ریمپ ایسییو وینگل
گریت وال موتورز (ب长城汽车) شرکت خودروسازی چینی است، که در زمینه تولید خودروی بیابانگرد، وانت، مینیبوس، مینیون و اسیووی فعالیت میکند. شرکت گریت وال موتورز در سال ۱۹۸۴ راهاندازی شد و در سال ۲۰۱۲ شمار ۶۷۵،۰۰۰ دستگاه خودرو تولید نمود، که رتبه هفتم از بزرگترین خودروسازان چین را به خود اختصاص داد.
وینگل در ایران
شرکت دیارخودرو گلپایگان در سال ۸۷ برای اولین بار وانتی به نام deer را عرضه کرد و در آن زمان توانست در میان سه گانه نیسان آبی، وانت مزدا و پیکان وانت؛ خودرویی متفاوت باشد اما متاسفانه عرضه این خودرو ادامه نیافت تا سال ۱۳۹۱ که مجدداً دیارخودرو با عرضه گریت وال وینگل۳ تصمیم به رقابت در کلاسی بالاتر گرفت که در آن رقبایی همچون نیسان پیکاپ و تویوتا هایلوکس و هموطنش کاپرا نیز حضور داشت!
در چنین کلاسی معمولاً فقط برای حمل و نقل بار از این خودروها استفاده نشده و مالکان از چالشهای جدی نظیر آفرود یا کویرنوردی هم از خودروها استفاده می کنند. به همین دلیل کیفیت و دوام در این کلاس حرف اول را می زند. پاشنه آشیلی که همیشه خودروهای چینی در آن می لنگند!
عرضه گریت وال وینگل ۳ را می توان یک اشتباه راهبردی در مجموعه دیارخودرو دانست. چراکه از چهره به روزی برخوردار نبود و می توان تنها برگ برنده اش را قیمت کمی پایینتر نسبت به کاپرا دانست. بهتر بود چنین خودروسازی از همان ابتدا با مدل وینگل ۵ (طراحی سال ۲۰۱۰) وارد کارزار می شد تا در برتری طراحی ظاهری نیز از کاپرا جلوتر باشد. اتاق جادارتر وینگل نسبت به کاپرا نیز از نکات مثبت این خودرو محسوب میگردد. این خودرو در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شده است.
موتور وینگل
ادعا می شود قلب تپنده وینگل، موتور ۴/۲ لیتری ۴ سیلندر، ساخت میتسوبیشی است. اما این ادعا غلط است و بهتر است صادقانه بگوییم موتور ۲۳۷۸ سی سی وینگل با توان ۱۳۰ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور با کد فنی ۴G69 S4N نسخه ساده شده موتور ۴g69 میتسوبیشی است چرا که موتور ساخت میتسوبیشی ۱۶۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل ۲۱۹ نیوتنمتر عرضه می کند و اگر تصاویر آن را بررسی کنید پی می برید که این دو موتور متفاوت هستند. از جمله تفاوتهای بارز این دو، می توان به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ در موتورهای سری ۴g69 با اسم مستعار MIVEC نام برد که شاید یکی از دلایل اختلاف قدرت همین موضوع باشد. ایسیو این خودرو از نوع Delphi MT20U2 بوده و امیدواریم تا الان پی برده باشید که موتور این خودرو و خودروی کاپرا۲ یکی است!
دلایل ریمپ وینگل ۵
وینگل در نسخه تک دیفرانسیل دارای وزنی معادل ۱۶۶۰ و در نسخه دو دیفرانسیل دارای وزنی معادل ۱۷۲۰ کیلو می باشد، اکر توان موتور را همان ۱۳۰ که ذکرشده در نظر بگیریم. (در وب سایت گروه بهمن این موتور برای کاپرا۲ رقم ۱۲۴ اسب ذکر شده) برای این وزن ضعیف بوده که شاهد این ادعا، شتاب صفرتاصد حدود ۱۶ ثانیه می باشد که از نیسان پیکاپ با موتوری به همین حجم حدود ۴ ثانیه کمتر می باشد.
وجود بنزین بی کیفیت و الزام خودروساز به پاس کردن استاندارد یورو ۴ بدون انجام فرایند بومی سازی نرم افزار ایسیو خودرو توسط تولید کننده، منجر به آن شده که خودرو در شروع حرکت تنبل ظاهر شود. به گفته مالکان در آغاز حرکت، نیاز به فشار زیادی به پدال گاز برای به حرکت درآوردن آن می باشند. اوج این ایراد در زمانی است که شما در ترافیک هستید و برای نیم کلاچ کردن دور زیادی به خودرو وارد می کنید که در نتیجه استهلاک دیسک و صفحه بالارفته یعنی بر هزینه های نگهداری خودرو افزوده می شود.
از دیگر ایرادات، مصرف سوخت بالای وینگل بوده به طوریکه برای جاده عدد ۱۰ لیتر بر صد کیلومتر و برای داخل شهر ۱۴ لیتر در صد کیلومتر ذکر شده است. این حالت برای وضعیت بدون بار و تک سرنشین است و طبیعتاً با افزایش بار این رقم نیز بیشتر خواهد بود.
علاوه بر ایرادات ذکر شده صدای ناک وینگل (صدای مشهور به چق چق سوپاپ) در دور پایین علامتی دیگر برای عدم تنظیم صحیح برنامه این خودرو می باشد که در دراز مدت به موتور خودرو صدمه میزند و ما در تیونینگ طاهری آن را برای شما اصلاح می کنیم.
در حقیقت علم ریمپ، علم تنظیم کامپیوتر خودرو به وسیله کالیبراسیون ایسیو می باشد
شرکت تیونینگ طاهری با روش Optimum Calibration قادر است توان و گشتاور این موتور را بهبود بخشیده و مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد. شاید برای شما سؤال باشد که چگونه چنین اتفاقی می افتد؟ هماهنگ سازی مجدد کامپیوتر این خودرو با سوخت مصرفی و بی کیفیت کشور و اصلاح جداول سوخت و جرقه از جمله دلایلی است که منجر به ارتقا عملکرد خودرو میشود. در برنامه این خودرو جدولی به نام محدودکننده گشتاور وجود دارد که با تنظیم مجدد آن شاهد افزایش توان خودرو خواهید بود.
مزایای ریمپ وینگل
- ۱) شروع به حرکت تیزتر، کاهش لختی شروع حرکت از سکون
- ۲) افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای صاف و بیراهه
- ۳) حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست
- ۴) افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار
- ۷) افزایش واکنش پدال گاز
- ۸) رفع صدای ناک در دور پایین
- ۹) کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر (بدون کاهش توان)
- ۱۰) افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید)