ریمپ ایسیو تیگو ۵ توربو

تیگو ۵ از سال ۹۴ در بازار ایران حضور دارد. اخیرا مدیران خودرو اقدام به عرضه نسخه توربو با کد IE نموده و با نشان MVM عرضه شده. در حقیقت باعرضه مدل جدید تیگو۵ ، مهمترین ضعف این خودرو یعنی قوای فنی ضعیف آن برطرف گشته. موتور جدید به حجم ۱٫۵ لیتر مجهز به توربوشارژر است که ۱۴۷ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را از دور موتور ۱۷۵۰ تولید می کند. گیربکس تیگو ۵ توربو جدید، همان جعبه دنده CVT ارتقا پیدا کرده مورد استفاده در آریزو۶ است. که قابلیت شبیه سازی ۹ حالت تعویض دنده  را دارد.

در کنار موتور جدید ، جایگزینی فرمان برقی با سیستم هیدرولیک قبلی در کنار آپشنهای سابق این خودرو از نکات مثبت آن به حساب می آید. البته قیمت ۷۵۳ ملیون تومانی این خودرو با ظاهر نسبتا قدیمی اش چندان به مذاق خریداران خوش نمی آید.

مزایای ریمپ تیگو ۵ توربو Tiggo 5 turbo 

رفع تاخیر شروع حرکت 

یکی از نارضایتی دارندگان تیگو۵ توربو ، کندی در شروع حرکت می باشد. با توجه به وزن بالای این خودرو (۱۵۴۵ کیوگرم) ، تیونینگ طاهری با اصلاح عملکرد دریچه گاز این مشکل را حل می کند. و مکث شروع حرکت به حداقل خود می رسد.

 رفع ایراد گیر کردن در سربالایی در حرکت به عقب

در اکثر خودروهای چینی با گیربکس CVT این مشکل به چشم می خورد.  این مشکل سبب فشار بیش از حد به گیربکس و آسیب دیدگی آن می شود. در پکیج ریمپ تیونینگ طاهری با اصلاح جداول گشتاور دور پایین، این ایراد به کلی برطرف خواهد شد.

 رفع لگ توربو

بزرگترین ایراد موتورهای توربو که متاسفانه مالکان تا قبل رانندگی از آن بی اطلاع اند، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ در موتور این خودرو با کد SQRE4T15 بطور معمول از حدود ۱۷۵۰ دور بر دقیقه،  وارد مدار شده و در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که اصطلاحا « فول بوست» نامیده می شود.

اما روی دیگر این سکه ابتدای وارد شدن توربو به مدار می باشد. از آنجا که در ابتداری دورگیری ، پره توربو به نهایت دور خود نرسیده، ابتدا مکث یا اصطلاحا کپ زیر پدال گاز ایجاد می کند. سپس شروع به دور گیری می کند. این فرایند لگ توربو  Turbo lag نامیده می شود. در پکیج ریمپ تیونینگ طاهری با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ به حداقل خود میرسد.

کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی

همانطور که میدانید موتورهای توربو به کیفیت بنزین حساس هستند و متاسفانه کارخانه سازنده بنزین پیش فرض این موتور را یورو۵ درنظر گرفته است. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

کاهش راندمان کاتالیزور به دلیل کیفیت پایین بنزین موجود در کشور امری شایع است. گاهی اوقات شاهد پایین آمدن عملکرد کاتالیزور هستیم که توسط ایسیو شناسایی می شود اما در راندمان خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است. اما در پشت آمپر چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا پس از ریمپ در تیونینگ طاهری برای همیشه رفع می گردد. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند

ارسال دیدگاه