ریمپ ایسیو سانتافه نیو
هیوندای سانتافه نیو یکی از محصولات لوکس و پرقدرت کره جنوبی است که در دسته خودروهای پرفروش قرار دارد. هیوندای سانتافه در سال ۲۰۱۷ دستخوش تغییراتی قرار گرفت و زیباتر و مستحکم تر از قبل شد. این خودرو تمام امکاناتی که باید یک ماشین لوکس داشته باشد را در خود جای داده است؛ با این حال قیمت آن نسبت به خودروهای هم رده خود ارزان تر است.
در یک کلام می توان گفت سانتافه تمام ویژگی ها و امکاناتی که باید یک خودرو شاسی بلند لوکس داشته باشد را دارد. قبل از خرید و انتخاب این خودرو درباره عملکرد و آپشن های آن سؤالاتی در ذهن شما ایجاد می شود که یافتن پاسخ آن ها باعث شناخت بیشتر خودرو و انتخاب درست می شود.
از معایبی که به کمک ریمپ قابل رفع می باشند می توان به عدم سازگاری با بنزین ایران و مصرف زیاد بنزین، تاخیر زیاد دریچه گاز و کندی زیاد حرکت اولیه، عملکرد بیش از حد اکونومی گیربکس، مشکل ناک (صدای چق چق)، افت توان در دورهای بالا، افت توان در صورت اعمال فشار حداکثری بر روی خودرو اشاره نمود.در این مقاله تیونینگ طاهری توضیخاتی درباره ریمپ ایسیو سانتافه نیو ارایه می دهیم:
سانتافه نیو
سانتافه محصول شرکت هیوندای می باشد. سانتافه از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۳ تحت عنوان IX45 (SantaFe CM) و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به عنوان IX 45 (SANTAFE DM) عرضه گردید.
سانتافه در سه تیپ Premium ، se و Premium se عرضه شده است. نمونه Premium se فول ترین نمونه سانتافه کمپانی هیوندای می باشد. البته باید توجه داشت که تفاوت زیادی بین آپشن های سانتافه فول کرمان موتور و آسان موتور وجود دارد. همچنین این خودرو جزو پرتیراژترین خودروهای وارداتی به ایران می باشد.
در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاههای بهروز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام میگیرد. |
از نکات مثبت این خودرو می توان به ۵ ستاره ایمنی موسسه EURO NCAP ،سیستم تهویه مطبوع دوگانه به همراه کنترل کیفی هوا AQS ، سیستم کنترل پایداری ، سیستم ترمز در سر پایینی DBC، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA ، انتقال نیرو به چهار چرخ ، صندلی های چرم مجهز به سردکن و گرمکن ، سیستم کنترل کشش (ترکشن کنترل) ، چراغ های تنظیم شونده اتوماتیک ، ترمز پارک برقی ، کروز کنترل تطبیقی اشاره نمود.
از ایرادات این خودرو می توان به سیستم تعلیق خشک ، قابلیت آفرود ضعیف ، خرابی یاتاقان در صورت اعمال فشار زیاد ، متریال غیر ایده آل کابین اشاره نمود. همچنین دیسک ترمز متناسب با وزن این خودرو برای آن در نظر گرفته نشده و پس از ترمز های مکرر به سرعت گرم می شود. همچنین دید راننده در خودروی سانتافه به جلو و عقب بسیار محدود است . ایراد بسیار رایج این خودرو در نمونه های GDI ، علاوه بر دوده گرفتن محفظه احتراق ، خرابی دریچه VCMA نیز هست که در صورت خرابی مشکلاتی از قبیل افت شدید توان ، افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد.
مشخصات ایسیو سانتافه
ایسیو این خودرو CONTINENTAL SIM2K-341 می باشد. ما ریمپ این ایسیو را بدون باز نمودن آن و فقط از طریق درگاه OBD به وسیله پروگرامرهای روز دنیا انجام می دهند. همچنین کالیبراسیون و تنظیم دقیق پارامتر های این ایسیو به دلیل ماهیت آن لازم است توسط مهندسان خبره این امر انجام گردد. همچنین ارایه ۳۰ ماه ضمانتنامه کتبی برای خدمات ریمپ ایسیو و پشتیبانی مادامالعمر در یونینگ طاهری با دو سال گارانتی کتبی ارایه می گردند. پیشرانه سانتافه DM با حجم ۲٫۴ لیتر از نوع THETA ۱۶v DOHC به کد G4KE مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده که می تواند قدرت ۱۸۸ اسب بخار را تولید می نماید. ایسیو این مدل کانتیننتال۳۴۱ می باشد.
تعداد محدودی مدل توربو به حجم ۲ لیتر با موتور T-GDi به قدرت ۲۵۵ اسب بخار با کد G4KH با ایسیو کانتیننتال ۲۴۰ عرضه شده است.
نتایج ریمپ هیوندای سانتافه
-
افزایش شتاب و توان
تیونینگ طاهری با روش اختصاصی Optimal Calibration برنامه ریزی ایسیو را بهینه نموده و در نتیجه پس از ریمپ، هنگام رانندگی شهری مصرف سوخت نیز تغییر نکرده و در شرایط شتاب گیری با بهبود نسبت AFR، کندی این خودرو کاملاً برطرف می گردد.
-
سازگار شدن با بنزین ایران
با توجه به کالیبراسیون این موتور با بنزینهای با کیفیت، در صورت استفاده از بنزین نامرغوب شاهد افت توان یا صدای ناک خواهیم بود. که پس از ریمپ ، موتور خودرو با بنزین بی کیفیت تطبیق داده می شود. و الزامی به محلول اکتان نخواهد بود.
-
کاهش مصرف سوخت
در صورت استفاده و رانندگی به سبک شهری ، مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می یابد. در صورت رانندگی به صورت اسپرت ، نباید انتظار داشت مصرف سوخت کاهش باید چراکه در این حالت تعویض دنده در دورهای بالاتر انجام می پذیرد.
-
افزایش ریسپانس پدال گاز
عملکرد پدال و دریچه گاز این خودرو رابطه خطی با یکدیگر ندارند. که در اصطلاح ریسپانس پدال گاز قابل قبول نیست. و خودرو بسیار سنگین شروع به حرکت می کند. و در دورهای پایین توان بالایی ارائه نمی دهد. به کمک علم ریمپ ریسپانس پدال گاز به شکل قابل توجهی افزایش یافته. و این نقص برطرف می گردد.
-
رفع مشکل ناک (صدای چق چق)
صدای ناک به غلط از سوی مکانیکها به صدای سوپاپ (چق چق) مشهور شده است. در واقع صدای لغزش پیستون می باشد. از ایرادات واضح خودروی سانتافه، ناک سرگاز می باشد که در حین شروع حرکت، صدای آن قابل شنیدن است. اصلی ترین دلیل ناک کالیبراسیون غلط ECU با بنزین اکتان بالا و استاندارد آلایندگی یورو۵ بوده است. اگر سوخت ارسالی از طریق ایسیو در ابتدای شروع حرکت کم باشد به انضمام بنزین بی کیفیت موجود در ایران، موجب رخ دادن این صدا می شود. در ریمپ این مشکل رفع می شود.
-
تصحیح لگ توربو در نمونه های مجهز به توربو
در برخی نمونه های وارداتی که مجهز به سیستم توربو شارژ هستند ، توربو دیر وارد مدار شده که به این مشکل به اصطلاح لگ توربو گوییم. در پروسه ریمپ این مشکل تا حدود بسیار زیادی برطرف می گردد.
-
رفع ایراد عملکرد اکونومی گیربکس
گیر بکس این خودرو۶ سرعته می باشد. در هنگام فشردن پدال گاز متوجه تاخیر زیاد معکوس کشیدن این خودرو می شوید. در برنامه ریمپ تیونینگ طاهری عملکرد گیربکس که بازخورد پدال گاز است. اصلاح شده و خودرو به صورت مناسب تر معکوس می کشد.
مزایای ریمپ سانتافه:
- افزایش توان به میزان ۷ (اتمسفر) الی ۱۴٫۲ اسب بخار (در مدل توربو)
- افزایش گشتاور به میزان ۱۴(اتمسفر) الی ۱۹٫۳ نیوتن متر (در مدل توربو)
- رفع مشکل ناک (صدای چق چق)
- سازگاری با بنزین ایران
- کاهش مصرف سوخت
- اصلاح عملکرد بیش از حد اکونومی گیربکس
- عدم افت توان در صورت اعمال فشار در دورهای بالا
- افزایش ریسپانس پدال گاز
- کشش بهتر خودرو در سربالایی ها
- حذف انواع کدهای خطا مانند خطای فرسودگی کاتالیست
- کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و سلامت موتور)
- حذف سنسور اکسیژن دوم