ریمپ رنو سیمبل

ریمپ ایسیو رنو سیمبل

رنو سیمبل، خودرویی است که در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی فرانسوی معرفی شد و چند سال بعد، از طریق نگین‌خودرو به کشور ما هم رسید. این محصول اشتراکات زیادی با تندر ۹۰ دارد اما با این حال در بسیاری از قسمت‌ها دست خوش بازنگری قرار گرفته و با ظاهر زیباتر، کابین شکیل‌تر و جادارتر، امکانات بیشتر و پیشرانه و گیربکس اندکی اصلاح شده آمده تا راه پدر را بهتر از قبل ادامه دهد.

معرفی رنو سیمبل

رنو سیمبل همچون تندر ۹۰ روی خصلت‌های اقتصادی تاکید ویژه‌ای داشته و اولویت کار خویش را بر پایه نکاتی نظیر کیفیت فنی بالا و پایین نگاه داشتن استهلاک و هزینه‌های نگهداری در کنار کارآیی مناسب استوار ساخته است. اما تفاوت سیمبل با تندر این است که رنو برای ساخت این نسل، مقداری از محافظه کاری قبل کاسته و جذابیت‌های نسبی را چاشنی کار نموده. مثلاً سیمبل از نظر ظاهری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده و در داخل کابین هم به فرم شکیل‌تری دست یافته است. البته کیفیت پلاستیک‌های داخلی هنوز هم چنگی به دل نمیزند و فرم نیمکت مانند صندلی پشتی همچنان بر قوت خود باقی مانده، اما افزایش فاصله میان محورهای جلو و عقب در کنار بهبود فرم صندلی‌های جلو به افزایش سطح رفاه کابین منجر شده است. همچنین وجود آپشن‌های متنوع (در نسخه فول) نظیر نمایشگر مرکزی، سیستم تهویه اتوماتیک و کروزکنترل نیز به جذابیت‌های داخلی محصول اقتصادی رنو افزوده‌اند تا داخل ماشین حس بهتری در قیاس با تندر ۹۰ داشته باشیم. حتی هندلینگ سیمبل هم به لطف تغییر فاصله چرخ‌ها و همچنین کاهش نسبی مرکز ثقل اتومبیل تا حدودی ارتقا یافته، هرچند هنوز فاصله زیادی با سطح ایده‌آل وجود دارد. با این وجود مشکلاتی مثل سطح آپشن‌های پایین‌تر از رقبای چینی و خشکی بیش از حد پلاستیک‌های کابین از جمله نکات منفی اصلی سیمبل به حساب می‌آیند.

مشخصات رنو سیمبل

پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک سیمبل از نظر ساختار کلی شباهت‌های زیادی با همان مدل قدیمی کار شده روی تندر ۹۰ دارند، اما در محصول جدید رنو مورد اصلاحات جزئی و برنامه‌ریزی مجدد قرار گرفته‌اند که این تلاش به ۵ نیوتن‌متر گشتاور بالاتر و رفتار نرم‌تر گیربکس منتهی شده است. البته تعداد کم دنده‌ها در سربالایی‌های شدید نقطه ضعف گیربکس را بروز میدهند، چراکه فاصله میان ضرائب نسبتا زیاد است، با این حال میتوان شتاب و توانایی‌های حرکتی کلی سیمبل را قابل قبول و حتی به نسبت رده قیمتی خوب توصیف نمود. در واقع ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی شاید در نگاه اول اعداد شگفت‌انگیزی محسوب نشوند اما برای وزن سبک سیمبل (حدود ۱۰۸۱ کیلوگرم) کاملاً کافی به نظر می‌رسند. بخصوص که هماهنگی مناسبی میان موتور و گیربکس ماشین برقرار شده تا نماینده اقتصادی رنو در کنار شتاب‌گیری قابل قبول، از مصرف سوخت مناسبی نیز بهره برد.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

از دیگر مشخصات فنی سیمبل می‌توان به مواردی نظیر سیستم تعلیق مک فرسون جلو و میله پیچشی (Torsion Beam) عقب، فرمان هیدرولیک (که البته مقداری سفت است) و ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب اشاره نمود. بد نیست اشاره کنیم که پدال ترمز سیمبل، واکنش‌های نسبتاً خوبی از خود نشان میدهد اما در هر صورت استفاده از ترمز کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب به نوعی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، بخصوص که بسیاری از رقبای این رده قیمتی از نوع ۴ چرخ دیسکی استفاده نموده‌اند. همچنین نبود سیستم کنترل پایدرای الکترونیکی از دیگر نکات منفی سیمبل است که ترکیب آن با مرکز ثقل نسبتاً بالا و لاستیک‌های باریک ماشین باعث شده سطح پایداری و هندلینگ از شرایط ایده‌ل فاصله گیرد.

مزایای ریمپ ایسیو رنو سیمبل

وقتی خودروی خود را برای ریمپ به اتوتیونینگ طاهری می آورید، از برنامه فابریک خودروی شما بک آپ گرفته شده و سپس با برنامه ما که به روش Optimum Calibration مجدد برای شرایط آب و هوایی و سوخت بی کیفیت داخلی کالیبره می­ شود. در نظر داشته باشید ایسیو این خودرو با تندر۹۰ اتوماتیک و ساندرو متفاوت بوده و کد ۳۱۳۰ از شرکت کانتیننتال می باشد.

از دیگر فواید ریمپ رنو سیمبل عبارتند:

رفع خطای P0420 کندی کاتالیست ( درصورت حذف کاتالیست یا فرسودگی آن)

کاهش مصرف سوخت تا نیم لیتر بصورت تضمینی

رفع کامل تاخیر پدال گاز از دیگز مزایای ریمپ ایسیو  رنو سیمبل

افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور

افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو

رفع  کُندی گیربکس نسبت به درخواست های راننده.

ارسال دیدگاه