ریمپ پورشه ماکان

پس از معرفی ماکان با پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو در سال ۲۰۱۴، شانس بازگشت این برند به کشورمان فراهم شد و در نهایت از اواخر سال ۲۰۱۵ شاهد ورود اولین سری ماکان به کشورمان بودیم. ماکان را می‌توان تنها کراس‌اور جمع و جور ایران دانست که از بالاترین سطح تجمل، عملکرد و راحتی کابین برخوردار است.

ریمپ پورشه ماکان
ریمپ پورشه ماکان

ماکان با انبوهی از آپشن‌ها متنوع به بازار ایران قدم گذاشته و به همین دلیل باید در نسخه‌های فولش، چندین آپشن مهم را چک کنید مثل چراغ‌های هوشمند تمام LED که پورشه به آنها PDLS PLUS میگوید، سیستم صوتی Burmester، صندلی ۱۸ حالته برقی، سقف جیر، پنج گرمکن (جلو+عقب+فرمان)، چهار رادار (جلو+کروز هوشمند+تغییرلاین+نقطه کور)، رینگ ۲۱ اینچ و کرنوگراف داشبورد. نکته بسیار مهم‌تر اینکه مدل‌های فول ماکان، اصطلاحا به ۹ کلید معروفند چراکه در کنسول مرکزی آنها و درست در پایین اهرم دنده، ۹ کلید مختلف دارند که عبارتند از: دکمه‌های اسپرت و اسپرت پلاس (برای تنظیم همزمان حساسیت فرمان، پدال گاز، گیربکس و تعلیق)، دکمه تعلیق هوشمند یا PASM (با سه حالت کامفورت+اسپرت+اسپرت پلاس)، دکمه تنظیم ارتفاع (کاهش ارتفاع تعلیق به میزان ۱۰ میلیمتر)، دکمه کنترل پایداری (ESP)، دکمه آفرود (برای مسیرهای شنی، برفی و یخی)، دکمه ماندن در لاین (کنترل فرمان خودرو برای ماندن بین دولاین)، دکمه اگزوز اسپرت، دکمه استارت استاپ انجین (خاموش کردن انجین در حالت توقف برای کاهش مصرف سوخت).

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

مشخصات فنی پورشه ماکان

موتور : ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور : ۱۹۸۴ سی سی
تنفس موتور: توربوشارژ
انتقال نیروک دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت: ۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۳۷۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده: ۷ سرعته PDK
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۶٫۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۹ کیلومتر در ساعت
وزن: ۱۷۷۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر): ۴۶۹۱ طول – ۱۹۲۳ عرض – ۱۶۲۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۷ میلیمتر