ریمپ ایسیو ۲۰۷ و آپدیت گیربکس

پژو ۲۰۶+ یا ۲۰۷i دربازار ایران اولین بار توسط شعبه برزیلی پژو اختراع شد! در ادامه اگرچه ایرانخودرو برنامه تولید مدل ۳۰۷ را در کشور دنبال می کرد، اما تصمیم گرفت این محصول را در ایران با نام ۲۰۷i عرضه کند. بنابراین از سال ۸۹ عرضه این مدل آغاز شد و تا ۹۱ که پژو برای بار اول از ایران رفت، تولید آن ادامه داشت.

ریمپ ایسیو ۲۰۷ و آپدیت گیربکس
ریمپ ایسیو ۲۰۷ و آپدیت گیربکس

 

مدل های ۸۹ تا ۹۱ به مدل های فرانسوی مشهور هستند و از کیفیت ادوات داخلی بالاتری بهره می برند. اگرچه این مدلها به لحاظ آپشن هیچ فرقی با ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ نداشتند. و صرفا ظاهر بروزتری داشند. (ایده حذف ضامن قفل از روی درها، از این مدل شروع شد و بعدا در رانا هم مورد استفاده قرار گرفت.)

مشخصات ایسیو پژو ۲۰۷i

ایسیو مورد استفاده در ۲۰۷ های فرانسوی مدل ۸۹ تا ۹۱ همگی از نوع بوش ۷٫۴٫۵ بوده و در هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک از یک نوع ایسیو استفاده شده است. تنها تفاوت بین برنامه ایسیوهای با دریچه گاز برقی فلزی با نوع پلاستیکی می باشد.

معایب نرم افزاری پژو ۲۰۷ فرانسوی

 باگ نرم افزاری یه موضوع عمومی و تاحدی سلیقه ای به حساب می آید، اما باید در نظر داشت اگر ایسیو این خودروها در داخل کشور یک بار مورد بومی سازی قرار می گرفت، خیلی از ایرادات اتفاق نمی افتاد.

۱- تاخیر قابل توجه پدال گاز در دورهای پایین

۲- کپ بین تعویض دنده ها

۳- بالا بودن بیش از دمای فن ( که در مورد مدل های اتوماتیک فرقی نمی کرد و موجب بالابودن دمای روغن گیربکس می شد.)

۴- افت توان موتور در هنگام شروع حرکت با کولر روشن

۵- صدای ناک دور پایین یا شروع حرکت (صدای ناک به غلط به صدای سوپاپ مشهور است اما در وافع صدای لغزش پیستون می باشد.)

۶- چوب شدن ترمز در برخی مدل های اتوماتیک

مزایای ریمپ ایسیو ۲۰۷

  • کاهش شتاب صفر تا صد تا ۲ ثانیه با انجام ریمپ ۲۰۷
  • افزایش توان تا ۷ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور
  • افزایش کاتاف تا ۷۰۰۰ (در صورت مجهز بودن خودرو به میل سوپاپ تا ۸۰۰۰ دور قابل انجام است.)
  •  تغییر دور آرام  جهت رفع لرزش موتور یا همسان سازی موتور با میل سوپاپ افتر مارکت دور بالا
  • کاهش دمای آب جهت کاهش فشار به سیستم خنک کننده و جلوگیری از استهلاک موتور و افزایش عمر واشر سرسیلندر
  •  اصلاح زاویه جرقه در جهت رفع صدای ناک
  •  رفع ایراد چوب شدن ترمز در مدل های اتوماتیک
  •  رفع ایراد احتراق ناقص در استارت صبحگاهی
  •  عدم نیاز به تعویض پدال گاز به نوع پنج سیم جهت کاهش تاخیر پدال

نمونه ریمپ ۲۰۷ (ایرانیزه) در مرکز تیونینگ طاهری:

پاسخ به سوالات کاربران:

۱- روشن شدن چراغ چک بصورت چشمک زن و خطای عدم احتراق در استارت صبحگاهی با ریمپ قابل برطرف شدن می باشد؟

ابتدا باید مشخص شود که ایراد از کویل نباشد. در صورتیکه سلامتی کویل و انژکتورها تایید شده باشد، بله با ریمپ قابل برطرف کردن می باشد.

۲- آیا برای رفع تاخیر پدال گاز نیاز به پدال پنج سیم می باشد؟

خیر. در حقیقت برای فعالسازی لیمتر ، این پدال قابل استقفاده می باشد و رفع تاخیر پدال گاز با همان برنامه ایسیو صورت می پذیرد.

۳-آیا ریمپ موجب خرابی دریچه گاز یا نوسان دور موتور می شود؟

اگر ریمپ توسط افراد متفرقه و ناآگاه صورت بگیرد بله. نوسان دور موتور اتفاق می افتد، توجه داشته باشید خرابی دینام هم می تواند موجب نوسان دور موتور گردد.