ریمپ ایسیو تخصصی هایما S7

ایران‌ خودرو در سال ۱۳۹۴ هایما S7 را به‌عنوان کراس‌اوری تک‌دیفرانسیل و تنها در تیپ «اتوماتیک» به بازار معرفی کرد. هرچند S7 دنده‌ای راهی بازار کشورمان نشد اما امکانات مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، تنظیم نزدیکی ستون فرمان و رینگ‌های بزرگتر تنها مختص مدل اتومات آن است. در سال ۱۳۹۶، مدل توربوشارژ S7 با پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو و با ظاهری متفاوت و فیس‌لیفت شده درکنار تجهیزات بیشتر، به بازار ایران آمد که خطوط عمودی جلوپنجره‌اش، از بارزترین تفاوت‌های S7 توربو با S7 دو لیتری است. باتوجه به شتاب‌گیری بسیار بهتر مدل توربو نسبت به مدل دو لیتری و همچنین وجود امکانات بیشتر، می‌توان گفت که S7 توربو شانس موفقیت بیشتری نسبت به برادرش در ایران دارد. هرچند که عرضه محدود S7 توربو باعث شده است تا این خودرو نسبت به سایر رقبای چینی‌اش از جمله جک S5 و چری تیگو۵ کار سخت‌تری در بازار ایران داشته باشد..

ریمپ ایسیو هایما s7

انجام پروژه فول ریمپ تخصصی خودرو هایما S7 برای اولین بار توسط تیونینگ طاهری 

از نتایج انجام ریمپ ایسیو در این خودرو می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • افزایش شتاپ و سرعت
  • رفع کامل کپ دریچه گاز
  • افزایش گشتاور و توان
  • کاهش مصرف سوخت

هایما S7 توربو محصولی از شرکت هایماست که از زیر مجموعه های گروه خودروسازی فاو محسوب می شود. این شرکت در سال ۱۹۹۲ میلادی تاسیس شد و از همان زمان همکاری این شرکت با خودروسازی ژاپنی مزدا ادامه داشته است. هایما S7 توربو نسخه ی بروز رسانی شده مدل S7 است.
یکی از مهمترین نقاط ضعف مدل هایما S7 ، شتاب ضعیف آن است که با ریمپ تخصصی این خودرو در مرکز اتوتیونینگ طاهری ایراد مذکور رفع می گردد.

 مزایای ریمپ هایما S7

 افزایش شتاب و کشش مضاعف

 شرکت ایران خودرو قدرت مدل اتوماتیک را ۱۷۰ اسب بخار اعلام کرده اما در مراجع خارجی این رقم حدود ۱۸۴ اسب عنوان شده که نشان دهنده آنست که خودرو به صورت عمدی توسط سازنده محدود شده است. تیونینگ طاهری با اصلاح جداول گشتاور و آوانس جرقه بدون افزایش مصرف سوخت توان خودرو را تا ۱۰% افزایش می دهد که اینگونه خودرو به توان واقعی بر می گردد.

 رفع ضعف کشش و توان در شروع حرکت (مدل ۲۰۰۰)

یکی از ایرادات بارز مدل ۲۰۰۰ شروع حرکت کند و سنگین آن می باشد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear وجود دارد. به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان گشتاور اولیه را  در ابتدای حرکت افزایش داده و خودرو در سراشیبی بهتر حرکت کند.همچنین کشش خودرو در سرعتهای بالا هم بهبود می یابد.

 افزایش سرعت عمل و واکنش گیربکس اتوماتیک

گیربکس خودروی هایما در مدل ۲۰۰۰ از نوع پنج دنده و در مدل توربو از نوع ۶ دنده اتوماتیک می باشد. گیربکس این خودرو ساخت شرکت مشهور هیوندا پاورتک می باشد. اما برنامه ریزی آن به صورت اکونومی صورت پذیرفته که منجر می شود که در معکوس کشیدن تاخیر داشته باشد و رفتار کندی از خود بروز دهد. در برنامه ریمپ تیونینگ طاهری ، آپدیت گیربکس نیز انجام شده و شاهد عملکرد فرز و سریع خواهید بود.

 رفع صدای ناک (چق چق سوپاپ) 

این صدا به غلط توسط مکانیکها به اسم صدای شق شق سوپاپ مشهور می باشد. در حالی که منشا این صدا از احتراق پیش رس می باشد که موجب لغزیدن پیستون و برخورد آن با جداره سیلندر می شود. وجود این صدا در موتورهای با کارکرد بالا امری عادی محسوب می شود اما این صدا در خودروهای چینی بخصوص هایما نشان از عدم کالیبراسیون صحیح این موتور با بنزین بی کیفیت داخل کشور می باشد.  این نقص، در هر دو مدل معمولی و توربو، با ریمپ کاملا برطرف شده و موجب افزایش طول عمر موتور می گردد.

 رفع مشکل لگ توربو

در موتورهای توربو شارژ، مدت زمانی طول می کشد تا توربو به حداکثر دور راندمان برسد. زمانی که برای رسیدن به حالت Spool صرف می شود ، در حین شتابگیری به صورت یک مکث لحظه ای خود را نشان می دهد که به لگ توربو مشهور است. لگ توربو در دور پایین به صورت تاخیر خود را نشان می دهد. در برنامه ریمپ تیونینگ طاهری با اصلاح جدول بوست توربو این تاخیر به حداقل رسیده زیرا توربو را زودتر وارد می کنند تا در زمان کمتری به ماکزیمم دور برسد. 

ارسال دیدگاه