ریمپ پارس ای ال ایکس با موتور زانتیا ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ
ایسیو موتور ۱۶ سوپاپ از نوع بوش MP7.3 بوده. ریمپ پارس ای ال ایکس به روش چیپ تیونینگ قابل انجام می باشد. افزایش کشش و شتاب و کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر، از مهمترین نتایج مثبت ریمپ پارس ای ال ایکس می باشد.
با افزایش کات آف خودرو تا حداکثر ۷۰۰۰ دور بر دقیقه سرعت بیشتری را در هر دنده تجربه خواهید نمود. صدای ناک سرگاز که در بعضی از خودروها وجود دارد، نیز برطرف خواهد شد.
این موتور با موتور زانتیا ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ مشترک بوده است که به تفضیل در باره ریمپ زانتیا در مقاله مربوطه صحبت شده است. استفاده از موتور زانتیا ۱۸۰۰ و زانتیا ۲۰۰۰ بر روی خودروی پارس سابقه طولانی دارد. بخصوص که تبدیل موتور Xu7 به Xu7 L4 زانتیایی به دلیل اینکه بلوک موتور و شماره موتور بدون تغییر می ماند، منع قانونی ندارد.
راهکار تقویت پارس ELX در کنار ریمپ کردن ایسیو این خودرو:
- استفاده از ست هدرز و اگزوز کامل (از سرسیلندر تا انتهای اگزوز)
- کیت مکش با کیفیت
- میل سوپاپ جی تی ای ۶
- پورت و پولیش سرسیلندر
توجه: از سال ۱۴۰۱ پارس ELX جدید با موتور Tu5 عرضه شده است که نکات مربوط به آن را در ردیف۴ آورده ایم.