ریمپ ایسیو ۲۰۶ ECU – Dimsport Chip Tuning

ریمپ ایسیو ۲۰۶ ECU – Dimsport Chip Tuning

خودرو ۲۰۶ از سال ۱۳۸۰ با دو موتور ۱۴۰۰ cc– ۸ سوپاپ – TU5 در سه تیپ ۱ و ۲ و ۳ و موتور ۱۶۰۰ cc – ۱۶ سوپاپ در سه تیپ ۴ و ۵ و ۶ به بازار عرضه شد. به دلیل طراحی خودرو توسط پنین فارینای ایتالیا خودرو هنوز بعد از گذشت ۱۵ سال کماکان دارای ظاهری به روز می باشد. در مدل های ۱۶۰۰ سی سی ، سیستم ترمز چهار چرخ دیسک و همچنین سیستم فنربندی و تعلیق بهتر رانندگی ایمن تر و برای موتور فراهم آورده است.

این خودرو نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی نیز مورد توجه بوده و لذا قطعات فراوانی برای تیونینگ خودرو از لحاظ فنی وجود دارد. در ادامه مجموعه های تیونینگ فنی خودروی ۲۰۶ و ریمپ ایسیو ( ۲۰۶ ECU Remapping ) آن را بنا به ضرورت و قیمت و تاثیر آن با توضیح مختصر به شما معرفی می نماییم.

شمع سوزنی ایریدیم اتولایت XP

ارزان ترین راه تقویت و بالا بردن راندمان موتور تعویض شمع های معمولی با شمع های سوزنی می باشند. به دلیل تفاوت اندک شمع های پلاتینیوم – دبل پلاتینیوم با مدل ایریدیم و اختلاف فاحش کارکرد بهتر شمع های ایریدیم پیشنهاد ما شمع های سوزنی ایریدیم سری XP اتولایت می باشد.

مطمئنا شمع برندهای دیگر در صورت اورجینال بودن نیز کارآیی خوبی خواهند داشت ولی به دلیل استفاده از آلیاژهای متفاوت در کارخانه های مختلف، طی تست های ما از برندهای مختلف از ساال ۱۳۸۴ اتولایت ایریدیم با دوام ترین و سازگارترین آنها با سوخت ایران بوده است.

شمع اتولایت XP3924 برای موتورهای TU3- 1400 cc و شمع اتولایت XP5325 برای موتورهای TU5-1600 cc به کار می روند.

کاربرد شمع مناسب با بازه حرارتی درست و دهانه تنظیم شده باعث نرم تر کار کردن موتور ۲۰۶ و روشن شدن راحت تر صبحگاهی، کاهش مصرف سوخت حدود %۱۰ و افزایش قدرت حدود %۱۲ خواهد شد.

فیلترهای K&N

برای انجام عمل احتراق به سوخت و هوا نیاز می باشد که با جرقه شمع و احتراق انرژی سوخت آزاد و در موتور تبدیل به انرژی مکانیکی می گردد.

فیلترهای معمولی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل موتور دارای منافذ کوچکی هستند که این باعث ایجاد مقاومت بر سر راه تنفس موتور می گردد. در نهایت بهترین فیلتر هوای سلولزی یا کاغذی می تواند با یک راندمان هوادهی قابل قبول %۸۰ ذرات غبار را فیلتر نماید.( این در مورد فیلترهای وطنی به ۷۰ % هم نمیرسند)

فیلترهای K&N با استفاده از ساختار منحصر بفرد با نانوتکنولوژی به کار رفته در آنها دارای دبی هوای حدود دو برابر یک فیلتر عادی در یک موتور می باشد حال آنکه می تواند حدود %۹۷.۹ ذرات را فیلتر نماید. پس با بکار بردن فیلتر K&N هوای بیشتری در زمان مشابه در اختیار موتور برای عمل احتراق قرار می گیرد که باعث افزایش قدرت موتور شده و به دلیل فیلتراسیون بهتر از ورود ذرات و غبار به داخل موتور که سبب استهلاک قطعات داخلی موتور می شود جلوگیری می نمایید افزایش قدرت حدودا %۱۰ در فیلترهای جایگزین و کاهش مصرف سوخت %۱۰ که متعاقب افزایش قدرت پدید می آید به همراه مادام العمر بودن فیلترهای K&N و نیاز به شستشوی هر ۱۵۰۰۰ کیلومتری آنها که با هزینه جزئی حدودا ۱۲۰۰۰ تومانی انجام می شود هزینه زمان خریداری آن را به راحتی جبران می نماید.

فیلتر هوای جایگزین ۲۸۱۳-۳۳ برای موتورهایcc 1400 وcc 1600 تا سال ۱۳۸۵ و ۲۹۱۶-۳۳ برای موتورهای ۱۴۰۰ cc از ۱۳۸۵ به بالا و ۲۹۳۷-۳۳ برای موتورهای ۱۶۰۰ cc از ۱۳۸۵ به بالا به کار می رود.

کیت های فیلتر هوای K&N 

برای رانندگانی که قدرت بیشتری می خواهند و همچنین دوست دارند موتورشان کمی صدای اسپرت بدهد کیت های فیلتر K&N نصب می شود.

ساختار مخروطی فیلترهای بکار رفته در این کیت ها و همچنین لوله های با پیچ و خم کمتر با مهندسی طراحی جریان هوای ورودی K&N امکان هوادهی بیشتر و ورود هوای خنک تر به موتور و افزایش قدرت بیشتر نسبت به فیلترهای جایگزین که در قاب فابریک خودرو قرار می گیرند را فراهم می آورند.

کیت های فیلتر ۰۳۰۲-۵۷ برای موتورهای TU3 – ۱۴۰۰ ccو کیت های ۰۳۷۷-۵۷ موتورهای TU5 – ۱۶۰۰ cc، تا سال ۱۳۸۴ و کیت های ۰۶۶۰-۵۷ برای کلیه موتورهای TU5-1600 cc به کار می رود. کاملترین و بهترین کیت برای موتورهای TU5- 1600 cc، کیت سری تایفون ۷۵۰۱-۶۹ می باشد که برای خودروهایی که میل سوپاپ اسپرت بر روی آنها بسته می شود این کیت را پیشنهاد می کنیم.

ریمپ ایسیو ۲۰۶ ECU – Dimsport Chip Tuning

معمولا مشتری های ۲۰۶ سوار از کندی عکس العمل گاز و خرفتی ماشین در شروع حرکت شکایت دارند، بعضی ها هم موضوع را تحت عنوان ۲۰۶ های قدیم بهتر راه می رفتند و کیفیت مطرح می نمایند.

موضوع بسیار ساده است. ماشین های سری اول ۲۰۶ دارای ECU هایی با برنامه متفاوت به دلیل راحتتر بودن قوانین محیط زیست اروپا در آن سال ها می باشند.همچنین در مدل های تیپ ۴ و ۵ قدیم پیستون ها کمی کله قندی شکل بوده اند و لذا با ضریب تراکم بالا قدرت بیشتری تولید می نموده اند.

این موضوع در مورد ECU های بوش ME 7.7.4 و ME 7.4.5 صدق می نماید. بطور خلاصه در ECU های قدیم عکس العمل گاز سریعتر، زمان جرقه کمی متفاوت تر بوده و میزان سوخت با اختلاف اندکی وظیفه مدیریت موتور را برعهده داشته است. در بوش های ME 7.4.5 به دلیل افزایش کیفیت سوخت در اروپا و نیز سخت گیرانه تر شدن قوانین آلایندگی بعضی از این پارامترها متفاوت تر برنامه ریزی شده اند که نتیجه آن کندتر و تنبلی ماشین های ۲۰۶ مجهز به این ECU ها می باشند. که امکان ارتقای این ECU ها فراهم آمده و با ارتقای برنامه آنها نه تنها ۲۰۶ های جدید به تر و فرزی ۲۰۶ های قدیمی می رسند بلکه با تست های متعدد مشتریان، در اکثر موارد که که خودروها از لحاظ سخت افزاری مشابه بوده اند ۲۰۶ های ME 7.4.5 بر ME 7.4.4 غلبه کرده اند. این موضوع بعید هم نیست چراکه ME 7.4.5 دارای پروسسورهای جدیدتر و سریعتر می باشد و لذا مدیریت موتور را بادقت بالاتری انجام می دهند.

البته با ارتقای ME 7.4.4 ، ۲۰۶ های قدیم هم عملکرد بهتری نشان می دهند. در ۲۰۶ جدید ایران خودرو که از سال ۱۳۹۱ به بازار آمده اند از ECU های زیمنس ساخت شرکت کروز ایران استفاده شده و دریچه گاز نیز به سیمی تغییر یافته اند.

مطمئنا عکس العمل پدال گاز بهتر شده ولی برای بدست آوردن قدرت مناسب ریمپ ECU و ارتقای برنامه آن کمک بخصوصی می کند. البته باید گفت که این ECU از ای سی یو های بوش پارامترهای کمتری را کنترل و مدیریت می کند و لذا به هیچ عنوان دقت عمل آنها را ندارد ولی روی هم رفته پس از ارتقا نتیجه مطلوبی می دهند. به طور کلی در ماشین های تنفس طبیعی با یک برنامه ریزی صحیح بر اساس اقلیم و نوع سوخت می توان توقع افزایش قدرت % ۱۵-۱۰ را داشت – همچنین کاهش مصرف سوخت حدود %۱۵ به طور محسوس قابل مشاهده است. این موضوع به دلیل تفاوت کیفیت سوخت در ایران به شکل کاملا محسوس بعد از ارتقای ECU قابل مشاهده است. البته به شرطی که سیکل تست یکسان با رانندگی مشابه صورت گیرد و معمولا بعداز ریمپ زمان مناسبی برای تست نمی باشد چون هیجان گاز دادن مصرف را بالا خواهد برد.

در مورد ایسیوهای تیپ های ۱ ، ۲ و ۳ یعنی موتورهای TU3 – ۱۴۰۰ cc مدل های ساژم S2000 Valeo که بر روی موتورهای TU3 از سال ۱۳۸۶ تا سال ۹۱ نصب شده اند حاصل می گردد.

در مدل های ۹۳ از ECU های مشابه تیپ ۵ جدید استفاده شده که شرایط مشابه موتور TU5 می باشد.

افزایش عکس العمل پدال گاز، افزایش گشتاور در تماس دورهای موتور، نرمتر کار کردن موتور تعویض دنده های سریعتر در مدل های اتوماتیک، افزایش شتاب ، کاهش مصرف سخت در صورت رانندگی نرمال ، همگی با انجام عمل ریمپ ایسیو با Dimsport به ارمغان می آید.

ازمزایای امکان تنظیم برنامه ECU های ۲۰۶ ها به خصوص موتورهای ۱۶۰۰ cc امکان نصب و تنظیم میل سوپاپ های اسپرت و مابقی تغییرات سخت افزاری بر روی این موتورها می باشد.

یک تذکر : مراقب برنامه های کپی باشید، تقریبا ۹۹% برنامه های داخل ایران کپی می باشد و دلالان با سو استفاده از اعتماد شما کپی با برنامه نامناسب گاها به ECU آسیب جدی می زنند. اگر این برنامه کپی برنامه DIMSPORT باشد بنا به پروتکل محافظتی این شرکت بعضی از دستورات کامپیوتر مختل و بسته به خط برنامه که رندم تغییر می کند به سرعت یا به مرور به موتور آسیب خواهد رساند.

