اثرات فرایند ریمپ ایسیو بر روی پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ میلادی توسط کمپانی پژو در فرانسه تولید شد و ۴ سال بعد، در سال ۱۹۹۸ میلادی، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را به خود اختصاص داد.

نگاه کلی به پژو ۴۰۵

شرکت ‎های خودروسازی داخلی، برای رهایی از دست پیکان که طراحی بسیار قدیمی ‎داشت و تکنولوژی ساخت آن هم از رده خارج شده بود، تصمیم گرفتند سرمایه گذاری جدیدی روی یک خودروی مدرن ‎ مانند پژو ۴۰۵ انجام بدهند. به همین دلیل، خط جدید تولید پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ به وسیله رییس جمهور وقت کشورمان کلید خورد و از همان سال، کار مونتاژ و تولید این خودرو به همراه مدل‏های دیگری از سواری پژو در ایران آغاز شد. از سال ۱۳۷۳ شرکت ساپکو، ساخت داخلی قطعات ۴۰۵ را شروع کرد و موفق شد تا سال ۱۳۷۷ بیش از نیمی ‎از قطعات این خودرو را تولید کند و به این ترتیب، نیاز به واردات این قطعات با قیمت بیشتر از کشور فرانسه را کاهش دهد.

پژو ۴۰۵ که علاوه بر فرانسه، در انگلستان هم تولید می ‎شود، یکی از بهترین خودروهای مونتاژ شده در ایران است و شرکت ایران خودرو تمام تلاشش را کرده تا این خودرو را به عنوان بهترین اتومبیل تولیدی در خاورمیانه معرفی کند. ۴۰۵، زمانی جزو زیباترین خودروهای موجود در بازار ایران، از نظر طراحی بدنه، محسوب می ‎شد و طرفداران بسیاری هم داشت و البته دارد.

مشخصات فنی پژو ۴۰۵

این خودرو دارای حجم موتور ۱۷۶۱ سی سی . حداکثر توان موتور ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه می باشد.

ضرورت ریمپ ایسیو در پژو ۴۰۵

در پژو ۴۰۵ علی الخصوص مدل های جدید آن که حتی بسیار کم کارکرد هم هستند، خطاهای مختلفی در ECU آنها مشاهده می شود که بایستی برنامه بازساری ایسیو (ریمپ ایسیو) در آنها اجرا گردد.

ریمپ ایسیو پژو ۴۰۵
ریمپ ایسیو پژو ۴۰۵

در خودروهای تولیدی شرکت های مختلف به دلیل  شرایط و وضعیت جاده ها، نحوه رانندگی و شرایط آب و هوایی متفاوت ساخته می شوند ، ای سی یو آنها دارای یکسری محدودیت ها است که در فرآیند ریمپ ایسییو ۴۰۵ این محدودیت ها برداشته شده و  برنامه ECU دوباره بصورت اختصاصی برای خودروی شما اجرا می گردد.

اثرات ریمپ ایسیو پژو ۴۰۵

– افزایش توان موتور ۴۰۵
– افزایش شتاب پژو ۴۰۵
– حذف سنسور دوم اکسیژن پژو ۴۰۵
– اصلاح دمای آب ۴۰۵
– افزایش شتاب اولیه پژو ۴۰۵
– رفع کپ دریچه گاز ۴۰۵
– حذف کاتاف پژو ۴۰۵
– کاهش مصرف سوخت پژو ۴۰۵
– رفع تاخیر پدال گاز پژو ۴۰۵
– تغییر عملکرد فن خودرو ۴۰۵

2 thoughts on “اثرات فرایند ریمپ ایسیو بر روی پژو ۴۰۵

  1. بزرگ زاده

    سلام و روز بخیر جناب طاهری یکی دو تا سوال در خصوص ریمپ ۴۰۵ برام مطرح شده که اگر پاسخ بدین خیلی ممنون می شم.
    ۱. آیا ریمپ کردن، کل تنظیمات خودرو ۴۰۵ رو برای یک ecu با نام ssat بهینه می کنه؟
    ۲. آیا ریمپ کردن رابطه مستقیمی با طول عمر خودرو و کاهش هزینه های اون داره؟

    1. درمورد سوال اول بله این ایسیو، ریمپ میشه و کارایی موتور و شتاب خودرو بهینه میشه.
      در ارتباط با سوال دوم که آیا ریمپ ایسیو موجب افزایش طول عمر خودرو و کاهش هزینه های آن میشه جند مورد حائز اهمیت است: ریمپ ایسیو هم میتونه عمر موتور رو کاهش بده و هم برعکس
      فرایند ریمپ ایسیو اگه در شرکت معتبری انجام نشه باعث آسیب به موتور میشه و اگه اضولی و توسط شخص متخصص، ریمپ بشه عمر موتور افزایش پیدا میکنه
      با تشکر از توجه شما

ارسال دیدگاه