لیفان ۸۲۰ لوکس ترین محصول برند LIFAN می باشد. از اواخر سال ۹۴ به بازار عرضه شد. جنجال عجیب رسانه ها برای نسبت دادن این خودرو به تویوتا کمری از همه جهات نشاند هنده تلاش جدی خودروساز برای گول زدن مشتری ها بود! ادعا شده بود موتور این خودرو همان موتور تویوتا کمری است. غافل از اینکه موتور این خودرو یکی از محصولات قدیمی شرکت میتسوبیشی است.

ریمپ لیفان ۸۲۰ 
ریمپ لیفان ۸۲۰

نکات مثبت لیفان ۸۲۰: فضای جادار اتاق، سانروف، صندلی برقی راننده، نمایشگر ۷ اینچی با پشتیبانی GPS و موتور توانمند نسبت به حجم اتاق.

 نکات منفی لیفان ۸۲۰:  مصرف سوخت بالا، ناهماهنگی عملکرد گیربکس با موتور و سرویس دهی نامناسب و به موقع نمایندگی ها

مشخصات ایسیو لیفان ۸۲۰

ایسیو خودروی لیفان ۸۲۰ از نوع Delphi MT22.5 بوده که مانند سایر خودروهای چینی نیاز به بومی سازی با  شرایط اقلیمی ایران دارد. برای مثال اعمال استاندارد یورو ۵ بر ایسیو این خودرو تنها موجب ایجاد محدودیت هایی نظیر کندی و افزایش مصرف خواهد بود. چرا که هنوز در کشور سوخت یورو ۵ وجود ندارد.

 در مرکز تیونینگ طاهری بدون باز کردن ایسیو و برای اولین بار در ایران این ایسیو را ریمپ کرده است.  با اصلاح پارامترهایی مانند سوخت، جرقه، پدال و دریچه گاز برقی،  توان موتور را به اندازه ۸ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۰ نیوتن متر سرچرخ افزایش دهد.

نتایج ریمپ لیفان ۸۲۰

افزایش شتاب و تاپ اسپید موتور :

پیشرانه این اتومبیل به لحاظ توان خروجی قدیمی محسوب می شود. چرا که قدرت ۱۵۸اسب‌بخار برای ۲.۴ لیتر حجم، بسیار کم می باشد. این قدرت تقریبا برابر با موتور کیا سراتو سایپایی است. این معضل با اصلاح کالیبراسیون ECU با آب و هوای ایران اصلاح می شود. در نتیجه شتاب خودرو افزایش چشمگیری می یابد. 

دریچه گاز لیفان ۸۲۰  برقی است و کنترل آن توسط ECU انجام می شود. به همین دلیل در صورتیکه شما پدال را ناگهان تا انتها فشار دهید، دریچه گاز تا انتها باز نمی شود. در نتیجه خودرو با تاخیر به فشار پدال واکنش می دهد. که با اصلاح جداول دریچه گاز، این تاخیر برطرف می گردد.

کاهش مصرف سوخت لیفان ۸۲۰

مصرف سوخت لیفان ۸۲۰ بالا می باشد. حتی در حالت رانندگی معمولی نیز مصرف غیرمنطقی می باشد.  با تنظیم نسبت  AFR، مصرف سوخت را تا یک لیتر کاهش می دهد. این کار با توجه به سوخت بی کیفیت عرضه شده در سراسر کشور تنظیم  می شود.

 رفع کندی و داغ کردن گیربکس اتوماتیک:

Lifan 820 به ‌واسطه وزن زیاد و پیشرانه تنفس طبیعی، شتاب و سرعت عمل خوبی ندارد. کندی را در این خودرو به‌طور واضح می‌توان احساس کرد. از سویی دیگر رفتار گیربکس نیز این مشکل را دوچندان می کند. تیونینگ طاهری با اصلاح رفتار گیربکس، واکنش پدال گاز در معکوس کشیدن و شتابگیری  سریعتر خواهد شد. همچنین پس از ریمپ، مشکل داغ شدن گیربکس خودروی شما نیز برطرف خواهد شد.

  مزایای ریمپ لیفان ۸۲۰ 
  • رفع ایراد داغ کردن گیربکس  Lifan 820
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش توان تا ۱۰% و گشتاور تا ۱۵%
  • رفع کپ اولیه
  • افزایش شتاب
  • رفع تاخیر دریچه گاز
  • بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  • بهبود و نرم تر شدن در تعویض دنده ها و معکوس های سریعتر