست
    بعد چند هفته خطای سنسور اکسیژن بالای رو میده و سوخت ناقص
    بوی سوخت خام میده
    بی زحمت من رو راهنمای کنید

    1. سلام، تشریف بیارید سنسور دوم رو حذفش کنیم تا این مشکل خودرو شما حل بشه.(آدرس) یا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس حاصل فرمایید.

  10. H. K

    سلام برای معاینه فنی گیر نمیدن اگه حذفش کنیم

    1. سلام، نه مشکل معاینه فنی نداره

  11. سعید

    سلام.من برای معاینه فنی رفتم برای سنسور اکسیژن ردم کردن.پراید مدل ۹۵.تو کامنتا خوندم اگه حذف بشه از مدار مشکلی نداره.چطور باید اینکارو انجام بدم؟میشه راهنمایی کنید؟؟؟ مشهدم

    1. سنسور اکسیژن اول یا همون بالایی باشه نباید حذف کنید باید تعویض کنید ولی سنسور دوم رو اگه بدید ریمپ کارهای حرفه ای حذف میکنن (یه هیج وجه سنسور اول رو حذف نکنید)

  12. سعید مهدوی نیا

    سلام خسته نباشید.معاینه فنی بخاطر سنسور اکسیژن رد کرد.رفتم دیاگ زدم گفتن سنسور پایینی از مدار خارج کردن قبلا.سنسور بالایی هم خرابه.بهم گف یک باک بنزین سوپر بزن احتمالا درست بشه نظر شما چیه استاد؟

    1. سلام ممنون.سنسور بالایی باید تعویض بشه حذف کردنش کار درستی نیست. ولی سنسور پایینی رو‌میشه حذف کرد مشکلی نداره.

  13. احسان

    سلام.من پراید ۱۴۱ مدل ۸۵ دارم چراغ چکم روشنه .دستگاه زدم میگه سنسور اکسیژن خرابه مصرفم بالاست .ماشین هم دود سیاه میده .میگن مال سنسور اکسیژنه ولی نمی‌خوام هزینه زیادی کنم چکار کنم میشه حذفش کنم

    1. سلام.حذف کردن سنسور اکسیژن اول کار اشتباهی هست .باید تعویض بشه(البته اگه دوگانه دستی)نباشه

      1. محمد

        سلام سنسور که بالا قرار داره رو موتور تیبا سانسور اول یا دوم؟؟

      2. سلام ببخشی سنسور اول رو موتور قرار داره؟؟

      3. Esmail

        سلام ببخشیدمن یه پراید وانت دارم تسمه تایم و شمع و عوض کردم اون شتاب قبلی رو نداره کاتالیزور برداشتم یه کمی شتابش رفت بالا ولی الانم اون شتاب قبلی رو نداره درضمن دوگانه دستی هست ماشین مشکلش چیه

      4. Esmail

        سلام ببخشیدمن یه پراید وانت دارم تسمه تایم و شمع و عوض کردم اون شتاب قبلی رو نداره کاتالیزور برداشتم یه کمی شتابش رفت بالا ولی الانم اون شتاب قبلی رو نداره درضمن دوگانه دستی هست ماشین مشکلش چیه

  14. مصطفی

    سلام . من سنسور اکسیژن دوم حذف کردم. ماشینم پراید یورو ۴مدل ۹۵هست.حالا می خوام کاتالیزور خالی کنم آیا معاینه فنی ایراد میگیره؟متشکرم

    1. سلام احتمال گیر دادنشون خیلی کمه

  15. محمد

    درود من تیبا یک مدل ۹۸ دارم ماشین بعضی وقتا ریپ میزنه وقتی پا از سرگاز برداشتی خوب میشه رفتم تعمیرگاه فیش سنسور اکسیژن کشید گفت بچرخ چند روز ببین‌خوب میشه .حالا این‌سنسور رو موتور سنسور اول یا دوم ایا میشه حذف کرد یه سری هم شرکت عوضش کرده هزینه هم ۷۰۰ تمن میشه ؟؟
    خوزستان هستیم‌ لطف میکنید اگه راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام دوست عزیز. اگه سنسور اکسیژن بالایی باشه یا همون سنسور اول نباید حذقش کرد و حذف آن کار اشتباهیه و باید تعویص بشه. به نمایندگیهای شهر خود و یا مراکز معتبر که در این زمینه تخصص دارند مراجعه فرمایید.

  16. شهرام

    با سلام،
    من ماشینم پژو پارس سال مدل ۸۹ هستش. سال ۹۶ ال پی جی انداختم روش. از اون به بعد با بنزین که میخای برونی یه کم اول ریپ میزنه بعد میفته روی دور.
    مکانیکم پیشنهاد داد سنسور اکسیژن رو حذف کنم.
    به نظر شما با اینکار مشکل حل میشه؟
    ممنون

    1. درود؛ چون گاز نصب کردین برای همون سنسور اکسیژن خراب میشه و اون مواردی که مطرح کردین بخاطر همونه. بهترین راه حل نصب شبیه ساز هست. برای مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس بگیرین.

  17. لقائی

    سلام شما کاتالیزوز رو هم خالی میکنین یا فقط ریمپ میزنین

  18. مصطفی

    سلام
    من تیبا ۹۷رو تازه ال پی جی بستم
    دو روز بعد بستن چراغ چکش روشن شد بعد ی روز خاموش شد
    بعد یه مدت دوتا چراغ چک روشن میشد که رفتم گفتن از سنسور اکسیژنه اول یا دومو نگفت
    با دیاگ چراغو خاموش کرد
    بعدشم دوبار روشن شد ی صب تا ظهر دوتا چراغ چک
    حس میکنم رو بنزین که کار میکنه خاموش میشه رو گاز ارور میده
    حالا اگه از سنسور دوم باشه حذفش کنم
    معاینه فنی گیر نمیده
    یا اون قسمتایی که طرح آلودگی هوا داره تو تهران
    ؟
    اگه ی چیز اضافه س خود کارخونه براچی گذاشته اخه

    1. با درود؛ ببرید تست موتور ببینید خطا چی میندازه. خطا را ذر اینجا مطرح کنید.

  19. حسین

    با سلام
    نبود سنسور اکسیژن اول چ‌تاثیری داره؟
    من پراید ۹۲ دارم دوتا سنسور حذف کردم
    مشکلی برای ماشین پیش میاد؟

    1. سلام مصرف بالا میره و در بعضی دورها ماشین خفه می‌کنه. حذف سنسور دوم مسئله ای نداره، ولی سنسور اول نباید حذف بشه.

  20. حامد

    سلام من هردو سنسور رو حذف کردم تاثیر روی مصرف بنزین میزاره؟

    1. سلام حذف سنسور اول مصرف رو بالا میبره و اشتباهه.

  21. مسعود

    سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناس عزیز من پژو slx مدل ۹۷ دارم پارسال خطای سنسور اکسیژن رو داد منم بردمش خطاشو حذف کردن الان باک رو لب ریز کردم و بدون کولر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر سرعت توی اتوبان حرکت کردم درست وقتی رسید به ۱۰۰ کیلومتر رسیدم به پمپ بنزین دوباره لب ریزش کردم ۱۱ لیتر مصرف کرده بود چند روز پیش استپرشو هم عوض کردم شمع های ماشین رو هم نشون دادم گفتن کاملا سالمه تمیزشون هم کردم حالا نمی‌دونم چرا اینقدر مصرفش بالاست دیاگ هم زدم میگن میزان پاشش و مصرفش درسته نظرتون چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و عرض ادب.اگه سنسور اکسیژن اول بوده باشه حذف کردین اشتباه بزرگی کردین. اونو باید تعویض کنین. سنسور اکسیژن اول سنسور مهمی هست و نباید حذف کرد.

      1. حمید

        سلام میشه توضیح بدین چرا نباید سنسور اول رو حذف کنیم و درضمن چه مشکلاتی برای خودرو پیش میاد

        1. سلام و‌ ارادت.چون سنسور اکسیژن اول برای تنظیم سوخت خیلی مهمه و اگه حذف بشه سوخت از تنظیم در میاد و مصرف بالا میره و ….

  22. Farzad

    با سلام و عرض ادب،اگه سنسور اکسیژن دوم خراب بشه یا به هردلیلی خوب کار نکنه وقتی ماشین در گاز سی ان جی هست هم افت شتاب پیدا میکنه یا ربطی به گاز نداره

  23. فرزاد

    سلام کارشناس محترم ایا با حذف سنسور اکسیژن دوم مصرف سوخت کمتر میشه ماشین پژو مدل ۹۴ دارم مصرف سوختش بالاست و گاهی واسه سبقت گرفتن وقتی پشت ماشینی باشم و بخوام سبقت بگیرم گاز که میدم ماشین نفسش گرفته میشه و مجدد باید گاز رو شل کنم و‌ دوباره گاز بدم میشه لطفا راهنماییم کنید . خیلی ممنون

    1. سلام اگه سنسور اکسیژن دوم خراب باشه و چراغ چک رو روشن کنه اون موقع یکم مصرف بیشتر میشه. ولی این موردی که مطرح کردین مربوط به مورد فنی دیگه هست. با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ در تماس باشید.