کوئیک شیفتر Quick Shifter

یک قطعه بسیار مفید و موثر برای ۲۰۶ که از سال ۱۳۸۳ در بازار عرضه شده، با کوتاه شدن فاصله دنده عکس العمل راننده دقیق و سریع خوتهد بود و از دنده های اشتباه به خصوص در هنگام رانندگی های سریع که منجر به خرابی گیربکس می شود جلوگیری می نماید. کارایی این قطعه نسبت به قیمت آن تقریبا مجانی است.

سیستم اگزوز سوپراسپرینت Super Sprint Exhaust System

اکثر کمپانی های خودروسازی برای پایین آوردن هزینه تولید و همچنین سرعت خط تولید برای بستن اگزوز از منیفولدهای اگزوز چدنی استفاده می کنند همچنین استفاده از کاتالیزور برای کاهش آلایندگی به همراه محدودیت های شکل منیفولد چدنی فشار معکوس زیادی بر روی گازهای خروجی از موتورو در نهایت پیستون به وجود می آورد.

همچنین به کار بردن منبع یا منبع های متعدد وبا هدف کاهش صدای گازهای خروجی و همچنین ارتعاشات این گازها، مجددا فشار معکوس بر سر راه گازهای خروجی بوجود می آورد.

لذا موتور خودرو برای تخلیه گازهای اگزوز می بایست تلاش کند، یعنی فشار معکوس بر روی پیستون ها فشار آورده و در واقع راندمان موتور پایین آمده و موتور قدرت از دست می دهد.

در پژو ۲۰۶ با موتور TU5 – ۱۶۰۰cc این عدد حدود ۱۵hp یا حدود ۱۱ نیوتن متر از قدرت موتور می باشد. در واقع با قرار دادن سیستم اگزوز سوپر اسپرینت بر روی یک خودروی ۲۰۶ TU5 شما اجازه آزاد شدن ۱۵hp اسب بخار به همراه ۱۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر را به موتور می دهید که این معنای شتاب گیری بهتر می باشد.

 کمپانی سوپراسپرینت در اصل به دنبال قدرت بیشتر است و بعد از آن برای دلنشین شدن صدای موتور بدون آنکه قدرت از دست برود منبع نهایی و منبع های لرزه گیر در مسیر اگزوز تعبیه می نماید. در واقع طراحی خم های لوله، محل اکسیژن سنسور سایز ورودی و خروجی منبع ها همگی مهندسی شده و به همین دلیل است که هدرزهای دست ساز وطنی نمی توانند قدرت دقیقا یکسان تولید نمایند.همچنین جنس استنلس استیل ۳۰۴ به کار رفته طول عمر قطعات را تضمین می نماید. در واقع دستگاه های بسیار دقیق طراحی این شرکت و متریال مناسب و دقیق این کمپانی به راحتی قابل تقلید نمی باشد. از لحاظ اهمیت قطعات بر روی ۲۰۶ می توان %۶۵ قدرت اضافی موتور صرفا با تعویض هدرز بدست می آید و با این کاربه طول عمر موتور و افزایش خروجی آن کمک شایانی می نمایید, ۱۰ % قدرت مربوط به لوله وسط و مابقی مربوط به منبع عقب می باشد.

قطعات مربوط به پژو ۲۰۶ با موتور ۱۶۰۰ cc هدرز ۸۰۲۸۰۱ ، لوله میانی با منبع ۸۰۲۸۰۳ ، لوله میانی بی منبع ۸۰۲۸۳۳ ، منبع عقب تک ۸۰۲۱۳۵ ، منبع عقب دوبل ۸۰۳۷۳۴-۸۰۳۷۱۵ قطعات مربوط به ۲۰۶ با موتور ۱۴۰۰ cc ، هدرز ۸۰۲۱۰۱ ، لوله میانی ، منبع ها مشابه به موتور TU5

