چری آریزو ۶ توربو تا این لحظه لوکس ترین سدان مدیران خودرو به حساب می آید. این خودرو بر روی پلت فرم محصول قبلی یعنی چری آریزو۵ ساخته شده و نهایتا در طول بیست سانتی متر اختلاف طول دارد. طراحی پویا و رو به جلو ، اتاق جادار و امکاناتی نظیر نمایشگر ۹ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه برای سرنشینان عقب ، دوربین ۳۶۰ درجه ، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی ۹ دنده ! و استفاده از متریال مرغوبتر پلاستیکی از مهمترین نکات آن به حساب می آید.
سواری خشک و عدم تعادل محور عقب در مانورهای ناگهانی از جمله ایرادات باطنی خودرو به حساب می آید. حضور رقبای خوشنام نظیر مزدا ۳ و سراتو سایپایی و فروش شرایطی موجب افت قیمت دست دوم بیش از تصور می گردد.
مزایای ریمپ آریزو ۶ توربو
رفع تاخیر شروع حرکت
یکی از نارضایتی دارندگان آریزو ۶، کندی در شروع حرکت می باشد. تیونینگ طاهری با اصلاح جداول دریچه گاز این مشکل را حل می کند. و مکث شروع حرکت به حداقل خود می رسد.
رفع ایراد گیر کردن در سربالایی در حرکت به عقب
در اکثر خودروهای چینی با گیربکس CVT این مشکل به چشم می خورد. این مشکل سبب فشار بیش از حد به گیربکس و آسیب دیدگی آن می شود. در پکیج ریمپ تیونینگ طاهری با اصلاح جداول گشتاور دور پایین، این ایراد به کلی برطرف می شود.
رفع لگ توربو
بزرگترین ایراد آریزو۶ توربو که متاسفانه به مالکان اطلاع داده نمی شود، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ بطور معمول از حدود ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، کم کم وارد مدار شده. در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که به Spool مشهور است. اما روی دیگر این سکه ابتدای وارد شدن توربو به مدار می باشد. چون به نهایت دور خود نرسیده، ابتدا مکث یا اصطلاحا کپ زیر پدال گاز ایجاد می کند. سپس شروع به دور گیری می کند. این فرایند لگ توربو Turbo lag نامیده می شود. در پکیج ریمپتیونینگ طاهری با اصلاح جداول بوست توربوTurbo boost این لگ به حداقل خود میرسد بطوری که راننده آن را احساس نمی کند.
کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی
همانطور که میدانید موتورهای توربو به بنزین حساس هستند. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.
موتور و ایسیو
خودروی چری آریزو۶ از موتور ۱۵۰۰ توربو با کد E4T15C می باشد که ۱۴۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید نموده و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری را از دور موتور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ تامین می کند.
ایسیوی این موتور از نوع بوش ME17 با قاب پلاستیکی می باشد. ریمپ این ایسیو را بدون باز کردن ایسیو و از طریق پورت دیاگ انجام می دهد.
سوالات متداول
۱) هزینه ریمپ آریزو۶ توربو چقدر می باشد؟
هزینه ریمپ آریزو۶ توربو و پرو را در این لینک می توانید مشاهده کنید.
۲) آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی می گردد؟
ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد، بنا بر این بر گارانتی تاثیر ندارد. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان عاملی برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان استفاده نکنند.
۳) آیا صدای زوزه گیربکس آریزو ۶ با ریمپ برطرف می گردد؟
خیر، این ایراد مکانیکی گیربکس می باشد که با نرم افزار قابل بهبود نمی باشد.
۴) آیا ریمپ برای موتور توربو ضرر دارد؟
خیر. ریمپ فقط در جهت افزایش شتاب و قدرت نیست. ریمپ در خودروهایی که دارای زمینه افزایش توان می باشند و قطعاتی مانند توربوشارژ یا هدرز نصب کرده اند. بسیار بهتر از موتورهای اتمسفریک می باشد. فراموش نکنید بومی سازی شرایط کاری موتور خودرو وظیفه کارخانه سازنده می باشد اما معمولاً جهت کاهش هزینه از انجام آن خودداری می کنند.
۵) آیا پس از ریمپ احتیاجی به استفاده از مکمل بنزین می باشد؟
بطور کلی استفاده از مکمل با کیفیت راندمان را افزایش می دهد. اما با کالیبراسیون برنامه ریمپ با بنزین معمولی، دیگر الزامی به استفاده از آن نمی باشد.