این خودرو در اصل نسخهٔ هاچ‌بک ساینا محسوب می‌شود و بنابراین نمای جلویی آن همان ساینا است که تغییراتی در جلوپنجره و سپر آن ایجادشده است.

علاوه بر این، کاسهٔ داخلی چراغ‌های جلو به‌صورت دودی طراحی‌شده و دی لایت هایی هم به بالای چراغ‌های مه شکن اضافه‌شده است که البته هماهنگ به نظر نمی‌رسد اما در کل نمای جلویی کوییک با همین تغییرات فرمی پخته‌تر و بهتر از ساینا پیداکرده است.

در نمای جانبی کوییک بیش از هر چیز قطعات اضافه‌شده یعنی پوشش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و روی رکاب‌ها و همین‌طور ریل‌های روی سقف جلب‌توجه می‌کنند که با استفاده از آن‌ها سعی شده نمایی کراس‌اوور مانند در خودرو ایجاد شود؛ اما درحالی‌که اکثر خودروسازان جهانی در کراس هاچ‌بک‌های خود افزایش ارتفاع را اعمال کرده و با این کار آن‌ها را به کراس‌اوورها نزدیک می‌کنند، در کوییک چنین چیزی وجود نداشته و ارتفاع آن با تیبا ۲ یا ساینا تفاوتی ندارد.

اما در نمای عقب چراغ‌ها شکل و ظاهر جدیدی دارند و در بخش‌های مختلفی از بدنه از پلاستیک مشکی‌رنگ استفاده‌شده تا از آن حالت یکنواختی خارج شود.

چراغ‌های عقب کوییک با نیم‌نگاهی به محصولات BMW به نحوی ظریف طراحی‌شده‌اند که یادآور چراغ عقب سری X3 و سری ۱ هاچ بک این کمپانی مطرح خودروساز هستند. رینگ‌های آلومینیومی ۱۴ اینچی آن در نسخه فول به‌صورت ۱۵ پره هستند که توسط لاستیک‌های سایز ۱۸۵/۶۵ R14 پوشانده شده‌اند. در این پست اتوتیونینگ طاهری، در ارتباط با ریمپ ایسیو کوییک و منافع آن توضیح خواهیم داد.

سایپا تمام سعی خود را کرده تا طراحی کابین کوییک کمی بهتر باشد به همین دلیل یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی در مرکز داشبورد قرار داده و روکش چرمی برای فرمان به‌کاربرده است. به‌علاوه اینکه کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان دیده می‌شوند. بااین‌وجود نمی‌توان از کیفیت پایین متریال موجود در کابین چشم‌پوشی کرد.

یکی از تغییرات قابل‌توجه داخل کابین سایپا کوییک، غربیلک فرمان D شکل آن است که به دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی مجهز بوده و نمای زیبا و اسپرتی دارد. همچنین صفحه آمپر خودروی کوییک نیز تغییر کرده که مخصوصاً به هنگام روشن بودن چراغ‌ها از طراحی جذابی برخوردار است. همچنین در این صفحه آمپر جدید، نمایشگر کوچکی به‌عنوان کامپیوتر سفری نیز تعبیه‌شده است.

مشخصات فنی کوییک

پیشرانه مورداستفاده در خودروی کوییک همان پیشرانه M15 به کار گرفته‌شده در مدل‌های تیبا و ساینا است که با حجم ۱.۵ لیتر، قادر به تولید قدرت ۸۷ اسب بخار است. این پیشرانه در حقیقت همان موتور ارتقاءیافته خودروی پراید است که با افزایش حجم موتور و بهبود استاندارد آلایندگی آن به یورو ۴ به‌عنوان یک موتور ملی معرفی‌شده بود.

گیربکس کوییک طی همکاری سایپا با شرکت بلژیکی Punch از نوع پنج سرعته دستی یا CVT چهار سرعته در نظر گرفته‌شده است. سیستم فرمان در نسخه‌های ST و SE از نوع هیدرولیک و در نسخه‌های SE-A و SE-A Lux از نوع فرمان برقی است. فرمان برقی در کوییک جایگزین فرمان هیدرولیکی مدل‌های تیبا، تیبا ۲ و ساینا گردیده است که ازجمله تغییرات فنی آن در مقایسه با برادران بزرگ‌ترش محسوب می‌شود.

سیستم تعلیق در جلو از نوع جناغی مک فرسون با میله تعادلی و در عقب از نوع تیر پیچشی تعبیه‌شده است. سیستم ترمز از نوع ABS همراه با توزیع نیروی الکترونیکی ترمز و سیستم کمکی ترمز در نظر گرفته‌شده است که در چرخ‌های جلو به‌صورت دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند.

این خودرو در مدل اتوماتیک مجهز به پیشرانه ۱۵۰۳ سی‌سی، ۴ سیلندر با دریچه گاز برقی در مدل اتوماتیک است. این موتور قادر به تولید ۸۷ اسب بخار توان د ر ۳۵۰۰ دور و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. انتقال توان در مدل‌های اتوماتیک از طریق گیربکس CVT انجام می‌پذیرد. شایان‌ذکر است استاندارد آلایندگی خودرو یورو ۴ است.

شتاب صفرتا صد کوییک اتوماتیک طبق ادعای سایپا معادل ۱۳.۶ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز معادل ۷.۲ لیتر اعلام‌شده است. ترمزهای جلو نیز از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند.

ریمپ ایسیو کوییک و مزایای آن

ریمپ ایسیو  کوییک با دریچه گاز برقی برای افزایش سرعت و قدرت این خودرو با اصلاح جرقه زنی ، اصلاح هوادهی و اصلاح پاشش سوخت و برداشتن کاتاف ، صورت می گیرد. در ریمپ ایسیو کوییک ، ما احتراق سوخت را به سمت کامل شدن میبریم که نتیجه آن بهبود حرکت کوئیک است.

ارسال دیدگاه