ریمپ ایسیو اپتیما

کیا اپتیما، یکی از محبوب‌ ترین سدان‌های خانوادگی بازار ایران است.

نگاهی به اپتیما و ریمپ ایسیو آن

اولین سری از کیا‌ اپتیما سال ۲۰۰۶ معرفی شد که خودروی چندان موفقی نبود و به کشورمان نیز راه نیافت. اما نسل دوم آن، اولین اپتیمای بازار ایران بود که در سال ۲۰۰۹ رونمایی و همان‌ سال وارد کشور شد. هرچند در آن سال‌ها، ظاهر و خصوصا چراغ‌های جلوی اپتیما و سراتو، آن‌ها را شبیه به هم و مثل دو برادر با اختلاف اندازه نشان می‌داد، با شروع سال ۲۰۱۰ و رشد فروش حیرت‌انگیز خودروهای کره‌ای، اپتیما هم متحول شد و با چهره‌ای جسور و ظاهری کاملا متفاوت، نقش مهمی در موفقیت جهانی کیاموتورز داشت.

اپتیما هیبرید 2017
اپتیما هیبرید ۲۰۱۷

عملکرد اپتیما ۲۰۱۷ در شتاب‌گیری کمی بهتر شده است؛ اما بهبود چندان چشم‌گیری به‌ شمار نمی‌آید. با این پیشرانه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو معادل ۹ ثانیه است و نهایت سرعت آن به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قدرت بیشینه‌ی پیشرانه در دور موتور ۶۰۰۰ و بیشترین گشتاور معادل ۲۴۰ نیوتن‌متر نیز در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این نکته را نباید از یاد برد که در نشریات خارجی، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این نسخه از اپتیما، معادل ۷.۵ ثانیه عنوان شده است که احتمالا به دلیل نوع بنزین مصرفی آنها است.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

ریمپ اپتیما

اپتیما نیز مانند بسیاری از خودروهای تولیدی کمپانی های خودروساز با یکسری محدودیتها برای مشتریان تولید می شود. علت این محدودیت ها در تفاوت شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورهاست (با توجه به اینکه قرار است این خودروها در کشورهای مختلف عرضه شود) و برخی از این محدودیت ها به خاطر برخی قوانین رانندگی کشورها نیز اعمال شده است.

نتایج ریمپ ایسیو اپتیما

مرکز اتوتیونینگ طاهری با انجام فرایند ریمپ ایسیو اپتیما بصورت تخصصی و ارایه خدمات تیونینگ و ریمپ موجب بهبود عملکرد موتور و رفع محدودیت ها می گردد. برخی از این خدمات و نتایج ریمپ ایسیو اپتیما عبارتند از:

  • افزایش توان موتور اپتیما :

با انجام ریمپ ایسیو اپتیما ، گشتاور خودروی شما افزایش می یابد ولی لازمه ی آن تقویت موتور خودرو است.

 

  • افزایش شتاب اپتیما:

در واقع شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو که برای اپتیما حدود ۹ ثانیه است کاهش می یابد (حداکثر تا ۲ ثانیه)

  • حذف سنسور دوم اکسیژن اپتیما :

در ایران این سنسور خرابی بسیار بالایی روی خودروهایی که دارای استاندارد یورو ۴ هستند ، دارد و دلیل آن کیفیت نامناسب بنزین است. با ریمپ ایسییو اپتیما این مورد هم قابل رفع می باشد.

  • حذف کاتاف اپتیما :

 به مفهوم افزایش دور موتور خودرو است. با ریمپ و حذف کاتاف می توان میزان دور موتور اپتیما را تا هر قدر که شما بخواهید افزایش داد.

  • اصلاح دمای آب کیا اپتیما :

 یا تغییر عملکرد فن خودرو که این مورد نیز برای خودرو بویژه در فصول گرم سال و یا مناطق بسیار گرم، ضروری است. این تغییر باعث می گردد که فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار نموده که نتیجه آن عملکرد بهتر موتور خواهد بود.

  • رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) کیا اپتیما :

زمانی که در حالت درجا روی پدال گاز فشار می آورید، بین عملکرد پدال و فشار شما یک تاخیر چند میلی ثانیه ای که کاملا محسوس است، مشاهده می گردد. با ریمپ ایسیو اپتیما این تاخیر قابل رفع است.

  • افزایش جرقه زنی شمع ها نیز یکی دیگر از فواید فرایند ریمپ ایسیو اپتیما محسوب می گردد.