دیسک ترمز خنک شونده Tarox Brake Discs

بعد از تقویت نمودن خودرو افزایش شتاب معمولا یک سیستم ترمز مطمئن تر، گارانتی جان ومال راننده را افزایش می دهد. پژوهای ۲۰۶ با موتور TU5 دارای سیستم چهار چرخ دیسک بوده و به صورت معمولی از ترمز بسیار خوبی برخوردارند ولی بعد از چندین ترمز شدید شاید نیاز به ترمز بهتر حس شود. علت اصلی کاهش کارایی ترمز حرارت ایجاد شده در اثر ترمزگیری می باشد به همین دلیل از ذیسک های خنک شونده در جلوی این خودرو استفاده شده ولی برای افزایش اثر پخش سریع گرما کمپانی های دیسک ساز از دیسک سوراخدار، شیاردار و یا هر دو استفاده می کنند.

کمپانی تروکس یکی از معروف ترین و قدیمی ترین کمپانی های دیسک ساز ایتالیا می باشد و در ساخت سیستم های ترمز و اجزا و قطعات آن با کمپانی های مشهور چون برمبو رقابت و شما می توانید دیسک ها و لنت های این کمپانی را بسیار ارزان تر از برمبودر ایران خریداری نمایید.

دیسک های اسپرت ژاپن تروکس دارای ظاهری زیبا و خشن و باقابلیت پخش حرارت و آب بالا ترمزگیری بهتری را در شرایط رانندگی اسپرت بوجود می آورد. SJ1457 ‎/ SJ1453 دیسک های G88 اختراع خود تروکس بوده و حق تولید آن مخصوص این کمپانی است و بالاترین خاصیت پخش حرارت را دارد. ولی در بعضی از کلیپرهای کهنه ممکن است کمی صدا داشته باشد.

دیسک های F2000 با قابلیت پخش حرارت بالا دارای بالاترین مقاومت در برابر فشار را در بین دیسک های تروکس دارد.

متاسفانه دیسک ها و لنت های تروکس فقط برای ۲۰۶ های TU5 موجود است لنت های ترمز Strada ، این لنت ها برای مصارف روزمره و رانندگی های اسپرت مناسب است و بدون صدا در حرارت های بالا قابلیت خوبی از خود نشان می دهند.

لنت های ترمز Corsa ، این لنت ها برای دانندگی های بسیار سریع و فشارهای بالا و حرارت ساخته شده اند و این ممکن است در ترافیک کمی سر و صدا داشته با شند، بکارگیری دیسک های خنک شونده و پخش سریع حرارت به افزایش طول عمر است و قطعات سیستم ترمز واقع در کلیپرها کمک می کند.

همچنین ضریب اصطکاک بهتر جنس دیسک ها و کیفیت آنها امکان استفاده از این دیسک ها با لنت های معمولی را نیزفراهم نموده است و در آن حالت نیز ترمزگیری به نحو چشمگیری بهبود می یابد ولی بهتر است که از لنت های تروکس برای افزایش عمر دیسک ها استفاده شود.

همچنین خنک ماندن دیسک ها باعث طول عمر خود دیسک و دیر تاب برداشتن آن می شود.

لنت های ترمز سرامیکی Bendix

چنانچه نمی خواهید به اندازه دیسک ها و لنت های تروکس هزینه نمایید لنت های سرامیکی بندیکس انتخاب خوبی خواهند بود. کمپانی بندیکس قدیمی ترین لنت ساز دنیاست و از سال ۱۹۲۴ مشغول به فعالیت است. اصل کمپانی آمریکاییست ولی در همه قاره ها دارای کارخانه می باشد.

