ریمپ ایسیو فورد

شرکت خودروسازی فورد، هم‌اکنون دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده آمریکا بوده و از پایان سال مالی ۲۰۱۱ به‌عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود . این شرکت در سال ۲۰۱۰ در فهرست فرچون ۵۰۰ در جایگاه هشتمین شرکت بزرگ در ایالات متحده شناخته شد . در حال حاضر شمار کارکنان شرکت فورد بیش از ۲۱۳ هزار نفر اعلام شده، که در ۹۰ کارخانه این شرکت در سراسر جهان، فعالیت می‌کنند.

  در تیونینگ طاهری تمامی پروسه ریمپ خودروهای وارداتی با دستگاه‌های به‌روز و اورجینال و نرم افزار اورجینال شرکتی انجام می‌‌‌‌‌گیرد.

اولین خودروی جهان در شرکت فورد تولید شد. گرچه این شرکت در سال ۱۹۰۳ تأسیس شد، اما هفت سال پیش از آن هنری فورد، بنیانگذار شرکت ، به عنوان یک مهندس جوان و خلاق ، اولین وسیله نقلیه چهار چرخ را ابداع کرده و ساخته بود . این وسیله که چهارچرخ (QUADRICYCLE)نامیده می‌شد، مانند یک قایق، با فرمانی رانده می‌شد و بدون اینکه امکان برگشت به عقب داشته باشد ، با دو سرعت متفاوت حرکت می‌کرد.

ریمپ ایسیو فورد موستانگ ۲۰۱۹ در مرکز اتوتیونینگ طاهری
ریمپ ایسیو فورد موستانگ ۲۰۱۹ در مرکز اتوتیونینگ طاهری

لیست متنوع خودروهایی که شرکت فورد در بیش از صد سال تولید کرده، حجم یک کتاب را اشغال می‌کند. اولین مدل شرکت فورد، خودروی فورد مدل ای و اولین مدلی که به تولید انبوه رسید فورد مدل تی بود، که ابتدا تنها با رنگ مشکی تولید می‌شد و سپس در رنگ‌های دیگر نیز عرضه گردید. مدل تی فورد رکورد بیشترین تولید یک مدل خودرو در جهان را دارد و از مدل فولکس‌واگن بیتل نیز پیشی گرفته است.

فرایند ریمپ ایسیو فورد

ریمپ ای سی یو یا همان تقویت نرم افزاری واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودروست.

ECU یا همان کامپیوتر خودرو وظیفه هماهنگ‌سازی، کنترل و نظارت بر صحت عملکرد بسیاری از متغیرها و پارامترهای مرتبط با عملکردهای الکترونیکی نظیر میزان و زمان پاشش سوخت، نسبت ترکیب سوخت با هوا، دمای شروع به کار فن و غیره را برعهده دارد. در واقع ایسیو بطور پیش‌فرض برنامه‌ریزی شده تا بر سیستم سوخت‌رسانی، جرقه زنی و سایر ادوات برقی-الکترونیکی خودروهای انژکتوری از طریق یکسری داده‌ها و دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده به نام مپ، نظارت و کنترل داشته باشد.

در اکثر مواقع کارخانه سازنده، برنامه پیش ‌فرض ایسیو و ارقام پارامترهای مربوط به آن را برای تمام مناطق و شرایط آب و هوای یک کشور به طور یکسان در نظر می‌گیرد؛ حال آنکه به طور مثال اگر بین دو منطقه شهری در یک کشور اختلاف ارتفاع قابل توجهی وجود داشته باشد، غلظت اکسیژن در هوای این مناطق با یکدیگر متفاوت بوده و در نتیجه هوای دریافتی توسط پیشرانه‌ها در این دو شهر کیفیت متفاوتی خواهد داشت. اختلاف غلظت اکسیژن در هوای این شهرها باعث می‌شود تا کیفیت انفجار درون سیلندر و کارایی پیشرانه‌ها در این دو شهر نسبت به یکدیگر متفاوت بوده و راندمان موتور در یکی نسبت به دیگری با کاهش روبه‌رو شود؛ بنابراین مالک خودروی فورد نمی‌تواند از تمام ظرفیت و توانمندی اتومبیل خود بهره‌مند شود.

برای رفع این مشکل کافیست تا تغییراتی در ارقام پارامترهای پیش‌فرض ایسیو اعمال گردد. با ریمپ ایسیو فورد افت غلظت اکسیژن هوا را با اعمال تغییر در مواردی نظیر میزان یا زمان پاشش سوخت، زمان جرقه زنی شمع‌ها و امثالهم اصلاح کرده و راندمان موتور را افزایش داد. ضمنا کیفیت متفاوت سوخت نیز می‌تواند شرایط مشابهی با اختلاف کیفیت هوا در موتور ایجاد کند.

مزایای ریمپ فورد بظور خلاصه:

  • سازگارسازی با بنزین ایران
  • برداشتن محدودیت سرعت
  • حذف سنسور اکسیژن دوم
  • افزایش قدرت و شتاب