ریمپ ایسیو ام وی ام ایکس ۵۵ | MVM X55

در این مقاله به دلایل ریمپ ام وی ام ایکس ۵۵ ، محصول جدید مدیران خودرو می پردازیم. و درباره نحوه افزایش لذت رانندگی و افزایش شتاب اولیه حرکتی این خودرو نظیر رفع تاخیر اولیه شروع حرکت و اصلاح عملکرد گیربکس اتوماتیک و رفع تاخیر پدال گاز و حذف لگ توربو صحبت خواهیم کرد. اگر در مورد این موضوع اطلاعی ندارید 

معرفی ام وی ام ایکس ۵۵

خودروی MVM X55 یا چری تیگو ۵x از سال ۲۰۱۷ به سبد محصولات چری اضافه شده و از سال ۹۸ توسط مدیران خودرو به بازار عرضه گشته، پلت فرم و موتور و گیربکس مشترک با مدل تیگو ۷ از مهمترین نکات فنی این خودرو به حساب آمده و وزن بالاتر آن نسبت به تیگو۷ می تواند امید بخش رعایت بیشتر نکات ایمنی در این خودرو باشد.

نکات مثبت ایکس ۵۵

  • موتور پرتوان توان و گیربکس هفت دنده DCT (که نسبت به CVT از عملکرد بالاتری برخوردار می باشد.)
  • نمایشگر دیجیتالی ۹ اینچی لمسی به همراه دوربین ۳۶۰ درجه
  • ساعت هوشمند مچی با قابلیت اتصال به سیستم اندروید
  • سانروف
  • سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم auto hold
  • صندلی برقی راننده
  • فرمان برقی

ساعت هوشمند که برای اولین بار در توسط مدیران خودرو در ایکس۵۵ استفاده شده است

نکات منفی ایکس ۵۵

  • عدم هماهنگی موتور توربو با بنزین معمولی
  • تاخیر پدال گاز در شروع حرکت
  • فقدان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • قیمت تمام شده بالا و تیراژ پایین عرضه این خودرو
  • خطر داغ کردن گیربکس DCT در ترافیکها

مزایای ریمپ ایکس ۵۵

رفع تاخیر شروع حرکت 

به دلیل کالیبراسیون خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۵ ، جداول عملکردی دریچه گاز ایسیو این خودرو به گونه ای طراحی شده که در شروع حرکت به آهستگی باز می شود و حتی اگر راننده ناگهان پدال را تا انتها فشار دهد، دریچه گاز کامل باز نمی شود. این نقص پس از ریمپ به طور کامل برطرف می گردد..

 رفع لگ توربو

لگ توربو یکی از ایرادات بدیهی اینگونه موتورها می باشد و به معنی، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ بطور معمول از حدود ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، کم کم وارد مدار شده. در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که به حالت فول بوست Full boost مشهور است. در شروع حرکت، سرعت دوران پره های توربوشارژ به نهایت دور خود نرسیده، راننده مکثی را در ابتدای دورگیری موتور احساس می کند. این فرایند لگ توربو یا Turbo lag نامیده می شود. در پکیج ریمپ تیونینگ طاهری با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ به حداقل خود میرسد.

کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی

همانطور که میدانید موتورهای توربو به بنزین حساس هستند. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.

افزایش توان و گشتاور

باتوجه به اینکه مشخصات فنی این موتور با خودروی تیگو ۷ یکسان بوده، کسب ۸ اسب بخار افزایش توان و ۱۰ نیوتن متر گشتاور سر چرخ با بنزین معمولی اصلا خارج از انتظار نخواهد بود.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

کاهش راندمان کاتالیزور به دلیل کیفیت پایین بنزین موجود در کشور امری شایع است. گاهی اوقات شاهد پایین آمدن عملکرد کاتالیزور هستیم که توسط ایسیو شناسایی می شود اما در راندمان خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است. اما در پشت آمپر چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا پس از ریمپ  برای همیشه رفع می گردد. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند.

 

دلیل داغ کردن گیربکس های دوکلاچه یا CVT چیست و با ریمپ ارتباطی دارد؟

خیر، داغ کردن گیربکسهای DCT به ذات طراحی آنها بر می گردد. در اینگونه گیربکس ها از دو کلاچ برای دنده های زوج و فرد استفاده شده و در ترافیک های مکرر، بهتر است اجازه دهید ابتدا خودرو به حرکت درآمده (پس قرار دادن در در حالت D یا برداشتن پدال گاز) سپس اقدام به فشاردادن پدال گاز کنید. توجه داشته باشید درصورتیکه بلافاصله اقدام به گاز دادن خودرو کنید ، در توقفهای متوالی منجر به داغ شدن گیربکس خودرو خواهد شد.

 

آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی ایکس۵۵ می گردد؟

 ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد، بنا بر این بر گارانتی تاثیر ندارد. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان عاملی برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان استفاده نکنند.

 

ارسال دیدگاه