ریمپ چانگان CS35
کراس اور چانگان CS35 از سال ۹۴ توسط سایپا به بازار عرضه شد. خودروی چانگان بصورت مونتاژ و وارداتی در بازار عرضه شده است. دی لایت جز آپشن هایی است که در مدل مونتاژی بوده و سبب ایجاد تمایز نسبت به مدل وارداتی می شود.
نکات مثبت: چهره زیبا و استایل ارتفاع بالاتر از زمین. موتور ۱۶۰۰ سی سی کم مصرف.
نکات منفی: کندی شدید موتور در ترکیب با گیربکس چهار سرعته قدیمی.
مزایای ریمپ چانگان CS35
رفع کندی شروع حرکت
خیلی از مالکان سوال دارند که چرا خودرو به آهستگی راه می افتد حتی وقتی تا انتها پدال گاز فشرده می شود؟ علت این رفتار نحوه برنامه نویسی باز شدن دریچه گاز نسبت به پدال گاز می باشد.در برنامه نویسی پدال های برقی، تا پیش از دور موتور ۳۰۰۰، حتی اگر راننده پدال را اصطلاحاً تخت کند اما به دلیل نحوه برنامه ریزی، دریچه گاز کاملاً باز نخواهد شد و مالک هنگام پر بودن خودرو احساس کندی در حرکت می کند.
رفع مشکل کشش در سربالایی
از دیگر ایرادات مهم این خودرو که با ریمپ قابل برطرف شدن است رفع مشکل کشش در سربالایی است. به گفته دارندگان خودرو در سربالایی ها بخصوص در دنده ۳ دچار مشکل واماندگی شده که این ایراد ناشی از عدم کالیبراسیون صحیح جداول گشتاور موتور در ایسیو می باشد که قابل حل شدن است.
رفع ایراد واماندگی در دنده عقب
یکی دیگر از ایراداتی که در برخی از خودروهای چانگان مشاهده می شود ضعف حرکت در دنده عقب می باشد و در برنامه ریمپ تیونینگ طاهری با تنظیم زاویه دریچه گاز و جدول گشتاور در دنده عقب، این نقص کاملا برطرف می گردد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان گشتاور اولیه در ابتدای حرکت را افزایش داده تا خودرو بیشتر از قبل بتواند در سراشیبی ها بهتر حرکت کند.
رفع کپ کردن در هنگام روشن بودن کولر
دلیل رخ دادن این نقص عدم تنظیم توان موتور نسبت به بار وارده بر خودرو می باشد. در نظر داشته باشید این خودرو با وزن ۱۲۹۰ و یک موتور ۱۶۰۰ سی سی و یک گیربکس ۴ سرعته، نیاز دارد برنامه ایسیو آن بر مبنای تنظیم قدرت در دور پایین ستآپ شود تا در شروع حرکت این اتفاق نیفتد، روشن شدن کولر یک بار قابل توجه به موتور وارد کرده که در برنامه ریمپ تیونینگ طاهری این معضل در نظر گرفته شده و افت توان به حداقل می رسد.
در فیلم زیر
ریمپ وایدبند چانگان CS35 با ایسیو ME17🔥 در تیونینگ طاهری را مشاهده می نمایید
ریمپ ایسیو چانگان CS 35
این خودرو از موتور ۱۶۰۰ سی سی به کد SC7164B به قدرت ۱۱۶ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتن متر می باشد.در سری وارداتی ها از ایسیو ME7 با قفل نرم افزاری ۹B 00 و در سری مونتاژ سایپا کاشان از سری ME17 استفاده شده است. همگی این ECU ها دارای پسورد مخصوص به خود هستند. جهت پروگرم ECU آنها می بایست از تجهیزات خاصی استفاده شود.عملیات ریمپ هر دو ایسیو از پورت OBD انجام شده و ایسیو باز نمی شود.
اگر برنامه ایسیو این خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و بنزین بی کیفیت کشور(localization) مجددا برنامه ریزی گردد، قسمت اعظمی از مشکلات این خودرو بر طرف می شود. در این حالت دارندگان چانگان کمتر شاهد حالت واماندگی خودرو خواهند شد.
چکیده مزایای ریمپ چانگان
- کاهش مصرف سوخت
- افزایش شتاب
- افزایش توان تا ۵ اسب بخار. بیش از این مقدار بصورت استاندارد و بدون تجهیزات تقویت کننده غیر ممکن است.
- رفع تاخیر دریچه گاز
- رفع کپ اولیه
- افزایش گشتاور تا ۱۰%
- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
- رفع خطای کاتالیست
- بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر)
- رفع ایراد چوب شدن ترمز