خودروهای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ به یکی از پُرمخاطب ترین خودروهای بازار تبدیل شده اند و با توجه به نیاز امروز و آپشن های جالب و لوازم افترمارکت زیاد مورد توجه خودرو دوستان و تیونرها قرار گرفته است.

موتورهای سری TU یک خانواده از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن می باشند. این موتورها در سال ۱۹۸۶ با خودرو Citroën AX معرفی شدند که جایگزین خانواده X در آن زمانه شد. TU ها در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو – که به نام TUD شناخته می شود در – دسترس هستند.

اتوتیونینگ طاهری تغییرات انواع ایسیوهای bosch-siemens-avl-crouse  و.. را بر بروی انواع مدل ها به صورت تخصصی و با بالاترین راندمان ممکن در ۴ استیج مختلف ارائه می کند.

مرحله۱ (ریمپ اکونومیک) : در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ریمپ بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال می گردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودرو های  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد . در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

الف – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می آید.

ب – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام می گردد.

ج – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

مرحله ۳ : ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت  و تغییر یافته : در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه  اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال می گردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

الف– در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می آید.

ب– همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام می گردد.

ج – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام می گردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

در این استیج ریمپ بر روی داینو و با استفاده از WIDE BAND و NOCK DETECTOR انجام میشود. استفاده از این سه مورد باعث می گردد. بهترین نسبت سوخت و هوا که در موتور های مسابقه ای و الکل سوز به طور کامل فرق دارد به طور دقیق به دست اورد، همچنین استفاده از ناک دیتکتور به ما این اجازه را می دهد که اوانس جرقه برای حداکثر توان و گشتاور موتور را بدون رسیدن به احتراق پیش رس به ماکسیمم رساند.

در موتورهایی که مجهز به کلیه لوازم هستند و برای مسابقه ستاپ شده اند به علت تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد،سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداشته و به همین علت اتوتیونینگ طاهری، سنسور اکسیژن را از حلقه کنترلی خارج نموده و سیستم را OPEN LOOP می کند.

آپدیت پژو ۲۰۶:

*حذف کپ دریچه گاز

*کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

* کاهش و اصلاح دمای فن

* حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

* حذف و تغییر محدوده کاتاف

* رفع مشکل استارت سرد

* تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

* حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

* حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

* تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور.