پیکاپ KMC T8 یکی از جدیدترین محصولات دو دیفرانسیل بازار ایران به حساب می آید که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد خط تولید شرکت کرمان موتور شده است.

در این پست به بررسی کی ام سی تی ۸  و همچنین ریمپ ایسیو KMC T8 که برای اولین بار در تیونینگ طاهری انجام می گیرد و نتایج مثبت آن می پردازیم:

بررسی ریمپ ایسیو KMC t8
بررسی ریمپ ایسیو KMC t8

این خودرو علاوه بر امکان استفاده در شهر برای سفرهای بین شهری و خارج از شهر قابل استفاده است.

توانایی آفرود در بیابان و کوهستان به راحتی برای شما مقدور است.

نگاه کلی به KMC T8

  • دو دیفرانسیل ۳ حالته با قفل برقی
  • زاویه ورود ۳۰ درجه
  • حجم باک ۷۶ لیتر
  • کنترل ایستایی در سربالایی

ویژگیهای امنیتی KMC T8

وجود سیستم های ایمنی در T8 برای راننده و سرنشینان امنیت خاطر بیشتری را فراهم می کند.

کیسه های هوای راننده و سرنشین جلو در زمان حادثه از سرنشینان محافظت می کند.

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC): این امکان را به شما می دهد که در سربالایی ها، جاده ها و ترافیک های کوهستانی از استفاده مداوم از ترمز دستی رهایی می بخشد.

KMC T8 در ایران

KMC T8 نسخه ایرانیزه پیکاپ جک T8 است که در سال ۱۳۹۹ توسط کرمان موتور معرفی شد. این خودرو اولین محصول دو دیفرانسیل و آفرودی کرمان موتور به حساب می آید و در چند ماه گذشته توانسته تا سهم خوبی از بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل به خود اختصاص دهد. اولین عرضه KMC T8 با قیمتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ انجام شد.

ریمپ ایسیو KMC T8 در تیونینگ طاهری با ۳۰ ماه گارانتی
ریمپ ایسیو KMC T8 در تیونینگ طاهری با ۳۰ ماه گارانتی

یکی از دلایل استقبال از T8 عدم حضور گسترده شاسی بلندهای آفرودی در ایران است و وجود یک پیکاپ با طراحی به روز و همچنین امکانات قابل قبول، سبب شده تا بخش قابل توجهی از علاقه مندان به خودروهای دو دیفرانسیل صفر کیلومتر این پیکاپ آفرودی کرمان موتور را انتخاب کنند.

ظاهر و ابعاد KMC T8

هنگامی که به KMC T8 نگاه می کنیم، با یک پیکاپ متوسط طرف هستیم و به خاطر قابلیت دو دیفرانسیل، ارتفاع به نسبت خوبی را از سطح زمین دارد. این پیکاپ به یک فضای بار قابل قبولی مجهز است که می توان به صورت استاندارد ۸۴۰ کیلوگرم بار را داخل اون قرار داد. اما جای خالی لاینر یا همان کفپوش پلاستیکی در بخش بار T8 دیده می شود و عدم این ویژگی ساده، به نوعی کم کاری در تولید این پیکاپ از سوی کرمان موتور تلقی می گردد.

 

وقتی به نمای جانبی T8 نگاه می کنیم، با خطوط ساده ای طرف هستیم که توانسته است تا این خودروی چینی را محصولی عضلانی جلوه دهد. بخش جلوی T8 طراحی خوبی دارد و جلو پنجره کرومی بزرگ آن توجه زیادی رو جلب می کند. البته که در نسخه های تولیدی جدید، این جلو پنجره کرومی به طرح مشکی مات تبدیل شده است. نشان KMC  هم ابعاد بزرگی را دارد و تا حدی ظاهر خوبی را برای بخش جلوی ماشین فراهم نموده است. کاسه چراغ خودرو هم سبکی مدرن دارد و چراغ روشنایی روز آن به صورت LED کار شده است. با دقت بیشتر به کاسه چراغ های T8 می بینیم که فناوری سیستم نوردهی این خودرو توسط جک روی چراغ ها نوشته شده است. KMC T8 به کاسه چراغ هایی با نور زنون مجهز بوده و سنسور نور را هم دارد.

در بخش عقب هم با طراحی ساده و مشابه به سایر پیکاپ های چینی طرف هستیم. اما جک سعی کرده است تا با نور پردازی نئون، کاسه چراغ های عقب را مدرن تر جلوه دهد. جایگاه دوربین عقب و سپر هم مناسب بوده و نمی توان برتری خاصی را در این بخش برای KMC T8 در نظر گرفت.

در بخش کابین KMC T8 با یک طراحی معمولی، اما مناسب مواجه می شویم که می تواند نظر بسیاری را به سمت خود بکشاند. تزئینات کار شده در کابین این پیکاپ دو دیفرانسیل تا حدی سبکی متفاوت از این دسته از خودروهای کار و تجاری را به سرنشیان القا می کند. البته باید در نظر گرفت که محل قرارگیری بخشی از امکانات، آن چنان ایده آل در کابین T8 تعبیه نشده اند. به عنوان مثال مدل و محل نصب نمایشگر لمسی T8 به گونه ای است که در برخی موارد، انعکاس نور بیرون خودرو در آن به شکل کامل دیده می شود و سبب می گردد تا راننده آن چنان تصویر واضحی را در این نمایشگر نداشته باشد.

در بحث کابین KMC T8 باید گفت که اصول اتاق و پلتفرم بخش سرنشینان این پیکاپ کرمان موتور و جک، کاملاً با خودروهایی مانند آمیکو آسنا، مکث کلوت، فوتون تونلند و… مشابه است. برای همین می توان گفت که T8 برتری در بخش فضای کابین نسبت به رقبا ندارد و مانند سایر پیکاپ های نام برده، فضای سرنشین جلو و عقب مناسبی را در اختیار افراد می گذارد.

در کل می توان گفت که KMC T8 در جایگاه یک پیکاپ طراحی خوب و قابل قبوبی را دارد و در مقایسه با رقبا، می تواند سلیقه بیشتری از مشتریان بازار هدف این دسته از خودروها را به سمت خود بکشاند.

امکانات پیکاپ KMC T8 کرمان موتور

KMC T8 کرمان موتور در جایگاه یک پیکاپ دو دیفرانسیل که امروز قیمتی بیش از ۸۵۰ میلیون تومان را در کارخانه دارد، امکانات خوب و قابل قبولی را در اختیار مالکان خود می گذارد. دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (تنها در حالت تک دیفرانسیل عقب این قابلیت فعال است)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، سنسور باد تایرها، سنسور نور، چراغ های زنون، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دوربین عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، کامپیوتر سفری و… از جمله امکانات قابل مشاهده در پیکاپ KMC T8 است.

مشخصات فنی کی ام سی تی ۸

KMC T8 یک خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی به حساب می آید که به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلو و عقب T8 می رساند. این پیکاپ می تواند تا مانند سایر خودروهای آفرودی و باری دیگر، وضعیت های مختلفی را در سامانه انتقال قدرت داشته باشد.

حداکثر گشتاور پیشرانه T8 از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و همین نکته سبب می گردد تا گشتاور بالا در دورهای پایین و میانی در اختیار راننده قرار بگیرد.

در ادامه به بررسی ریمپ ایسیو کی ام سی تی ۸ می پردازیم:

چرا خودرو T8 نیاز به ریمپ ایسیو دارد؟

توان و گشتاور ضعیف تر

الزام به رعایت استانداردهای آلایندگی یورو ۵ در این خودرو، باعث شده تا توان و گشتاور آن با محدودیت مواجه باشد و قدرت بسیار کمتری از توان واقعی این موتور حجیم و پرقدرت و دارای توربو را شاهد باشیم. با ریمپ ایسیو به راحتی می توان این محدودیت ها را برداشت و توان بسیار بالاتر و چشمگیرتری از آن را به نماش گذاشت.

تاخیر در پدال گاز و مکث در شروع حرکت

خودروی KMC T8 دارای تاخیر پدال گاز در شروع حرکت است. از آنجا که میزان باز شدن دریچه گاز تحت کنترل ایسیو می باشد، خودرو برای پاس کردن تست های آلایندگی دارای مکث و تاخیر زیادی در پدال گاز در شروع حرکت می باشد. با ریمپ ایسیو و آپدیت برنامه آن، می توان این تاخیر و مکث را به طور کامل رفع نمود.

