ریمپ ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیوهای سری Sagem S2000
در ۲۰۶ تیپ ۲ با دریچه گاز سیمی از ایسیو ساژم Sagem S2000 استفاده می شد.
بطورکلی از سال ۸۰ تا ۸۵ تمامی تیپ های پژو ۲۰۶ با موتور ۱۴۰۰ tu3 (که اصطلاحا به تیپ۲ مشهور است) با ایسیو ساژم اس ۲۰۰۰ عرضه شده است.
از انجایی که دریچه گاز این مدل از نوعی سیمی بوده و برقی نمی باشد ، در صورتیکه که موتور خودرو تنظیم باشد و هیچ خطایی در حافظه ایسیو ثبت نشده باشد. ماشین به خودی خود خوب راه می رود و با ریمپ می توان شتاب آن را نیز بهینه تر کرد. کم کردن دمای روشن شدن فن نیز به افزایش طول عمر واشر سرسیلندر کمک به سزایی می کند.
نکات مربوط به نگهداری ۲۰۶ با ایسیو ساژم
همانطور که می دانید هر خودروی ۲۰۶ از دو بخش تشکیل شده!
- مجموعه سیستم برق داخلی مشهور به سیستم الکترونیکی مالتی پلکس
- نکات مربوط به ایسیو موتور و تنظیم آن
در این مقاله تمرکز ما بر نکات مربوط به نگهداری فنی و موتوری این خودرو می باشد که به ریمپ ایسیو ساژم اس۲۰۰۰ این خودرو بستگی دارد.
نکات فنی موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۴۰۰ ۲۰۶ با ایسیو ساژم
قبل از مراجعه برای ریمپ اول از همه سلامتی موتور با توجه به اینکه از زمان ساخت این خودروها حدود ۱۴ الی ۲۰ سال می گذرد اولین شرط است.
- فیلر گیری سوپاپ ها (به میزان ۲۰ به ۴۰)
- سلامت سنسور اکسیژن
- سلامت پاشش انژکتورها (شستشو انژکتورها یا تست پاشش انژکتورها)
- سلامت سنسور مپ (غیر قابل تعمیر است و در صورت خرابی باید تعویض شود.)
- سلامت کویل و سیستم جرقه (وایرها و شمع ها)
مزایای ریمپ ۲۰۶ تیپ ۲ (۸۰ تا ۸۵) در تیونینگ طاهری
- افزایش شتاب و توان
- تغییر محدود کات اف
- اصلاح نسبت سوخت به هوا در صورت نصب هدرز
- کاهش دمای آب
- اجرای کات آف رگباری
- اجرای بک فایر
- افزایش دور ارام (در صورتیکه خودرو در حالت عادی دچار لرزش موتور باشد.)
خرابی های شایع در ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیو ساژم
توجه داشته باشید بطور کلی نمی توان خودرویی را ندیده عیب یابی کرد و مواردی که در ادامه بیان می شود بصورت کلی می باشد. خیلی از اوقات خرابی ها به دلیل ضعیف شدن اتصالات یا کانکتورهای سیم کشی اتفاق می افتد.
- علائم خرابی مپ سنسور
خودرو صبح ها دیر روشن می شود
خودرو در حالت درجا دچار بدکار کردن می شود
مصرف سوخت بالا رفته - علائم خرابی سنسور اکسیژن
کپ کردن خودرو در حین شروع به حرکت - علائم خرابی کویل
ضعیف شدن توان حرکتی خودرو
روشن شدن چراغ چک بصورت چشمک زن و ثبت خطای کاتالیست