ریمپ ایسیو رنو

کمپانی فرانسوی رنو تا کنون توانسته محصولات خود را به بیش از ۱۱۸ کشور دنیا صادر کند. رنو به تولید خودروهای سواری و تجاری می پردازد و در گذشته حتی تراکتور و تانک نیز تولید کرده است! رنو در سال ۲۰۱۳ هفتمین خودروساز جهان نام گرفت و در ادامه با همکاری نیسان توانست خود را به رتبه چهارمین خودروساز دنیا ارتقا دهد.

ریمپ ایسیو رنو در مرکز اتوتیونینگ طاهری
ریمپ ایسیو رنو در مرکز اتوتیونینگ طاهری

رنو در ایران از طریق شرکت رنو پارس فعالیت دارد و محصولاتی را در خط تولید سایپا مونتاژ می کند و همچنین دیگر محصولات رنو همچون تالیسمان یا داستر از طریق شرکت نگین خودرو عرضه می شود.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

ریمپ ایسیو رنو

در مرکز اتوتیونینگ طاهری ریمپ ایسیو، تیوتینیگ و چیپ تیونینگ خودروهای فرانسوی علی الخصوص برند رنو همچون: ریمپ ایسیو رنو ساندرو، ریمپ ایسیو رنو کوئید، ریمپ ایسیو رنو داستر ریمپ مگان، ریمپ ایسیو کلیو، ریمپ ایسیو کپچر، ریمپ ایسیو تندر انجام می گیرد.

 

ریمپ ایسیو داستر 2018
ریمپ ایسیو داستر ۲۰۱۸

در ادامه بعنوان نمونه به بررسی دو مورد ریمپ ایسیو رنو مگان و ریمپ ایسیو رنو کپچر می پردازیم:

ریمپ ایسیو کپچر

رنو کپچر یکی از محصولات زیبا و محبوب گروه خودروسازی رنو فرانسه است که توانسته در سرتاسر جهان و همچنین در بازار خودروی کشورمان طرفداران زیادی برای خود کسب کند.

کپچر خودرویی در کلاس کراس اوورها کامپکت است که در ابتدا بر روی پلتفرم B رنو تولید و برای اولین بار از آن در سال ۲۰۰۳ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و چند ماه بعد آن را به بازار خودروی فرانسه عرضه کرد.

رنو کپچر عرضه شده در ایران از موتور ۱۲۰۰ سی سی با توان ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر بهره می برد. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در داخل شهر ۶.۶ لیتر، خارج شهر ۴.۷ لیتر و به صورت ترکیبی ۵.۹ لیتر سوخت مصرف می کند. این محصول رنو از استاندارد یورو ۵ نیز برخوردار است. بدیهی است که این خودرو نیز مانند سایر خودروها توسط کمپانی سازنده بدلیل اینکه این خودرو در کشورهای مختلف به فروش خواهد رسید لذا جهت مد نظر قرار دادن شرایط اقلیمی، جاده ها ، آب و هوا و قوانین رانندگی مناطق مختلف با ایجاد محدودیت هایی روانه بازار شده است برای همین با انجام فرایند ریمپ ایسیو کپچر و خدمات تیونینیگ در مرکز اتوتیونینگ طاهری می توان این محدودیت ها را از بین برداشت.

رییمپ ایسیو رنو کپچر
رییمپ ایسیو رنو کپچر

در نتیجه ریمپ ایسیو رنو کپچر نتایج فوق العاده ای حاصل می گردد از جمله:

  • افزایش گشتاور و شتاب رنو کپچر
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش توان موتور کپچر
  • حذف سنسور دوم اکسیژن
  • اصلاح دمای آب با تغییر عملکرد فن رنو کپچر
  • درگ و آماده سازی خودرو برای مسابقات رالی

کپچر که توسط گروه خودروسازی ایران خودرو به عنوان یکی از شرکای تجاری اصلی گروه رنو در ایران به فروش رسانده می شود، می تواند با گزراندن پروسه ریمپ ایسیو گزینه خوبی برای رانندگی در شهرهای مختلف کشور باشد.

