ساینا به عنوان یک خودرو اقتصادی ارزان قیمت مزیت‌هایی مثل فضای کابین نسبتاً قابل قبول (بزرگتر از خانواده ۲۰۶) همراه با سواری متوسط، شتاب اولیه کافی و هزینه نگهداری مناسب را به شما ارزانی میدارد. همچنین در نسخه‌های فول آپشن (پلاس)، به امکانات خوبی تجهیز شده که برخی از آنها حتی در خودروهای کمی گرانتر هم دیده نمیشوند. همین موارد در کنار طراحی اندکی به‌روزتر از امثال تیبا و پراید، (و صد البته به لطف شرایط خاص کشور) ساینا را به خودرویی پرطرفدار تبدیل کرده است. هرچند در این بین مشکلاتی مثل ایمنی نامشخص، کیفیت پایین متریال و مونتاژ، صدای بالای پیشرانه در دورهای بالا و فرمان پذیری نه چندان خوب باعث شده که این ماشین هم مثل برادرش تیبا بیشتر برای ترددهای شهری مناسب باشد. بخصوص که نمونه اتوماتیک مقداری در شتاب‌گیری کندتر از مدل دنده‌ای عمل می کند و در سبقت‌گیری‌ به اندازه مدل دنده‌ای چابک ظاهر نمی شود. در این مقاله ابتدا مشخصات ساینا را ذکر نموده و سپس در مورد ریمپ ایسیو ساینا صحبت خواهیم کرد.

مشخصات فنی ساینا

مشخصات فنی ساینا دنده‌ای دقیقاً مشابه برادر بزرگترش تیبا است. یعنی در زیر کاپوت همان پیشرانه ۴ سیلندر خطی با کد M15 قرار گرفته که در بهترین حالت ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید میکند و این نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل میشود. در خصوص نسخه اتوماتیک هم تقریباً همه چیز مشابه نمونه دنده‌ای است با این تفاوت که وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس ضریب پیوسته (CVT) قرار گرفته. همچنین نمونه اتوماتیک به فرمان برقی هم تجهیز شده است.

ریمپ ایسیو ساینا

ریمپ ایسیو (Remap ECU) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار موجود روی ECU خودرو قرار می گیرد. ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

ECU ایسیو، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را کالیبره می کنند. این تنظیمات قبل از عرضه وسیله نقلیه در بازار انجام میشود.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ایسیو امکانپذیر است.  که همه این موارد در ریمپ ایسیو ساینا در مرکز اتوتیونینگ طاهری رعایت می گردد.

ارسال دیدگاه