ریمپ کیا اسپورتیج

اسپورتیج SL  سومین نسل این خودرو می باشد. البته در ایران دومین نسلی است که دیده شد. در این نسل به لطف طراح ارشد کیا پیتر شرایر، محصولات این کمپانی صاحب امضای طراحی شدند. به این معنی که با دیدن نمای جلو، قبل از دیدن آرم به برند محصول پی می برید. اسپورتیج و در ادامه اپتیما یکی از معروفترین های طراحی در آن سالها بحساب می آمدند.

مزایا

چهره زیباتر ، افزایش توان پیشرانه، گیربکس ۶ دنده  و فرمان برقی و کیلس و تهویه دوال و دوربین دنده عقب از آپشنهای قابل توجه این خودرو در کنار سیستم های ایمنی فعال به حساب می آید. البته بخاطر واردات از سورس های مختلف اپشنها مکن است متفاوت باشند.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

معایب

تاخیر پدال گاز در شروع حرکت، کشش دور پایین ضعیف نسبت به قدرت موتور و ناک سر گاز از نکات منفی آن به حساب می آیند. حساسیت و خرابی کاتالیزور به دلیل بنزین نامرغوب از دیگر مشکلات این خودرو به حساب می آید.

خرابی مندل های عقب در کیلومترهای قبل ۶۰ هزار از دیگر ایرادات فنی آن بحساب می آیند. همچنین سواری خشک در مقایسه با نسل قبل آن نیز خوشایند برخی مالکان نیست.

نتایج ریمپ کیا اسپورتیج

  • رفع سنگینی شروع حرکت ( تیز شدن واکنش پدال گاز)

یکی از معایب استفاده از دریچه های گاز برقی، وجود تاخیر در آغاز حرکت می باشد. عملکرد دریچه گاز این خودرو با پدال گاز رابطه خطی ندارد. یعنی شما به میزانی که پدال گاز را فشار می دهید ، دریچه گاز توسط ایسیو باز نمی شود. به همین دلیل در دورهای پایین شاهد تاخیر در دورگیری موتور هنگام تخته کردن پدال گاز هستید.
در پروسه ریمپ اسپورتیج در تیونینگ طاهری رفتار پدال گاز در ایسیو خودرو اصلاح می شود. بطوریکه لذت رانندگی در حین تخت کردن پدال گاز دوچندان می شود.

  • افزایش شتاب و توان در دورهای نهایی

با تنظیم ایسیو این خودرو به روش OPTIMAL CALIBRATION ، توان و گشتاور خودرو بصورت محسوس افزایش یافته و پس از ریمپ تا ۱۰% بر توان خودرو افزوده می شود. شتابگیری بهتر در سرعتهای بالا از مهمترین تاثیرات ریمپ است.

  • رفع ناک سرگاز و سازگار شدن با بنزین ایران

یکی از ایرادات اسپورتیج، عدم همخوانی موتور با بنزین معمولی می باشد. ایسیو این خودرو برای دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو۵ تظبیق داده شده. اما عدم دسترسی به بنزین با کیفیت موجب کاهش راندمان موتور، بالارفتن مصرف و ناک سرگاز (صدای چق چق در حین شروع حرکت) می گردد.
یکی از مهمترین مزایای ریمپ تطبیق ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت جایگاه است که مالک را از بنزین سوپر یا اکتان بی نیاز می کند.

  • رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

در صورت حذف کاتالیزور یا پایین آمدن راندمان آن، چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا ایراد عملکردی به وجود نمی آورد و  این ایراد به سادگی حذف می شود. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند.

  • کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دور ها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد.