ریمپ ایسیو جک اس ۵ - JAC S

ریمپ ایسیو جک اس ۵ | JAC S5

معرفی جک s5

عرضه JAC S5 توسط بم خودرو از سال ۱۳۹۴ پس از موفقیت مدل مشهور جی ۵ صورت گرفت. در ابتدا این مدل به صورت دنده ای و با یک سال تاخیر با گیربکس اتوماتیک عرضه گشت.

از ایرادات این خودرو مصرف سوخت بالا، تاخیر پدال، لگ LAG توربو، تاخیر گیربکس و صدای آن در معکوس از دو به یک بوده و در مدل دنده دستی نیز صدای ناله از دنده یک و دو حین برداشتن پا از پدال گاز به گوش می رسد.

از جمله نکات مثبت JAC S5، موتور پرقدرت ۱۷۰ اسب بخاری بوده که در داینو به ۱۴۰ اسب واقعی تبدیل می گردد. کیفیت رنگ پایین به دلیل ضعف آستر از دیگر گلایه های مالکان می باشد.

ریمپ ایسیو استیج یک جک اس ۵ توربو با ایسیو بوش(ME7) در تیونینگ طاهری

 

نظر مشتری 👇👇👇

 

 

مزایای ریمپ جک S5 بطور خلاصه

  • رفع لگ Lag توربو 
  • افزایش کشش و گشتاور تا ۱۵%
  • افزایش توان موتور تا ۸ اسب بخار
  • کاهش مصرف سوخت تا ۵% 
  • افزایش واکنش (ریسپانس) پدال گاز و رفع تاخیر
  • رفع صدای ناک در دور میانی (در مدل اتوماتیک)
  • افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید)
  • حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست
  • اپدیت گیربکس و افزایش سرعت عمل در معکوس دهی
  • اصلاح جداول گشتاور جهت دورگیری یکنواخت

ایسیو جک اس ۵

در خودروی اس ۵ از موتور ۲۰۰۰ توربو با کد HFC4GA3 و از دو نوع ایسیو استفاده شده است:

  • در مدل دنده دستی ایسیو دلفی Delphi MT80.
  • در مدل اتوماتیک از ایسیو بوش BOSCH ME7. 

علاوه بر استراتژی متغیر این دو کمپانی در کالیبراسیون، شاهد هستیم. که ایرادات نرم افزاری ایسیو دلفی کمتر بوده و ایراد ناک در این ایسیو کمتر به چشم می خورد. اما در کالیبراسیون شرکت بوش چین، نیاز به اصلاح و بومی سازی برنامه با شرایط آب وهوایی ایران بیشتر به چشم می خورد. ضمن آنکه ایسیو بوش ME7 دارای قفل نرم افزاری بوده و در فرایند ریمپ ابتدا باید این قفل شکسته شود تا فرایند ریمپ به درستی اعمال شو

 رفع Lag توربو

مدت زمان وارد شدن توربو به مدار تا رسیدن آن به دور ماکزیمم راندمان، را لگ توربو می گویند. که راننده با یک کپ یا تاخیر در دورهای پایین آن را زیر پدال گاز احساس می کند. تیونینگ طاهری با اصلاح جدول بوست توربو در برنامه این خودرو، لگ توربو را به حداقل رسانده. و زمان ورود آن به مدار را جلو می اندازد تا موتور زودتر به ماکسیمم گشتاور برسد.

 رفع ایراد شتابگیری پله پله

JAC S5 برای پاس کردن استاندارد یورو۵، گشتاور خودرو به صورت عمدی محدود شده و نتیجه این رویه، بصورت دورگیری پله پله خود را نشان می دهد. یعنی راننده حس افزایش شتاب و توان را بصورت یکنواخت ندارد. در پکیج ریمپ تیونینگ طاهری با اصلاح جداول گشتاور بهینه Torque Optimum روند شتابگیری خودرو تسریع و یکنواخت می شود.

 کاهش مصرف سوخت

یکی از ایرادات بارز جک اس۵ اتوماتیک، عدم کالیبراسیون ایسیو این خودرو با بنزین عرضه شده در جایگاههای ایران می باشد. به همین دلیل دارندگان این خودرو مصرف داخل شهر آن را تا صدی ۱۵لیتر برصد کیلومتر ذکر کرده اند. ما با اصلاح نسبت سوخت به هوا (AFR) و تنظیم جداول سوخت بر اساس بنزین اکتان پایین ایران، این مشکل را به کلی برطرف می کند و تا ۱۵% آن را کاهش می دهد.

 واکنش سریعتر گیربکس اتوماتیک در معکوس دهی 

گلایه خیلی از دارندگان مدل اتوماتیک این است. که در زمان نیاز به معکوس کشیدن گیربکس به موقع عمل نکرده و تاخیر دارد. در پکیج ریمپ این خودرو ایسیو گیربکس نیز آپدیت شده و سرعت عملکرد آن نسبت به سابق ۱۵% بهبود می یابد.

 رفع صدای ناک (شق شق سوپاپ)

صدای ناک که به غلط از سوی مکانیکها به صدای سوپاپ (شق شق) مشهور شده است، در واقع صدای برخورد پیستون با دیواره سیلندر به دلیل احتراق پیشرس می باشد. از ایرادات واضح خودروی اس۵، صدای ناک در هنگام استفاده از بنزین معمولی می باشد که اصلی ترین دلیل آن کالیبراسیون ایسیو با بنزین اکتان بالا (بنزین سوپر) می باشد. صدای ناک موجب فرسودگی موتور و شکستگی پیستونها می گردد.

رفع مشکل تاخیر گاز

دریچه گاز برقی، یکی دیگر از دلایل کاهش ریسپانس پدال گاز در دورهای پایین می باشد. در سیستم دریچه گاز برقی (Electronic Throttle Control)  میزان بازشدن دریچه گاز به مقداری است که در ایسیو تعریف شده نه آن مقداری که راننده پدال را فشار می دهد. به همین دلیل شما در شروع حرکت چه هفتاد درصد پدال را فشار دهید، چه صددرصد، تغییری را در شتاب شروع حرکت مشاهده نمی کنید. باز شدن پدال گاز به صورت کامل (Full Throttle) معمولا بعد از دور موتور ۳۵۰۰ صورت می گیرد، به همین دلیل راننده مجبور است برای دریافت کشش بهتر، دور موتور را بالاتر نگه دارد.

حفظ سلامت قطعات موتور جک S5 در دراز مدت

 از دیگر نکات مثبت ریمپ و کالیبراسیون موتور با بنزین بی کیفیت، افزایش دوام اجزای موتور خودرو می باشد. برای مثال با اصلاح و کنترل دمای احتراق، خطر خرابی واشر منیفولد اگزوز (صدای فس فس اگزوز) و خطر خرابی واشر سرسیلندر که در این موتور بین سیلندر ۲و۳ رخ می دهد، کاهش می یابد. 

د.

ارسال دیدگاه