همچنین بهبود و مدیریت تنظیم شتاب گیری، گشتاور و توان موتور، کنترل شتاب‌گیری طولانی‌ تر، صرفه جویی در مصرف انرژی با تنظیم جداول سوخت از نکات بارز ریمپ ecu رنو کپچر محسوب می گردد.

نگاهی کلی به مگان

مگان (Renault Mégane) خودرویی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می ‌گردد. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارایه شد. این خودرو به افتخار “مگان سودیت” طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد.

شرکت رنو در ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان با نام Mégane III در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری نمود. در سال ۲۰۱۶ هم نسل چهارم آن با نام Mégane IVمعرفی شد.

مگان در ابتدا در کلاس کلاسیک سالن ساخته شد و تا سال ۱۹۹۹ مدل کوپه و کوپه کروکی آن نیز وارد بازار گردید. تا سال ۲۰۰۳ مدل‌های سدان، استیشن واگن آن نیز ساخته شد.

مشخصات فنی مگان عرضه شده در ایران عبارتست: گیربکس اتوماتیک ۴سرعته، نوع موتور: خطی- F4R17، ۴سیلندر و دارای ۱۶سوپاپ، حجم موتور:cc1998، حداکثر قدرت:۱۳۲، حداکثر سرعت:۱۹۵

ریمپ ایسیو مگان

با توجه به اینکه مگان نیز همچون خودروهای دیگر بدلیل برخی مسایل توسط کارخانه سازنده با محدودیت هایی به بازار عرضه گردیده است با انجام ریمپ ایسیو مگان، این محدودیت ها قابل حذف می باشد.

  • رفع کپ دریچه گاز مگان (رفع تاخیر پدال گاز):

هنگام فشردن پدال گاز تا عملکرد آن یک تاخیر محسوس احساس می شود که با ریمپ کردن این تاخیر نیز برداشته می شود.

  • حذف کاتاف:

 باعث افزایش گاز خوردن خودرو می شود. در حالت معمول دور موتور تا نهایت ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ بالا می رود. با حذف کاتاف، دور موتور تا انتهای کیلومتر شمار بالا می رود!

ریمپ ایسیو مگان 2000
ریمپ ایسیو مگان ۲۰۰۰
  • افزایش شتاب:

شتاب اولیه خودرو یا همان صفر تا صد تا حداکثر ۲ ثانیه در اثر ریمپ ایسیو مگان کاهش می یابد.

  • حذف سنسور دوم اکسیژن مگان:

این سنسور میزان دفعات خرابی بالایی دارد که دلیل آن نیز کیفیت نامطلوب بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت کشور می باشد. با حذف این سنسور از هزینه های اضافی رهایی پیدا می کنید و همچنین عملکرد موتور خودرو نیز بهینه می شود.

  • افزایش توان موتور مگان:

جهت انجام این مورد حتما بایستی موتور خودرو نیز تقویت شود (بدون تقویت موتور، خودرو آسیب می بیند و عملکرد موتور نیز کاهش می یابد)

  • تغییر عملکرد فن خودرو مگان (اصلاح دمای آب):

در اثر ریمپ ایسیو مگان باعث می شود فن خودرو شما در دماهای پایین تری به کار بیفتد (فن دور تند و کند)

ریمپ رنو کلیو
ریمپ رنو کلیو

مشاوره ریمپ ایسیو رنو

به منظور انجام مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی ریمپ ایسیو انواع رنو از جمله :

ریمپ ایسیو ساندرو، ریمپ ایسیو کوئید، ریمپ تالیسمان، ریمپ ایسیو ساندرو بی‌کراس، ریمپ ایسیو داستر فیس‌لیفت‌شده، ریمپ ایسیو کلیو، ریمپ ایسیو کپچر، ریمپ ایسیو تندر فیس‌ با ما در تماس باشید.