لنت های سرامیک مربوط به پژو ۲۰۶ ساخت استرالیا بوده و خواص زیر را دارا می باشد :

  • حفظ قابلیت ترمزگیری پس از بالا رفتن حرارت در اثر ترمزهای پی در پی
  • عدم خورندگی دیسک و افزایش طول عمر دیسک
  • ترمزگیری بهتر
  • گرد لنت کمتر بر روی رینگ
  • طول عمر تقریبا ۲ برابر

تنها موضوعی که بعضی از رانندگان به آن معترضند حس ترمزگیری این لنت ها می باشد که از ابتدا تا بعد از داغ شدن یکسان است. همچنین در صورت سالم بودن دیسک تمایلی به قفل نمودن ندارند و لذا در هنگام ترمزهای میخ سعی در نگه داشتن بدون قفل شدن چرخ ها دارد و لذا بعضی مواقع حس نیش ترمز ضعیف را دارند ولی در واقع خودرو را در مسافت کوتاه تر نگه می دارند.معمولا بعد از ۵۰۰ کیلومتر راننده به آن عادت نموده و از ترمزهای قوی تر خود لذت خواهد برد.

موضوع مهم در استفاده از لنت های سرامیکی و تروکس رانندگی آرام و فشار کم بر روی ترمز برای تضمین طول عمر لنت تا ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

سیستم کمک های قابل تنظیم D2

کمپانی D2 یک کمپانی تایوانی می باشد ولی کیفیت تولیدات آن در حدی بوده که بر روی خودروهای سوپر اسپرت آلمانی و ایتالیایی در اروپا نصب می گردند.

سیستم کمک و فنر قابل تنظیم آن برای پژو ۲۰۶ با قابلیت تنظیم ارتفاع، سفتی و نرمی و کمبر و کستر سر چرخ ها جلو یکی از بهترین سیستم های فنربندی برای ۲۰۶ به حساب می آید.

وقتی قیمت مورد مقایسه قرار گیرد رقبایی چون KW و Apex بسیار عقب تر قرار می گیرند. از لحاظ دوام ماشین های رالی بسیاری در ایران مجهز به این فنربندی هستند و سالیان متمادی از این سیستم در زیر خودروی خود بهره می برند. تصادف و یا ضربات بیش از حد محکم تنها عامل خرابی کمک های D2 می تواند باشد. با تنظیم مناسب سفتی و نرمی رانندگی اسپرت و راحتی را تجربه خواهید نمود و هندلینگ در پژو ۲۰۶ بهبود حدود %۴۰ را با راننده خوب تجربه خواهد کرد.

همچنین چنانچه خواستار یک ترمز بسار خوب قابلیت نصب ترمزدستی هیدرولیک بر روی ۲۰۶ هستید پکیج ترمزهای D2 با ۶ پیستون بر روی کلیپر جلو و ۴ پیستون بر روی کلیپر عقب همراه با کلیه ملحقات یک ترمز بی نظیر را برایتان فراهم می کند. این سیستم دارای طول عمر بسیار بالا در برابر قیمت مناسب در برابر سیستم های اروپایی مشابه می باشد و برای خودروهایی که موتور آنها دارای پکیج های افزایش قدرت اساسی می باشد یک نیاز مبرم به حساب می آید.

میل سوپاپ های اسپرت CB Sport Cam Shaft

تغییر پروفیل میل سوپاپ از قدیم الایام در خودروهای مختلف تنفس طبیعی یکی از راه های موثر بالا بردن راندمان حجمی به حساب می آید. در واقع موتور خودرو به دلیل زمان محدود برای تنفس و تخلیه در دورهای بالا نیاز به تغییر در مقدار و زمان باز شدن سوپاپ ها دارد.

تعویض درست میل سوپاپ می تواند تا %۱۵ به قدرت موتور تنفس طبیعی کمک نماید. میل سوپاپ های مورد استفاده ساخت کمپانی ایتالیایی کلمبو باریانی Colomb bariani می باشد که از سال ۱۹۳۴ در این زمینه فعالیت دارد. یکی از برتری های اصلی این میل سوپاپ ها جنس آنها ست که از بیلت استیل ساخته می شوند. یعنی میل سوپاپ ازقطعات ریخته گری ساخته نمی شوند. این موضوع سبب افزایش طول عمر و مقاومت این میل سوپاپ ها می گردد. همچنین پروسه تولید آنها را گرانقیمت تر می کند.