مصرف بالای سوخت

این خودرو دارای نرخ مصرف بنزین بسیار بالایی است که در صورت بهره گیری از بالاترین توان موتور، مصرف بیشتری هم خواهد داشت. نسبت بالای سوخت به هوا در آن، علت اصلی مصرف بالای بنزین است که با ریمپ ایسیو می توان این نسبت را بهینه کرد.

و مشکلات دیگری همچون عدم هماهنگی خودرو با بنزین کیفیت پایین موجود در ایران و ناک موتور، مکث در گاز خوردن بین تعویض دنده ها، کشش ضعیف خودرو در دور موتور زیر ۲۵۰۰ و …

نتایج و اثرات مثبت ریمپ ایسیو KMC T8

معایب نرم افزاری T8 که با ریمپ تیونینگ طاهری برطرف می شود، بشرح ذیل است:

تاخیر پدال گاز (کپ کردن در شروع حرکت)

اکثر مالکان خودرو از عملکرد همراه با تاخیر پدال گاز در شروع حرکت گله مند هستند و علی رغم ضریب سنگین دنده یک اما شاهد کُپ کردن در ابتدا راه افتادن خودرو هستند. علت این موضوع محدود شدن پدال گاز در برنامه ایسیو خودرو می باشد. این موضوع بوسیله ریمپ جک T8 کاهش پیدا می کند.

برنامه ضعیفتر در جک تی۸ کرمان خودرو

موتور این خودرو با کد HFC4GA3-4D1 در بازارهای جهانی دارای توانی معادل ۱۸۸ اسب بخار است اما در ایران از ورژن ۱۷۴ اسبی برای پاس کردن استاندارد یورو۵ استفاده شده است. تیونینگ طاهری موفق به دریافت برنامه اصلی این خودرو شده است و بصورت پکیج آپدیت ۱۸۸اسبی برای مالکان این خودرو فراهم نموده است.

در نقطه پیک گشتاور و توان شاهد دو حفره (تضعیف عملکرد توربوشارژ بصورت عمدی) هستیم.

ریمپ جک T8 داینو

مقایسه برنامه فابریک(کارخونه) ۱۷۴ اسبی (۱۵۱ اسب و ۲۳۶ نیوتن متری گشتاور سرچرخ روی دستگاه داینو / گراف قرمز) و برنامه ارجینال نسخه جهانی ۱۸۸ اسبی (۱۶۲ اسب و ۲۷۰ نیوتن متری سرچرخ روی دستگاه داینو / گراف آبی)

کشش ضعیف در دور موتور زیر ۲۵۰۰

با توجه به اینکه در این خودرو از موتور توربوشارژ استفاده شده است، و تمام تست های آلایندگی معمولا زیر دور موتور ۲۵۰۰ صورت می گیرد. طراحان ایسیو برای پاس کردن استاندارد آلایندگی ، ترجیح می دهند با کم کردن سوخت و گشتاور تولیدی موتور در این محدوده به راحتی بتوانند استانداردهای آلایندگی را پاس کنند.

مصرف سوخت بالا

در صورتیکه بخواهید از حداکثر توان موتور استفاده نمایید بشدت شاهد افزایش مصرف سوخت خواهید بود. علت این مطلب بالا بودن بیش از نسبت سوخت به هوا در دور موتورهای بالا است.

رفع مکث تعویض دنده

متاسفانه باز هم جهت پاس کردن استاندارد آلایندگی، با کاهش سوخت بین برگشت گاز و دور گیری مجدد (accelerate down & up) موجب ایجاد مکث بین تعویض دنده شده است. این نقص هم با ریمپ جک T8 برطرف می گردد.

آپدیت و ریمپ ایسیو جک T8

در صورتیکه مالکان خودروی کی ام سی تی۸ درخواست توانی بیشتر از پکیج آپدیت ۱۸۸ اسبی باشد، شرکت تیونینگ طاهری، پکیج ریمپ این خودرو را با ۹ اسب بخار توان بیشتر و ۱۹نیوتن متر گشتاور بیشتر ارائه می دهد.

بنابراین شما می توانید با دریافت پکیج فول تیونینگ طاهری (ریمپ و آپدیت) نسبت به برنامه فابریک خودرویتان ۲۰ اسب بخار و ۵۳ نیوتن متر افزایش توان داشته باشید.

ارسال دیدگاه