ریمپ ایسیو دیگنیتی IX5
خودروی دانگ فنگ IX5 یا فنگون۵ از سال ۲۰۱۸ توسط گروه DFSF در حال عرضه هست. این خودرو در کره جنوبی و اسپانیا هم عرضه شده و مهمترین تفاوت آن موتورهایی هست که روی آن قرار گرفته و شکل کلی آن تغییر خاصی نکرده. البته گروه بهمن از اواخر ۱۴۰۱ اقدام به معرفی و عرضه مدل دیگنیتی پرستیژ هم نموده که در شهریور ۱۴۰۲ این خودرو برای اولین بار در ایران توسط تیونیگ طاهری ریمپ ایسیو شده و بزودی نتایج داینو تیون این خودرو نیز ارائه خواهد شد.
خودروهای فیدلیتی ، تیگو۷ پرو ، ایکس۵۵ پرو و FMC تی۵ می توان جزو رقبای این خودرو در نظر گرفت.
مزایای دیگنیتی
طراحی جسورانه و جذاب
دوربین ثبت وقایع
درب صندوق برقی
تهویه مطبوع دیجیتال لمسی تک کاناله
سیستم صوتی پایونیر (مجهز به ۸ بلند گو در نسخه پرستیژ)
کیفیت مطلوب داشبورد و ادوات داخلی نسبت سایر خودروهای چینی
هندلینگ قابل قبول
صندلی برقی راننده و سرنشین با گرم کن (راننده ۱۰ حالته در نسخه پرستیژ)
دوربین ۳۶۰ درجه
فرمان برقی
سانروف پانوراما
تغییر مجموعه پشت آمپر به نمایشگر (نسخه پرستیژ)
شارژر وایرلس (نسخه پرستیژ)
قابلیت تغییر رنگ تریم داخلی (نسخه پرستیژ)
معایب دیگنیتی
شتاب پایین حتی در مدل پرستیژ! ( که با ریمپ افزایش می یابد.)
تاخیر گاز در شروع حرکت (با ریمپ دیگنیتی برطرف می شود.)
ناک زدن موتور (صدای چرق چرق در شروع حرکت یا در دور میانی) که با ریمپ برطرف می شود.
عدم سازگاری با سوخت بی کیفیت (با ریمپ تا حد زیادی اصلاح می شود.)
الزام به رعایت نکات مهم نگهداری موتور توربوشارژ و (تزریق سوخت مستقیم برای نسخه پرستیژ)
گیربکس CVT (پرایم) و ۶AT (پرستیژ) که در ابتدای حرکت کند عمل می کند. (عکس العمل گیربکس با ریمپ بهبود می یابد.)
کمبود خدمات پس از فروش و نمایندگی تخصصی سرویس دهنده این خودرو
قیمت بالای لوازم بدنه
کیفیت پایین نمایشگر ۱۰ اینچی نسبت به سایر رقبا بازار
مصرف سوخت بالا
وزن بالای خودرو (۱۵۰۰ نسخه پرایم و ۱۸۰۰ در نسخه پرستیژ)
سواری خشک با توجه به سایز رینگها و فاق کوتاه لاسنتیکهای تولید داخل
نسخه پرایم
موتور خودروی دیگنیتی از نوع ۱۵۰۰توربوشارژ با ۱۴۸ اسب بخار توان در دور موتور ۵۶۰۰ و ۲۲۰ نیوتن متر در محدوده ۲۲۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه در سر فلایویل هست. (بزودی این خودرو توسط تیونینگ طاهری داینو می شود و اعداد واقعی سر چرخ این خودرو نمایان خواهد شد.)
ایسیو این خودرو از نوع MT62.1 بوده و تیونینگ طاهری برای اولین بار درایران توانسته این ایسیو را ریمپ کند. ریمپ این خودرو از طریق پورت OBD انجام خواهد شد و ایسیو باز نمی شود.
وزن بالای این خودرو ۱٫۵ تن؛ موجب شده تادر کنار گیربکس CVT موجب کندی در حرکت این خودرو شود، پس از ریمپ این خودرو با افزایش واکنش پدال گاز و کاهش لختی در حرکت، شاهد افزایش واکنش خودرو به معکوس کشیده گیربکس خواهید بود.
نسخه پرستیژ
در نسخه پرستیژ قوی ترین موتوری که توسط شرکت سازنده اصلی در بازارهای جهانی عرضه شده قرار گرفته که همه می دانیم ۲لیتر و بصورت توربو تزریق مستقیم (TGDI) می باشد. همانطور که می دانید موتور های تزریق مستقیم به کیفیت بنزین حساس هستند ولی تزریق مستقیم در عین حال توربو نیاز به دقت بالاتری در نگهداری و تامین سوخت دارند.
ایسیو این خودرو در نسخه پرستیژ از نوع بوش MG می باشد و تیونینگ طاهری برای اولین بار درایران توانسته این ایسیو را ریمپ کند. ریمپ این خودرو از طریق پورت OBD انجام خواهد شد و ایسیو باز نمی شود، بنابراین گارانتی خودرو در معرض ابطال قرار نمی گیرد.
مزایای ریمپ ایسیو دیگنیتی
کاهش مصرف سوخت
گیرایی بهتر گیربکس نسبت به معکوس کشیدن
افزایش توان و گشتاور تا ۱۵درصد
رفع تاخیر شروع حرکت
افزایش کشش میانی
کاهش شتاب صفرتا صد
سازگاری موتور با سوخت بی کیفیت
بهبود چشمگیر واکنش پدال گاز
رفع ناک با اصلاح زمان جرقه زنی