ریمپ ایسیو پارس تندر

پارس تندر یک نسخه به روز شده یا شاید فیس لیفت شده از رنو تندر ۹۰ است که در سال ۱۳۹۲ توسط پارس خودرو معرفی و تولید شد. تندر ۹۰ سال‌ها بدون هیچ گونه تغییری بر روی خط تولید قرار دارد و به دلیل انتقادی که نسبت به طراحی ظاهری آن می‌شد، پارس خودرو تصمیم به عرضه پارس تندر گرفت. تنها تفاوت تندر پلاس با تندر ۹۰ در طراحی چراغ‌های عفب آن است و در نمای جانبی و جلو، هیچگونه تغییری در مقایسه با تندر ۹۰ حاصل نشده است.

ریمپ ایسیو پارس تندر
ریمپ ایسیو پارس تندر

این روند برای کابین و ویژگی‌های فنی هم ادامه دارد و پارس تندر بدون تغییر در کابین و موتور به تولید می‌رسد. نمی‌توان گفت تندر پلاس یک خودرو کاملا جدید است و طراحی ظاهری زیبایی دارد. ما تنها با یک تندر ۹۰ با چراغ‌های عقب متفاوت روبه‎‌رو هستیم. البته پارس تندر توانسته از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ۴ ستاره کیفی کسب کند در حالی که تندر ۹۰ موفق به دریافت ۳ ستاره کیفی شده است.

پارس تندر از همان موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۰ نیوتن متر تولید کند. پارس تندر کمی از تندر ۹۰ معمولی گران‌تر است و با اختلاف قیمت چند میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

 

نتایج ریمپ ایسیو پارس تندر

افزایش توان موتور پارس تندر :

در واقع گشتاور خودرو افزایش می یابد ( معمولا برای خودروهای مسابقه ای صورت می گیرد) چون نیاز به تقویت موتور نیز می باشد .

کاهش مصرف سوخت پارس تندر :

این آپشن بسیار برای گرفتن معاینه فنی خودرو توصیه می شود.

تغییر عملکرد فن خودرو پارس تندر :

فن دور تند و دور کند در دماهای پایین تری روشن می شود که سبب می شود خودروی در شرایط ایده آل تری کار کند .