ریمپ ایسیو سراتو

کیا سراتو سدان جمع و جور کره‌ای است که از همان نسل اول وارد بازار خودرو ایران شد و تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، هر سه نسل سراتو به خریداران داخلی عرضه شدند. کیا سراتو ۲۰۱۸ آخرین مدل سدان کره‌ای است که می‌توان در بازار داخلی پیدا کرد. این خودرو را می‌توان نمونه‌ای برای یک محصول کارا و کاربردی دانست که می‌تواند نیازهای یک خانواده ۴-۵ نفره را برآورده کند.

مزایا و معایب

+ فضای داخلی مدرن و باکیفیت

+ کابین و صندوق جادار

+ امکانات ایمنی و رفاهی مناسب

+ کیفیت ساخت بالا

– سواری خشک

– موتور MPi

مشخصات فنی سراتو

مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۱۸ موجود در بازار ایران با سراتوهای عرضه‌شده در بازارهای جهانی یکسان است. یک موتور ۲ لیتری MPi با قدرت ۱۵۹ اسب بخار زیر کاپوت خودرو قرار دارد و در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد تا رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای کیا سراتو، ۱۰.۵ ثانیه طول بکشد.

اگرچه سراتو ۲۰۱۸ خودرو اسپرتی نیست، اما چابک به نظر می‌رسد و پیچ‌ها را به راحتی رد می‌کند. کیفیت سواری خشک‌تر از آن است که از یک ماشین برای استفاده روزانه انتظار می‌رود و پستی و بلندی‌ها جاده تا حدودی به کابین منتقل می‌شود. با این حال، عایق‌بندی مناسب موجب شده تا نفوذ سر و صدای مسیر به کابین در کمترین حد باشد.

کیا سراتو ۲۰۱۸ دارای سه حالت رانندگی Eco و Normal و Sport است. حالت اکو، پیشرانه را برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و رانندگی اقتصادی تنظیم می‌کند، اما حالت اسپرت، رانندگی هیجان‌انگیزتری را ایجاد می‌کند.

کیا سراتو ۲۰۱۸ آپشنال که در دسترس خریداران ایرانی قرار دارد، مجهز به پدال شیفتر پشت فرمان است تا راننده بتواند در صورت نیاز، دنده را خودش عوض کند.

 مشخصات کلی سراتو

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۵۹ اسب بخار
گشتاور ۱۹۴ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب  ۱۰.۵ ثانیه
سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان
نوع رینگ آلومینیومی

نتایح ریمپ سرلتو

افزایش توان،رفع تاخیر دریچه گاز،افزایش کاتاف، حذف محدودیت سرعت ،کاهش مصرفی سوخت،افزایش شتاب چشمگیر و تغییرات نرم افزار گیربکس به منظور رفع دنده مرده رفتن، بهبود معکوس و رفع ضربه در هنگام تعویض دنده

در  ویدئوی زیر نتیجه ریمپ ایسیو سراتو و سازگاری با بنزین انجام شده در تیونینگ طاهری را مشاهده می کنید: