نخستین خودروی سواری تویوتا،  “ای‌ای” نام داشت.

تویوتا نامی است که معانی فراتر از یک خودروساز را به ذهن می آورد. تویوتا نمادی از توسعه قدرتمند از یک کسب و کار خانوادگی به یک شرکت حقیقتا جهانی است.

این شرکت خودروساز معروف ژاپنی انواع خودرو سواری و کامیونت (دینا) و کامیون (هینو) – کوچک شهری (دایهاتسو) و لوکس (لکسوس) را تولید می‌کند.

کیفیت برخی از خودروهای تویوتا بقدری زیاد است که بسیاری از ارگان های نظامی و شبه نظامی جهان از چنین محصولاتی استفاده می کنند. سرآمد این محصولات، تویوتا هایلوکس است.

تویوتا کمری، تویوتا هایلوکس و لندکروز از محصولات پرفروش تویوتا در سالهای اخیر بوده اند.

ریمپ ایسیو تویوتا چیست؟

ریمپ ای سی یو تویوتا فرآیند نرم افزاری (بازنویسی کدهای مغز الکترونیکی خودرو یا ECU خودرو) است که توسط مهندس و متخصص ECU بر روی خودرو تویوتا اعمال می گردد تا یکسری قابلیت ها به خودرو اضافه شود یا یکسری محدودیت ها برداشته شود. مثل: حذف کاتاف تویوتا، رفع تاخیر پدال گاز، حذف سنسور دوم اکسیژن  و غیره.

ریمپ ایسیو تویوتا کورولا
ریمپ ایسیو تویوتا کورولا

ریمپ ایسیو برای تویوتا مفید است یا مضر؟

جواب این پرسش بسنگی به این دارد که چه کسی کار ریمپ ایسیو تویوتا را انجام دهد. بطور معمول برخی افراد تازه کار با استفاده از یک دامپ آماده (برنامه های آماده ریمپ ایسیو آماده) کار ریمپ کردن را بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر شرایط فنی خودرو انجام می دهند که در نتیجه مسلم است که آسیب هایی به خودرو وارد می شود. ولی در مراکز حرفه ای و متخصص ریمپ ایسیو تمامی شرایط، در نظر گرفته شده و ریمپ ایسیو تویوتا کاملا بر پایه علمی و فنی انجام گرفته و آسیبی متوجه خودرو نمی گردد.

ریمپ تویوتا کمری
ریمپ تویوتا کمری

ریمپ ایسیو تویوتا کمری

کمری ساخت شرکت ژاپنی تویوتا که در مدل های مختلف از جمله: کمری GL , GLX و SE تولید شده است. این خودرو به دلیل طراحی ظاهری مناسب و تولید در تیپ ها و قیمتهای مختلف در سراسر جهان و ایران مشتریان بیشماری دارد. اما همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکتهای مختلف خودروسازی جهان، این اتومبیل نیز به همراه یکسری از محدودیت ها وارد بازارهای جهانی می شود.

دلیل این محدودیت ها اینست که چون خودروها در مناطق متفاوت با شرایط اقلیمی و جغرافیایی مختلف و قوانین رانندگی هر کشوری استفاده خواهند شد، لذا برای کارکرد بهینه خودرو در تمامی شرایط این محدودیت ها اعمال می شود. این محدودیت ها و ایرادات با ریمپ ایسیو خودرو قابل رفع است.

در مرکز اتوتیونینگ طاهری ریمپ ایسیو تخصصی انواع مختلف تویوتا مانند ریمپ تویوتا یاریس، ریمپ تویوتا کورولا، ریمپ تویوتا RAV4 و … انجام میگیرد که بطور نمونه به بررسی ریمپ ایسیو تویوتا کمری در ادامه می پردازیم:

ریمپ ایسیو تویوتا camry
ریمپ ایسیو تویوتا camry

تغییرات و نتایج بعد از ریمپ ایسیو تویوتا  کمری

افزایش شتاب تویوتا کمری:

با ریمپ ایسیو می توان شتاب اولیه را افزایش داد (در واقع مقدار زمان رسیدن سرعت خودرو از ۰ تا ۱۰۰ را کاهش داد) که برای تویوتا کمری بطور معمول بین ۸٫۹ تا ۹٫۶ ثانیه (بر مبنای مدلهای مختلف) می باشد.

حذف کاتاف:

دور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ است که برای کمری تا حدود ۶۵۰۰ – ۷۰۰۰ بالا می آید. با فرایند ریمپ ایسیو این محدودیت تا هر میزانی که شما بخواهید برداشته می شود.

حذف سنسور دوم اکسیژن:

با وجود اینکه خودروی کمری دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ می باشد، ولی به دلیل بنزین نامرغوب عرضه شده در جایگاه های سوخت مشکلاتی را برای سنسور دوم اکسیژن از جمله خرابی مکرر و هزینه تعمیر و تعویض زیاد را به همراه دارد. از همین رو با انتجام ریمپ ایسیو این سنسور حذف می شود.

تغییر عملکرد فن خودرو (اصلاح دمای آب تویوتا کمری):

این آپشن نیز برای مناطق گرم بسیار توصیه می شود زیرا فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به فعالیت خواهد کرد (دور تند و دور کند) در نتیجه دمای موتور نیز کاهش می یابد.

 

افزایش توان موتور:

برای افزایش توان و گشتاور موتور کمری باید موتور خودرو نیز تقویت شود (در غیر اینصورت کار غیر اصولی و به موتور آسیب می زند)

کاهش مصرف سوخت:

این مورد بازده موتور را در حالت معمول کاهش می دهد (بیشتر برای گرفتن معاینه فنی مناسب است)

رفع کپ دریچه گاز (رفع تاخیر پدال گاز):

به هنگام فشار بر روی پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که این تاخیر نیز به واسطه ریمپ ای سی یو قابل رفع می باشد.

ریمپ ایسیو تویوتا یاریس
ریمپ ایسیو تویوتا یاریس

ریمپ ایسیو انواع تویوتا

در مرکز اتوتیونینگ طاهری ریمپ ایسیو بر روی انواع مختلف تویوتا و مدل های متنوع این خودرو انجام می گیرد. از جمله خدمات این مرکز در ارتباط با این برند عبارتند:

ریمپ ایسیو تویوتا کورولا ، ریمپ ایسیو تویوتا یاریس ، ریمپ ایسیو تویوتا هایلوکس ، ریمپ ایسیو پرادو ، ریمپ ایسیو لندکروز ، ریمپ ایسیو آریون ، ریمپ ایسیو تویوتا راو ۴

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره ۰۹۱۴۶۹۳۹۳۱۵ در تماس باشید