ریمپ ایسیو سورنتو

سورنتو با تعداد سیلندر ۴ (۱۶ سوپاپ) و حجم موتور ۲۳۵۹ سی سی یکی از انواع مدلهای کیا موجود در بازار ایران می باشد.

سورنتو و ریمپ ایسیو

خودروی سورنتو ساخت شرکت کیاموتورز کره از سال ۲۰۰۲ تا کنون تولید و عرضه گردیده است. موتور این خودرو در نسل های جدید از نوع GDI بوده که توان تولید ۱۸۸ اسب بخار (۲۴۰۰ سی سی) می باشد. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است.

سورنتو همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکت های خودروسازی با یکسری محدودیتها برای مشتریان تولید می شود. علت این محدودیت ها در تفاوت شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورهاست (با توجه به اینکه قرار است این خودروها در کشورهای مختلف عرضه شود) و برخی از این محدودیت ها به خاطر برخی قوانین رانندگی کشورها نیز اعمال شده است.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

نتایج ریمپ ایسیو سورنتو

مرکز اتوتیونینگ طاهری با انجام ریمپ ایسیو سورنتو و ارایه خدمات موجوب بهبود عملکرد موتور و رفع محدودیت ها می گردد. برخی از این خدمات و نتایج ریمپ ایسیو سورنتو عبارتند از:

  • افزایش شتاب کیا سورنتو :

در واقع شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو که برای سورنتو حدود ۱۰٫۲ ثانیه است کاهش می یابد (حداکثر تا ۲ ثانیه)

  • حذف سنسور دوم اکسیژن سورنتو :

در ایران این سنسور خرابی بسیار بالایی روی خودروهایی که دارای استاندارد یورو ۴ هستند، دارد و دلیل آن کیفیت نامناسب بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد. هزینه خرابی این سنسور در هر بار برای کیا سورنتو حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان است که تقریبا هر ۳ الی ۴ ماه این تعویض باید صورت گیرد! با ریمپ ای سی یو این مورد هم قابل رفع می باشد.

  • حذف کاتاف سورنتو :

 به مفهوم افزایش دور موتور خودرو است. دور موتور سورنتو در حالت ایده آل تا نهایت ۶۵۰۰ بالا می آید. حال با ریمپ و حذف کاتاف می توان این میزان را تا هر قدر که شما بخواهید افزایش داد (حتی تا آخر! که البته اصولی نیست.)

  • اصلاح دمای آب کیا سورنتو :

 یا تغییر عملکرد فن خودرو که این مورد نیز برای خودرو بویژه در فصول گرم سال و یا مناطق بسیار گرم، ضروری است. این تغییر باعث می گردد که فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار نموده که نتیجه آن عملکرد بهتر موتور خواهد بود.

  • افزایش توان موتور سورنتو :

با انجام ریمپ ایسیو سورنتو، گشتاور خودروی شما افزایش می یابد ولی لازمه ی آن تقویت موتور خودرو است.

  • رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) کیا سورنتو :

زمانی که در حالت درجا روی پدال گاز فشار می آورید، بین عملکرد پدال و فشار شما یک تاخیر چند میلی ثانیه ای که کاملا محسوس است، مشاهده می گردد. با ریمپ ایسیو سورنتو این تاخیر نیز قابل رفع است.

  • افزایش جرقه زنی شمع ها نیز یکی دیگر از فواید فرایند ریمپ ایسیو سورنتو محسوب می گردد.
  • کاهش مصرف سوخت سورنتو :

سورنتو با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و حجم موتور ۲۴۰۰ مصرف نسبتا مناسبی دارد (در حدود ۸ الی ۹ در ۱۰۰ کیلومتر) این آپشن ریمپ چندان توصیه نمی شود چون به خودرو آسیب زده و بازده موتور خودرو را پایین می آورد.