ریمپ ایسیو مزدا

ریمپ ایسیو مزدا

مزدا موتور کورپوریشن ( マツダ株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی چندملیتی است، که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد.

شرکت مزدا به‌عنوان تولیدکننده ابزار و ماشین‌آلات در سال ۱۹۲۰ پایه‌گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ‌افزار نمود. نخستین خودرو دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد.

مزدا در ایران

خودروهای سواری و وانت‌های مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. «مزدا ۹۲۹ کوپه» به یکی از خودروهای کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانت‌های مزدا نیز از آن زمان تاکنون در ایران مورد استفاده بوده‌اند

از مزایای ریمپ مزدا ۳ می توان به افزایش قابل توجه توان و گشتاور ، افزایش ریسپانس پدال گاز ، رفع ایراد ناک  در مواردی که ناک دارند ، سازگار شدن خودرو با بنزین جایگاه ها ، اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس بخصوص در مدل های نیو ، رفع کندی حرکت اولیه و برطرف کردن ایراداتی که مشکل عملکردی ایجاد نکرده ولی باعث روشن شدن چراغ چک می شوند ، اشاره نمود.

ویژگیهای مزدا ۳

نسل اول این خودرو در سال های ۱۳۸۹- ۱۳۸۶ (۲۰۱۰ – ۲۰۰۷) و همچنین نسل دوم آن در قالب تیپ های گوناگون سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) توسط خودروسازی بهمن مونتاژ گردید.

قابلیت حرکتی قابل توجه به لطف هماهنگی عالی گیربکس اتوماتیک و موتور و محبوبیت برند مزدا به دلیل خوشنامی مدل ۳۲۳ موجب شد در بدو ورود به بازار بشدت مورد توجه قرار بگیرد. هر چند کمبود لوازم یدکی و تعمیرکار متخصص برای این خودرو از قدیم تا کنون جزو مسایل لاینحل باقی مانده و بطور کلی نمایندگیها قادر به حل تمامی اشکالات خودرو نیستند.

نسل دوم مزدا ۳ در دو تیپ هاچبک و سدان مجهز به پیشرانه دو لیتری و مجهز به گیربکس۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض بصورت دستی برای راننده روانه بازار شد. در سال ۱۳۹۲ نیز تعدادی محدود  از این خودرو با پیشرانه ۱٫۶ لیتر و مجهز به گیربکس ۵ دنده دستی  تنها در تیپ سدان به بازار ارائه گردید. فقدان سانروف و رینگ اسپرت را می توان از علایم ظاهری آن دانست.

سنسور باران ، سیستم چرخش چراغ به همراه فرمان ، کامپیوتر سفری ، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما بصورت مجزا برای سرنشینان جلو ، فرمان الکتروهیدرولیک ۴ حالته و گیربگس تیپ ترونیک مجهز به شیفتر پشت فرمان اشاره نمود از نکات مثبت نسل دوم و ارتفاع کم ماشین در مزدا۳ نیو مشکل کوبش و گیرکردن خودرو به زمین و لوازم یدکی بسیار گران از ایرادات آن بحساب می آید، البته در گیربکس ۵ سرعته، سرعت معکوس کشیدن نیز با تاخیر مواجه است.

مشخصات ایسیو مزدا ۳

ایسیو این خودرو در هر دو نسل از برند میتسوبیشی می باشد که نحوه ریمپ و کالیبراسیون آن باید به دست افراد متخصص سپرده شود همچنین ریمپ این ایسیو بدون باز شدن و از طریق پورت OBD صورت می گیرد و به دلیل اختلاف ماهیت ایسیو های ژاپنی با اروپایی ریمپ آن روش متفاوت تری دارد.. پیشرانه مزدا ۳ به صورت ۴ سیلندر خطی DOHC-16v با نسبت تراکم ۱۰٫۰ می باشد که نمونه دو لیتری آن می تواند قدرت ۱۴۷  اسب بخار آن و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر را ارائه دهد.

پس از ریمپ مزدا ۳ چه تغییراتی خواهد کرد؟

  • افزایش ریسپانس پدال گاز

در طراحی ایسیوهای جدید از که دریچه گاز برقی استفاده می شود، محدود نمودن هوای ورودی توسط دریچه گاز منجر به ایجاد تاخیر در گاز خوردن خودرو می گردد.  در پروسه ریمپ مزدا ۳ رابطه پدال گاز و دریچه گاز خطی شده و به میزان فشردن پدال ، دریچه نیز باز می گردد و تاخیر پدال گاز خودرو شما بطور کامل برطرف می شود.

  • افزایش شتاب و توان

کارشناسان  تیونینگ طاهری بر پایه دانش و تخصص خود و کالیبره ایسیو این خودرو بر اساس آب و هوای کشور،  توان این خودرو را ۵ الی ۸ اسب بخار و گشتاور آن را تا ۱۵ نیوتن متر افزایش می دهند.

  • سازگار شدن با بنزین ایران

با توجه به کالیبراسیون این موتور با بنزینهای با کیفیت، در صورت استفاده از بنزین نامرغوب شاهد افت توان یا صدای ناک خواهیم بود که پس از ریمپ ، موتور خودرو با بنزین بی کیفیت تطبیق داده می شود و مشکل کشش و توان با بنزین بی کیفیت کشور سازگار می گردد و دیگر نیازی به ریختن محلول اکتان نخواهید داشت.

  • کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دور ها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد.

  • اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس

عملکرد گیربکس این خودرو اصلاح شده و زمان معکوس کشیدن آن بخصوص پس از ریمپ مزدا ۳ نیو کاهش می یابد.

  • رفع خطاهای کاذب از جمله فرسودگی کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم

تمامی خطاهای مرتبط با کاتالیست در ریمپ مزدا ۳ به درخواست مشتری عزیز و گرامی قابلیت حذف را دارند و این مشکل با بطور کامل برطرف خواهد شد. به صورتی که بعد از خرابی سنسور اکسیژن دوم و یا خالی نمودن کاتالیست چراغ چک روشن می گردد ولی ایراد عملکردی به وجود نمی آورد و عدم غیر فعال سازی چراغ چک برای خطاهای کاذب مانع از فهمیدن خطای جدید از طریق چراغ چک می شود.

مزایای ریمپ مزدا ۳  :

  1. ۵ الی ۸ اسب بخار افزایش توان بطور متوسط
  2. ۱۵ نیوتن متر افزایش گشتاور
  3. سازگاری با بنزین معمولی جایگاهها
  4. عدم افت توان در دورهای بالا
  5. کاهش مصرف سوخت
  6. اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس
  7. افزایش ریسپانس پدال گاز
  8. رفع کندی حرکت اولیه
  9. رفع صدای ناک در برخی مدلهای مزدا ۳
  10. رفع خطاهای کاذب
  11. کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و آمادگی موتور)