  24. بهرام

    سلام.سمند ef7باخطای سنسور اکسیژن روی گاز نمیره.چه باید کرد .سپاس

    1. سلام باید بدین یک کارشناس بررسی کنه موردش رو. اگه از سنسور باشه باید عوض کنید.

  25. Mahdi

    سلام من هم یک تیبا مدل ۹۶ دارم، سه ماه بود خطای گرمکن سنسور دوم اکسیژن رو میداد و بعد از پاک کردن خطا تا یک هفته مصرف پایین میومد و مجدد خطا میداد و ….
    تا اینکه سنسور دوم رو کلا از برنامه حذف کردن اما باز مصرف فرقی نکرد
    سوزنهای انژکتور هم هفته پیش کاملا شسته شد توسط یک فرد ماهر
    ماشین نه دود سیاه داره، نه سر شمع سیاه شده، شمع ها هم عالی هستن
    اما در شهر این ماشین صدی ۱۵ میسوزونه
    یعنی با ۳۰ لیتر بنزین نهایتا ۲۰۰ کیلومتر میره

    لطفاً راهنمایی بفرمایید
    خیلی خسته ام کرده این ماشین هیچکس هم سر در نمیاره

    1. سلام اگه اونقدر بسوزونه حتما باید دوده کنه سر شمع و ماشین راه نره.حتی دود سیاه هم میده. با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ در تماس باشید.

  26. حسین زینل

    سلام.استاد بزرگوار من ماشینمو تیبا دستی سی ان جی کردم. بعد یک مدت بوی بدی از اگزوز اومد و چند وقت بعد چراغ چک روشن شد. دیاگ زدم خطا سنسور اکسیژن داد. سنسور تعویض کردم حل نشد.گفتتد از ecu هست.با توجه به اینکه سنسور بالایی همش رو ۴۲۵ ثابته و عملا کار نمیکنه و با توجه به اینکه ماشین دو گانه سی ان جی دستیه باید چکار کنم؟ .ممنون اگه راهنمایی کنید

    1. سلام ، چون دوگانه دستی هست طبیعیه. باید بدین شبیه ساز نصب کنن و خطاشو از ایسیو پاک کنن.البته مصرف بنزین بالاتر میشه و کاری نمیشه کرد. با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ یا ۳۱۵ ۳۹ ۶۹ ۰۹۱۴ تماس بکیرین.

  27. عادل

    سلام ببخشید من پژو پارس مدل ۹۲ دارم مصرف سوختم خیلی بالا رفته هرچی سنسور اکسیژن پایین رو عوض میکنم یه دور میزنم باز خطا میده مشکل از کامپیوتر ماشینه یا با حذف سنسور درست میشه

    1. سلام با حذف سنسور دوم حل میشه، لطفا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس بگیرید.

  28. میلاد

    سلام خسته نباشید دنا پلاس مدل ۹۹خطای سنسور اکسیژن بالایی داره.میخواستم ببینم اگه سنسور دوم سالم باشه میشه به جای سنسور اول قرار داد

    1. سلام باید بدین کارشناس چک کنن ببینن کار میکنه یا نه. لطفا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس بگیرید.

  29. A.h

    سلام چراغ چک ماشینم روشن میشد دیروز رفتم سنسور اکسیژن دوم را حذف کرد ولی بعدش دور موتور ماشین بازی میکنه سرعت بالا تا پارو از روی گاز برمیدارم دور موتور روشماره ۲قرار میگیره بعداز چهار تا پنچ ثانیه بعدش دور موتور میاد پایین ماشینم پراید هستش مدل ۹۹لطفأ راهنمایی کنید

    1. سلام این موردی که گفتین مربوط به مشکل در قطعات دیگر مثل استپر موتور و یا … هست، ربطی به سنسور دوم نداره. لطفا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس بگیرید.

  30. m

    سلام استاد:
    من سمندEF7 دوگانه فابریک با ECU بوش ۷ ۴ ۹ هست ماشینم میخام دنده عوض کنم گاز میخوره گاز میزنم دریچه گاز برقی انگار خوب باز نمیشه و کپ میکنه برا بالا بردن شتاب و قدرتش چکار کنم ایا سنسور ها رو حذف کنم مشکل پیش نمیاد ممنون

    1. سلام ، لطفا با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۲۶۲۸ تماس بگیرید.