بنا به نوع مصرف کنندگان ایران و همچنین هزینه های نصب آنها هر میل سوپاپی با هر لیفت و دیوریشن مناسب مصرف نیست و برخلاف قانون ایران که هرچه بیشتر بهتر در اینجا صدق نمی نماید.

نصب و تنظیم سخت افزاری میل سوپاپ علیرغم ظاهر ساده دارای نکاتی است که در صورت عدم رعایت آسیب های جزیی و کلی به موتور می رساند. به همین دلیل در اکثر موارد پیشنهاد می شود. میل سوپاپ با دنده تنظیم میل سوپاپ نصب گردد (Adjustable Cam Gear)

پس از نصب میل سوپاپ های اسپرت حتما می بایست برنامه ECU متناسب با تغییرات سخت افزاری تنظیم گردد در غیر این صورت مقدار زیادی از هزینه انجام شده به هدر می رود و چنانچه میل سوپاپ در کلاس ریس یا خیابانی ریس باشد دور آرام مناسب نخواهد داشت و نیز به موتور در دورهای بالا به دلیل سوخت نامناسب آسیب جدی خواهد رسید.

میل سوپاپ های CB در سه کلاس خیابانی اسپرت ، خیابانی اسپرت ریس و ریس عرضه می گردند. در دوکلاس اول بدون افزایش ضریب تراکم نیز خودرو تفییر قابل قبولی می نماید ولی بهتر است با پیستون کله قندی ضریب تراکم با لا رود. اما در مورد سیستم ریس در صورت عدم انجام موتور در دورهای پایین(۹۰۰-۲۵۰۰) نسبت به موتور استاندارد کمی ضعف را تجربه خواهد نمود.

چنانچه با کمترین هزینه و تغییر می خواهید میل سوپاپ عوض نمایید میل سوپاپ خیابانی اسپرت را پیشنهاد می کنیم ،بالا رفتن گشتاور را به خوبی حس می کنید و موتور راحت تر دور خواهد برداشت , مصرف چندان فرقی نخواهد کرد و رنج قدرت از ۲۰۰۰ تا ۶۸۰۰ خواهد بود.

چنانچه دورهای میانی به بالا برای شما مهم است و کمی بالا رفتن مصرف برای شما مهم نیست میل سوپاپ خیابانی ریس را پیشنهاد می کنیم رنج قدرت از ۲۵۰۰ تا ۷۲۰۰ خواهد بود.با بالابردن ضریب تراکم با پیستون کله قندی و تنظیم دقیق یک موتور مسابقه ای خیابانی را در اختیار خواهید داشت.

اگر نهایت را می خواهید سری ریس جواب شما خواهد بود ولی مصرف بالا خواهد رفت و برای رانندگی روزمره زیاد پیشنهاد نمی شود چون رنج قدرت آن ۳۰۰۰ تا ۷۸۰۰ خواهد بود و در ترافیک کمی به قلب راننده و ماشین فشار خواهد آمد.

برای آنکه یک جواب خوب از نصب میل سوپاپ بر روی ۲۰۶ بگیرند بهتر است اول حتما از قیلترهای K&N در ورودی و سیستم اگزوز سوپراسپرینت به خصوص هدرز استفاده نمایید وگرنه نتیجه کامل حاصل نخواهد شد.

