ریمپ ایسیو جک کی۷ (KMC K7)

خودروی KMC K7 محصول جدید کرمان خودرو است که از اواخر سال ۱۴۰۰ وارد بازار ایران شد و بعد از خودروی تی۸، دومین محصول این خودروساز با برند جدید KMC می باشد.

این خودرو در بازارهای جهانی به اسم Sehole X7  عرضه شده است و در حقیقت نسل جدید جک اس۷  JAC S7 Refine می باشد که پیشتر قرار بود در ایران مونتاژ شود. در ایران مهمترین رقبای کی۷ عبارتند از فیدلیتی ، دیگنیتی، تیگو۷ ، تیگو۸پرو و پژو ۲۰۰۸ می باشد.

قوای فنی و نتایج ریمپ K7

موتور ۱۵۰۰ سی سی مورد استفاده در این خودرو با کد HFC4GC1.6E، برای اولین بار در خودروهای چینی  جک (کی ام سی) تولید داخل از سیستم پاشش سوخت مستقیم (gdi) استفاده کرده که به همراه توربوشارژ و اینترکولر آب خنک توانی معادل ۱۶۱ اسب بخار تولید می کند. این توان البته برای جثه ۱۷۶۵ کیلویی این خودرو کمی نامناسب به نظر می رسد. بطور کلی ریمپ کی ام سی کی۷ به دلیل برخورداری از سیستم پرخوران (توربوشارژ) نتیجه بهتری نسبت به مدل های تنفس طبیعی می دهد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید توان واقعی این خودرو در سرچرخ طبق دستگاه داینو ۱۳۴ اسب می باشد که پس از ریمپ ایسیو به ۱۵۰ اسب ارتقا می یابد. و بیشینه گشتاور این خودرو در سرچرخ ۲۰۱ نیوتن متر بوده که به ۲۴۳ اسب پس از ریمپ ارتقا می یابد.

 

کرمان موتور از این موتور برای خودروهای جک اس۵ نیو و کی ام سی جی۷ KMC J7 نیز استفاده نموده است.

نکات مثبت جک K7

  • طراحی ظاهری متفاوت (تاحدی سلیقه ای)
  • ترمزدستی برقی
  • سقف پانورامیک به همراه سانروف
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • داشبورد با روکش چرم
  • فرمان برقی چند حالته (میزان سفتی فرمان تغییر می کند)
  • کنترل حرکت در سربالایی Hill assist
  • سیستم اتو هولد Auto Hold
  • نمایشگر پشت آمپر تمام LCD
  • صندلی های برقی جلو با ماساژور و طراحی خوب که سرنشین را در بر می گیرد
  • سیستم صوتی اینفینیتی
  • درب صندوق برقی
  • سواری نرم نسبت به کراس اور بودن خودرو

 معایب جک K7

  • لزوم توجه به نگهداری سیستم توربو شارژ و رعایت سیستم تزریق مستقیم
  • تاخیر در عملکرد لیور دنده
  • شنیدن صدا از رودری ها و ستون در کارکرد پایین (ضعف مونتاژ تریم داخلی)
  • تاخیر پدال گاز در شروع حرکت (با ریمپ کی۷ برطرف می شود.)
  • لگ توربوشارژ (با ریمپ کی۷ برطرف می شود.)
  • لزوم استفاده از بنزین با کیفیت جهت حفظ راندمان موتور
  • فقدان شارژر وایرلس با توجه به قیمت خودرو
  • فقدان برف پاکن اتوماتیک
  • تنظیم موتور با نسخه ضعیفتر از بازار جهانی (۱۷۰ اسبی نسخه جهانی)
  • لزوم توجه به سرویس و نگهداری گیربکسهای DCT جک
  • واکنش همراه با تاخیر گیربکش در واکنش به پدال گاز ( با ریمپ کی۷ برطرف می گردد.)
  • کندی در حرکت به عقب (قطعا با ریمپ کی۷ برطرف می گردد.)

ریمپ کی۷ و داینوتیونینگ این خودرو که نتایج توان موتور را در ابتدای مقاله شرح دادیم

معایب نرم افزاری جک K7 که با ریمپ قابل برطرف می باشد:

تاخیر پدال گاز  قابل توجه (کپ کردن در شروع حرکت)

اکثر مالکان خودرو از عملکرد همراه با تاخیر پدال گاز در شروع حرکت گله مند هستند این مشکل در خودروی کی۷ به دلیل تزریق مستقیم و لگ توربو به شکل واضحتری به چشم می آید. علت این موضوع محدود شدن پدال گاز در برنامه ایسیو خودرو می باشد. این موضوع بوسیله ریمپ ایسیو جک T8 کاهش پیدا می کند.

کندی در حرکت به عقب

در اکثر خودروهای کی۷ در هنگام درگیر شدن گیربکس در حالت R کندی عجیبی در شروع به حرکت عقب ایجاد می شود که این موضوع پس از ریمپ کاملا برطرف می شود. علت رخ دادن این ایراد نرم افزاری بوده و شروع به دنده عقب در شیب را برای مالک سخت می کند.

صدای ناک

صدای ناک از دو عامل شمع نامناسب و بنزین بی کیفیت ایجاد می شود. و صدای دنده مُرده رفتن از خودرو به گوش می رسد. مالکان می گویند درصورت استفاده از بنزین سوپر این صدا شنیده نمی شود. اما این بنزین همیشه در دسترس نیست، علت واقعی پدیده ناک لغزش پیستون ها می باشد که این صدا را ایجاد می کند. با اصلاح زمان جرقه زنی (درصورتیکه شمع مورد استفاده در خودرو فرسوده و نامناسب نباشد.) این صدا برطرف می گردد.

مصرف سوخت بالا

در صورتیکه بخواهید از حداکثر توان موتور استفاده نمایید بشدت شاهد افزایش مصرف سوخت خواهید بود. علت این مطلب بالابودن بیش از نسبت سوخت به هوا در دورموتورهای بالا است. این ایراد در جدول نسبت AFR قابل مشاهده و اثبات است.

رفع مکث عملکرد گیربکس

در بیشتر خودروهای کی۷ تعلل عجیبی را در درگیر شدن دنده ها مشاهده می کنید. این نقص از داخل برنامه قابل اصلاح می باشد. و بعد از ریمپ کی۷ مشاهده می کنید که گیربکس نسبت به فرامین راننده گوش به فرمان شده و سریعتر واکنس نشان می دهد.

ارسال دیدگاه