  31. بهنام

    سلام،
    آیا ریمپ برای ای سی یو STAT مربوط به ۲۰۶ SD تیپ ۵ هم انجام می دهید؟

    1. سلام نه فعلا ، چون برنامه اصلیش در دسترس نیست تو کل کشور

  32. میثم

    سلام بنده تیبا۲ مدل ۹۹ دارم یه هفتس چراغ چک روشن میشه میبرم پاک میکنن بعدش دوباره روشن میشه ..خطای دایم سنسور گرمکن سنسور اکسیژن بعد از کاتالیست میاره چکار کنم بنظرتون …اگه حذف کنم ضرر نداره به ماشین یا بعدا دوباره میشه اضافه کرد سنسور دوم رو

    1. سلام و‌ عرض ادب.باید از ایسیو پاک کنین اون سنسور رو تا خطاشو نندازه. میتونید سنسور دوم رو هم عوض کنید ولی در مدت زمان کوتاهی باز خراب میشه.

  33. افشین

    سلام پراید یوروچهار مدل ۹۷ دارم با ۴۰ هزار کارکرد و چراغ چک موتور روشن میشه دیاگ میزنم خطارو پاک میکنم دوباره بعد چندساعت روشن میشه کد خطا سنسور اکسیژن پایین میزنه
    چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ایا با تعویض سنسور دوم مشکل حل میشه؟ و سوال بعدی اینکه ممکنه کاتالیزور خراب باشه ؟

    1. سلام و‌ ارادت. اون خطای سنسور اکسیژن دوم هست و باید از ایسیو پاک بشه تا دیگه مشکل ساز نشه. میتونین سنسور هم عوض کنید ولی سریع تر دوباره خراب میشه.

  34. ابوالفضل

    با سلام من سنسور اکسیژن اول خراب شده میشه دوم رو بزنم جای اول؟

    1. سلام باید بدین چک کنن ببینین میشه یا نه

  35. جاوید

    سلام استاد بعد حذف سنسور دوم ماشین صبح اصلا روشن نمیشه وگاز نمیخوره وقتی موتور ماشین گرم که میشه ماشین صاف کار میکنه دلیلش حذف سنسور یا چیز دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام، مورد فنی دیگه ای داره. ربطی به سنسور دوم نداره.

  36. علی

    سلام سنسور اکسیژن دوم کجای ماشین هست پراید یورو ۴

  37. مجتبی

    سلام. من ماشین تیبا مدل ۹۹ دارم.
    دوگانه سوز دستی (شرکت شهاب گازسوز) انجام دادم. (شرکتش خیلی معتبر هست.)
    سنسور اکسیژن روشن شد، رفتم دیاگ زدن و فعلا اخطارش رو پاک کردن.
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام و‌ عرض ادب.چون دوگانه دستی کردین و پارامتر به ایسیو تعریف نشده هست بخاطر همین سنسور اکسیژن خطا میده و طبیعیه.باید یا شبیه ساز نصب کنید یا خطاشو کلا از ایسیو پاک کنید.

  38. kmalsyah4@gmail.com

    سلام استاد گرامی من یه پراید ۹۲ دارم صبح که روشن کنم زیاد استرات میخوره تا روشن بشه وبوی بنزین از اگزوزدرمیات وخیلی موتور ریپ میزنه میشه سنسور اکسیرن را حذف کنیم ممنونم

  39. مقداد

    سلام،برلیانس دارم مدل ۹۷که خطای سنسور اکسیژن میداد وچراغ چک روشن میکرد و مصرفش هم بالا بود
    بعداز ریمپ و حذف سنسور اکسیژن مصرف نسبت به قبل بهتر شده ولی بعداز چن روزچراغ چک روشن شد و خطای کاتالیزور میده
    دو مرتبه با دستگاه رفع خطا انجام دادم ولی باز هم چراغ چک خطای کاتالیزور میده،خواستم بدونم اگه رفعش نکنم ضرری برای موتور نداره؟
    و آیا اصلا برای برلیانس مدل ۹۷ نیازه که تبدیل به یورو ۲ بشه؟!
    یه کارشناسی میگفت ریمپ برای ماشینهایی با مدل پایین و آخرین چاره کار محسوب میشه

  40. مقداد

    سلام.
    شمع ها ی خودرو میتونه موجب خطا دادن سنسور اکسیژن و روشن شدن چراغ چک بشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  41. اشکان

    سلام دوست عزیز
    ۲۰۶ مدل ۸۸ دارم دو سنسوره صبح که ماشینو روشن می کنم خوب استارت میخوره بعد چند دقیقه دور موتور افت می کنه تا مرز خاموشی میاد دوباره میاد بالا چند دقیقه بازی می کنه بوی خیلی بدی هم از اگزوز خارج میشه بعد از چند دقیقه ای با این کارکرد درست میشه ایا می تونه دلیل سنسوری باشه ؟ ممنون

  42. سجاد

    با عرض سلام و خسته نباشی
    ماشین من ۴۰۵ مدل ۹۲ دوگانه کارخانه
    بعضی وقتا ریپ میزنه جونش گرفته میشه
    یکم بعد باز درست میشه
    ممنوم میشم راهنماییم کنیین

  43. Abozar

    سلام وقت بخیر .تشکر از پاسخ های مفیدی که دادین.
    سمند ای اف سون دوگانه پایه گاز سوز مدل ۹۰ دارم که خطای سنسور اکسیژن دوم رو میده .
    میشه کلا پاک کرد ؟یا چون دوگانه هست نمیشه؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  44. حمید

    سلام خسته نباشی کاتالیزور رو خالی کردم کوئیک ۹۹ دارم ۱۰۰ کیلومتری ۱۳ لیتر مصرف داشت ولی سنسور اکسیژن ریمپ نزدم اگه مصرف باز بالا باشه با ریمپ مصرف درست میشه

  45. حمید

    با عرض سلام و خسته نباشید به همگی . میخواهم سنسور اکسیژن رو تعویض بکنم. مطمئن هستید که برای گرفتن معاینه فنی به مشکلی برنمیخوریم؟ گیر نمیدهند؟ با تشکر…

  46. فرزاد

    سلام وقت بخیر ماشین پژو ۴۰۵ مدل ۹۴ دارم توی سبقت ها خیلی کم میاره تا جایی که باید از دنده ۵ بیارم دنده ۳ ایا مشکل از سنسور اکسیژن هستش یا خیر یا منظور از حذف سنسور اکسیژن فقط جدا کردن سیم های اتصال هستش

  47. حسین

    سلام استاد محترم ,پژو ۲۰۶اس دی اتومات مدل ۹۰دارم سنسور اکسیژن دوم حذف شده خطای چراغ چک ندارم ,
    ولی هر وقت سرعت ماشین کم میشه مثلن هنگام رسیدن به سرعت گیر ها , برای شتاب اولیه ماشینم گاز نمیخوره , ماشین جون میده تا راه میفته ,وقتی راه افتاد دیگه مشکل عدم گاز خوردن ندارم , کامپیوتر ماشینم ME7 .4 .5هستش ,بهم میگن باید سنسور اول و مدل بوش بزاری تا با ماشینت مچ بشه ,الان سنسور بالایی ان تی کی گذاشتم , میشه راهنماییم کنید چیکار کنم تا شتاب اولیه ماشینم درست شه , ایا با ریمپ مشکلم حل میشه , فکر میکنم یه بار شاید ریمپ شده باشه که چراغ چک همیشه خاموشه ,کاتالیزور هم برداشتم ولی شتاب اولیه ماشینم اوکی نشده , شیر کنیستر هم با منبع کنیستر عوض کردم ,ولی مشکلم حل نشده , ممنون میشم بزرگی کنید منو راهنمایی کنید

  48. Naser

    سلام .من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم توی سرازیری که میرم بوی دود میاد توی اطاق بعد که وای میستم گاز میدم ماشین دود مشکی میکنه .در ضمن کاتالیزور ندارم .ممنون میشم راهنمایی کنید

  49. پرویز

    سلام پرایدمدل ۹۵ دارم تمام مصرفی راتعویض کردم مغزی پمپ بنزین شمع وایر سوزن ماشینمو شستشو دادم دیاک زدم نوشته سنسوربالای نمیدونم اولی یا دومی خطای موقت میده پاک میکنم باز چراغ چک روشن میشه ماشین نفس نداره آیا میشه حذفش کرد یا نه ممنون میشم جواب بدید

  50. مهدی

    سلام اگه سنسور دوم اکسیژن رو حذف کنیم معاینه فنی به مشکل نمیخوره ؟

پاسخ دادن به ادمین لغو پاسخ