ریمپ ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیوهای سری Valeo
یکی از مهمترین دلایل محبوبیت جهانی پژو ۲۰۶ سرمایهگذاری این شرکت برای مونتاژ و تولید این مدل در کشورهای در حال توسعهای نظیر ایران بود، یعنی جایی که امروز نزدیک به دو دهه از تولید میگذرد و پس از پیکان و پراید به نوعی به نماد خودرو مردمی کشورمان بدل شده است.
مشخصات و عملکرد فنی
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
حجم موتور | ۱۳۶۰ سی سی |
نوع موتور | TU3A |
حداکثر قدرت | ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه |
شتاب | ۱۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۸ |
انتقال قدرت | ۵ سرعته دستی |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۴ |
سیستم فرمان | هیدرولیکی |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | مستقل |
نوع بدنه | هاچبک کوچک |
نوع رینگ | فولادی |
نوع شاسی | یکپارچه |
ترمز جلو | دیسکی |
ترمز عقب | کاسهای |
ریمپ ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیو سری Valeo
در ۲۰۶ تیپ ۲ با دریچه گاز برقی از ایسیو مدل Valeo J34 استفاده می شود. شایع ترین ایراد در ۲۰۶ تیپ ۲ با دریچه گاز برقی سخت روشن شدن در لحظه سرد بودن موتور (صبح ها) و خاموش شدن پس از گاز دادن به خودرو می باشد.
منشا این ایراد در برنامه ایسیو می باشد. هرگاه خطای سنسور اکسیژن، سنسور دما و فشار هوا در ایسیو شکل بگیرد خودرو در زمان سرد بودن سخت روشن می شود. هنگام مراجعه به تیونینگ طاهری برای رفع این ایراد ابتدا خودرو از نظر داشتن ایرادات فوق بررسی می شود. پس از پاک کردن خطاهای ذکر شده با ریمپ اختصاصی ، ایراد استارت سرد یا همان سخت روشن شدن در زمان سرد بصورت ۱۰۰ درصد و تضمینی رفع می شود. علاوه بر رفع این ایراد موارد ذیل نیز انجام می شود.
- کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان
- کاهش و اصلاح دمای فن
- تغییر محدوده کاتاف
- رفع مشکل استارت سرد
- تغییر کات آف
- حذف سنسور اکسیژن دوم (رفع خطای کاتالیست)
- تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور