ریمپ ایسیو سورن پلاس یورو ۵

دلایل ریمپ سورن پلاس یورو۵

 با استفاده از فرایند ریمپ ایسیو معایبی که در ادامه اشاره و می شود را می توان به طور کامل برطرف کرد.

تاخیر بسیار زیاد پدال گاز

یکی از روش های آزاردهنده گرفتن استاندارد آلایندگی بالاتر، افزایش تاخیر پدال گاز می باشد. بطور کلی کاهش واکنش دریچه گاز تلاطم هوای ورودی را می گیرد. به این صورت که در دور موتورهای پایین دریچه گاز تابع فشار پای راننده نمی باشد. این ایراد در حین روشن بودن کولر بیشتر نمود پیدا می کند.

 اصلاح دمای فن

با توجه به نسبت تراکم بالای موتور  EF7، حرارت بیشتری در این موتور تولید می شود. که موجب گرمتر کار کردن آنها می شود. یکی از دلایل جهش آمپر آب پس از خاموش کردن موتور، در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.  به همین علت شرکت تیونیگ طاهری دمای دور کند فن را از ۹۶ درجه به ۹۱ و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهد. تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند.

لرزش درجا

یکی از ایرادات سورن پلاس نسبت به سورنELX پایین آوردن دور درجا می باشد. مشتریانی که با مشکل لرزش درجا مواجه هستند. می توانند در خواست اصلاح دور آرام را اعلام کنند تا این مشکل برطرف گردد. گفتنیست دور درجا سورن پلاس حدود ۶۵۰ می باشد. که نسبت به سورن ELX حدود ۱۵۰ دور کمتر است.

سایر مزایای ریمپ

ریمپ ایسیو در کنار برطرف کردن ایرادات نرم افزاری موتور، برای مالکان مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

 افزایش کات آف

این آپشن مناسب کسانی است که در کل کل های خیابانی شرکت می کنند. افزایش کاتاف موجب می شود تا خودرو در دنده ۱ و ۲ بتواند به حداکثر سرعت بیشتری برسد. بنابراین شتاب صفر تا صد کاهش می یابد. البته بالابردن کات اف برای خودروهای دارای میل سوپاپ افتر مارکت امری منطقی به حساب می آید.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

یعضی از مالکان برای افزایش راندمان خودرو اقدام به نصب هدرز یا سیستم کامل اگزوز می کنند. به علت حذف کاتالیست با خطای P0420 یا فرسودگی کاتالیست مواجه خواهند شد. در فرایند ریمپ این خطا حذف می گردد. و چراغ چک دیگر روشن نخواهد شد.

افزایش قدرت و توان

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۱۰ اسب بخار و ۲۰نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه این افزایش قدرت ، توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو می باشد. و در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود. گواه این ادعا کلیپ داینو تیون دناپلاس EF7 با ایسیو EZU  می باشد

ارسال دیدگاه