پیستون های فورج CB Forged Piston & Rods

چنانچه می خواهید یک میل سوپاپ ریس یعنی میل سوپاپی که بازه قدرت آن در دورهای بالای موتور است نصب نمایید و موتور ماشین را در دورهای بالای ۶۰۰۰ به مدت طولانی و به دفعات برانید و همچنین نمی خواهید دورهای پایین موتور ضعیف بماند می بایست ضریب تراکم را با پیستون های سبک تر و مقاوم تر بالا ببرید.پیشنهاد ما نصب پیستون و شاتون های فورج ساخت CB و ZRP می باشد که علاوه بر افزایش قدرت موتور و دور برداشتن سریعتر آن را فراهم می کند بلکه خطر شاتون زدن موتور در فشارهای بالا را به صفر می رساند.

دیسک و صفحه های نیمه ریس و ریس گرافیتی CDF

کمپانی CDF ایتالیا یکی از کمپانی های مشهور در ساخت دیسک و صفحه برای خودروهای اروپایی می باشد. این شرکت پکیج دیسک و صفحه و بلبرینگ های خودرا برای پژو ۲۰۶ – TU5 به دو مدل تقسیم می نماید :

دیسک و صفحه ارگانیک نیمه ریس که قابلیت انتقال تا %۴۰ تورک بیشتر را فراهم می آورد و هم برای استفاده مسابقه ای وهم برای رانندگی سریع مناسب است و هم برای ترافیک.

دیسک و صفحه های گرافیتی ریس فنردار که برای استفاده مسابقه ای و رانندگی های سریع مناسب می باشد – طول عمر بسیاربالایی دارد تنها ایراد این دیسک و صفحه تیز شدن کلاچ خودرو می باشد و نیز لرزش کم در هنگام نیم کلاچ – چنانچه می خواهید دیسک و صفحه گرافیتی بر روی ۲۰۶ نصب کنید مراقب باشید که دیگر ماشین را به همسرتان نمی توانید قرض دهید!

تسمه تایم های مگنت مارلی

یکی از حساس ترین قطعات در ۲۰۶ تسمه تایم می باشد چراکه در صورت پاره شدن می تواند به موتور حسابی آسیب جدی برساند.متاسفانه عرضه محصولات تقلبی چینی و کم دوام عامل اصلی پاره شدن و آسیب دبدن بسیاری از موتورها شده اند و به همین دلیل هیچ مکانیک با تجربه ای هیچ تسمه تایمی را تضمین نمی کند.

این موضوع وقتی قرار است که راننده به موتوربیشتر فشار بیاورد حساس تر می شود. این کیت ها در نمایندگی های شرکت پژو به عنوان قطعه یدکی اصلی مورد استفاده قرارمی گیرند. این کیت به عنوان قطعه یدکی نیزعرضه می گردد .

سیستم ترمز D2

پس از تقویت موتور برای ایستادن خودرو نیاز به ترمز قوی تر محسوس خواهد بود.برای این منظور پیشنهاد ما نصب سیستم ترمز D2 برروی ۲۰۶ می باشد. این سیستم ترمز دارای دیسک های ۳۰۴ میلیمتری خنک شونده بوده که در کلیپر جلوی آن دارای ۶ پیستون و کلیپر عقب آن دارای ۴ پیستون می باشد. افزایش تعداد پیستون ها باعث بوجود آمدن فشار بیشترو یکنواخت برروی لنت ها می گردد که امکان استفاده از لنت های بزرگ تر را برروی این دیسک های بزرگ فراهم می سازد. این سیستم قابلیت نصب ترمز دستی هیدرولیک را بوجود می آورد که برای رانندگانی که از ترمز دستی حین رانندگی استفاده می کنند یک رانندگی هیجان انگیز بوجود می آورد.

لازم به ذکر است برای نصب دیسک های ۳۰۴ میلیمتری با ید رینگ های ۲۰۶ حداقل ۱۶ اینچ باشد و گرنه می بایست از دیسک های ۲۸۶ میلیمتری استفاده گردد. البته TAROX هم برای ۲۰۶ سیستم ترمز دارد که به دلیل قیمت بالاتر پیشنهاد نمی شود و D2با قیمت مناسب تر از عهده برآورده کردن نیاز شما برمی آید.

ارسال دیدگاه